Beantwoorden
Glen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Errors bij Mijn Telenet - Website beheren

Beste Netweters,

 

Ik ben onderweg een website te ontwerpen voor een vriend.

 

De website is reeds voor 90% klaar en past prima op de 50MB gratis webruimte.(users.telenet.be)

 

Vervolgens hebben we zijn domeinnaam naar keuze gekozen en geregistreerd.

 

Stap 3, de gratis webruimte van 50MB even verwijderen en opnieuw opbouwen, maar deze keer selecteren we het domein uit de drop-down lijst, geslaagd!

 

Stap 4, connectie maken naar domeinnaam via FileZilla, werkt ook!

 

Stap 5, uploaden van DEZELFDE website naar www.domeinnaam.example, done!

 

Stap 6, benaderen van de website ... ERROR, de foutmelding gaf access rights error aan op "/".

Nochtans (en dit is een vermoeden wat ik nog eens dien te checken) staan alle read/write permissions op de hele website (folders en bestanden) goed.

 

Nu komt het echte probleem ... Na veel gestoei met die 50MB webruimte, of hij nu toegekend is aan users.telenet.be of aan de domeinnaam, weigert de "app" Website Beheren op "Mijn Telenet" dienst:

 

"

Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.

Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren.

"

 

Ik kan:

- Noch de huidige website verwijderen

- Noch een nieuwe aanmaken

- Noch de grootte van de bestaande aan passen

 

Na ettelijke uren met de "helpdesk" lijken we er precies niet uit te komen.

Wie van jullie heeft hetzelfde probleem reeds tegengekomen? En hoe te fixen?

 

Sta op punt hosting + domeinregistratie ergens anders te doen ...

 

Thx!

 

Glen

 

@sbheeft de inhoud van deze post bewerkt.

Reden: Minstens één link verwees naar een geregistreerd domein. Ik heb de andere links ook onbruikbaar gemaakt.

0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Errors bij Mijn Telenet - Website beheren

Als je de mogelijkheid hebt, dan zou je het ook eens kunnen proberen via Facebook of Twitter. Ze reageren daar redelijk snel en ik heb de indruk dat er daar ook meer kennis is.

 

Verder, uitkijken naar iets anders is misschien sowieso aan te raden. De webspace van Telenet is niet alleen beperkt tot 50 MiB, bepaalde scripts zullen er ook niet werken. Ik zou zeker eens wat prijzen vergelijken...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Errors bij Mijn Telenet - Website beheren

@Glen voor een 40 euro per jaar kan je al een hosting en domeinnaam vinden, en er zijn misschien nog goedkopere, weet dat je bij telenet voor de domeinnaam per maand betaald wat heel erg duur uitkomt op een jaar en de beperking van je hosting...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Errors bij Mijn Telenet - Website beheren

@Glen 

 

Kan je eens doorsturen wat de permissies zijn? Mappen zouden op 02755 moeten staan en bestanden op 0644

 

02755

0: geen idee wat die daar doet

2: setgid (zorgt ervoor dat als je bestanden aanmaakt in een map, die automatisch de groep hebben van de parent map en commando's die uitgevoerd worden op die map runnen als de groep van die map.)

7: Eigenaar lees, schrijf, uitvoeren

5: groep lees, uitvoeren

5: iedereen: lees, uitvoeren

 

0644

0: niks

6: Eigenaar: lees, schrijf

4: groep: lees

4: iedereen: lees

 

Mogelijk staan de permissies van een map fout en veroorzaakt het daarom foutmeldingen, maar dan zou je het zelf nog steeds niet kunnen oplossen. Ik vermoed dat het een fout langs de kant van Telenet is en dus moeten zij het oplossen.

 

De hosting van Telenet is perfect voor kleine statische websites. Als je iets groter wilt of een dynamische website dan moet je veranderen.

 

Edit:

Ik las je vraag nog eens over: ERROR, de foutmelding gaf access rights error aan op "/".

Dat, samen met dat je niets kan aanpassen is een zeer sterk vermoeden dat de permissions van je webroot op de een of andere manier fout zijn. Waarschijnlijk een fout in Mijn Telenet heeft dat veroorzaakt. Dat ga je zeker niet kunnen oplossen.

 

Ik heb zelf ook geprobeerd om even permissies aan te passen op mijn eigen website bij Telenet en dat lijkt niet te gaan.

 

Probeer contact op te nemen met de klantendienst en leg het op deze manier uit en dan sturen ze je hopelijk naar de achterliggende dienst.

- Zeg dat je de website hebt geüpload en dat er (waarschijnlijk) iets mis is met de toegangsrechten van je webroot waardoor er geen toegang tot de website is en je niets meer kan aanpassen.

- Zeg ook maar dat men op de Netweters heeft gezegd dat de fout bij Telenet ligt en dat de technische dienst het moet oplossen. (Ik denk dat ze ons ondertussen wel kennen en mogelijk helpt het. 🙂 )

 

Zoals @sb zei is het misschien nuttig om via facebook/twitter contact op te nemen. Dat geeft de medewerkers ook wat vrijheid om snel iets te vragen, via telefoon lijkt me dat vervelender.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.