Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Gisterenavond een half uur zonder internet gezeten. Op zich niet zo erg. Maar het resultaat is minder. Zowel in piek- als daluren heb ik maar 350 Mbps meer waar mijn abo spreekt van 1 Gbps (one+ for 3). Komt daarbij dat ik al enkel weken niet aan mijn netwerkinstellingen kan. Het gaat van kwaad naar erger.  Vooral elk jaar opslag maar hebben we de laatste 2 jaar al iets meer gekregen? Upload is nog altijd op het zelfde belachelijke niveau. Op mijn TVbox krijg ik elke avond minsten 2 keer voor een paar seconden dat het signaal onderbroken is. Ik vind het niet leuk meer.

@Suzy  Wanneer gaat Telenet daar nu eindelijk eens over communiceren en op zijn minst zijn medewerkers op de hoogte brengen over de stand van zaken, zodat ze de klanten iets kunnen vertellen. Of moet het eerst in het lang en breed in de pers komen?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Het is niet leuk meer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
30 reacties
Ex-Netweter
 

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..


@DeLLiAnO  schreef:

Ga zo maar door...

Heb je dit allemaal nodig? 

Nee voor degene die iets niet nodig hebben, maar een duidelijke JA voor wie wel daarvan iets nodig heeft. Of hij zit vast, of werkt niet, of heeft het gewoon niet.

Begint het door te dringen?
Je gaat bruikleenovereenkomsten aan bij één leverancier om een volledig dichtgetimmerd systeem te "mogen" gebruiken. Je hebt als klant geen controle meer over je modem, router, wifi, tv-decoder, afstandsbediening, tablet, smartphone.
De leverancier beslist welke functionaliteit je krijgt, welke functionaliteit wanneer verdwijnt, welke functionaliteit wanneer beschikbaar is, etc...

Dat is het systeem waar ONE-klanten zich in vastrijden. Omdat ze fan zijn van een kunstmatig gecreëerd imago/merk dat niet overeenstemt met wat er achter de schermen écht gebeurt, want als je rationeel achter het geel lachend gezichtje kijkt zie je dat de prijzen steeds verhogen terwijl de kwaliteit steeds verlaagt.

Maar het blijft natuurlijk de keuze van de klant om voor dit systeem te kiezen. Een systeem waarbij je alle controle verliest.
En dan achteraf maar klagen en neuten...terwijl je met zelfgekozen en aangekochte hardware nooit zulke problemen zal ondervinden.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Off topic (herlees de vraag van de draad)

Je hebt gelijk dat Telenet (en de anderen) aan klantenbinding doen door de verkoop van bundels. België had een wetgeving die wel toeliet om bundels te verkopen, maar tevens verplichte om de afzonderlijke elementen eveneens te verkopen. Zogezegd onder beslissing van Europe, beslissing die België mee beslist, werd de verplichting om de afzonderlijke elemente ook te vkopen opgeheven. Als gevolg hiervan krijg je bundels waar je zaken gratis bijkrijgt (wat gratis gegeven wordt, kan gratis afgenomen worden), maar in feite intern gesubsidieerd worden door een te hoge prijs.

Waar ik het niet mee eens ben is uw bewering dat de prijzen steeds verhogen en kwaliteit altijd verlaagt. Een tijdelijk probleem, bij een beperkt aantal klanten, is geen referentie punt.

De prijs vergelijken in absolute getallen is zichzelf bedriegen. Een correcte vergelijking houdt rekening met de inflatie. Vergelijk de historische tarieven van Telenet met de tarieven van vandaar, waarbij de oude tarieven omrekent met de inflatie (bedrag delen door index van toen en vermenigvuldigen met index van vandaag) met de tarieven van nu. Kijk ook wat je toen kreeg met wat je nu krijgt. Uiteraard krijgt een simplistische uitroep dat alles zoveel duurder geworden is veel gemakkelijker bijval dan een uitleg waar een minimum aan gezond verstand moet gebruikt worden (sorry voor mijn impliciete onbescheidenheid).

Met uitzondering van kleine groep (onder andere u en ik), komen op de Netweters enkel klanten een probleem. Daarvan zijn er nu een deel die het gevolg zijn van problemen bij Telenet. De zeer grote meerderheid heeft geen problemen, die hoor of zie je niet. Uiteraard is het vervelend en frusterend woor zij die een probleem hebben.

Als iedereen zijn eigen materiaal zou hebben, zouden er dan minder individuele problemen zijn? Daar geloof (een overtuiging, dus subjectief en mogelijk niet waar, behalve voor mij) ik niets van. In dat geval zal je over een langere periode een aantal gevallen hebben die willekeurig verspreid zijn in de tijd. Als alles centraal is zal dat centrale punt slechts uitzonderlijk een storing hebben, maar het zal velen tergelijk treffen. De storingen bij die eigen materiaal gebruiken, zullen niet opvallen, een centrale storing is een ramp.

Ik heb eigen routers gehad, lang geleden. Twee keer heb ik die moeten vervangen door defect. Op zeker ogenblik heeft Telenet de oorspronkelijke modem vervangen door een router. Deze is één keer defect geraakt en ik had inderdaad pech. Die is defect geraakt juist toen er aangekondigde werken waren in mijn omgeving. Dus bellen naar Telenet gaf als resultaat dat het door de werken was dat ik geen internet had. Ik was niet verwonderd van dat antwoord.

Je beweert dat de leverancier beslist over modem, router, wifi, tv-decoder, afstandsbediening, tablet, smartphone. Vandaag heb je de keuze tussen een modem/router met Wifi en zonder een model Wifi met Mac pas trough. Een zuivere modem is er inderdaad niet meer, maar een zelfde effect kan bekomen worden met de modem/router zonder Wifi. TV-Decoder: je kan kiezen tussen TV-Box, Digicorder, Digibox en TV met een kaartje. Uiteraard zijn er verschillen in de diensten waarvan je gebruik kan maken in functie van je keuze. Ik zie niet in hoe Telenet mij een bpaalde tablet of smartphone zou opleggen. Het is juist dat sommige zaken niet zullen werken met bepaalde apps van Telenet, dat ligt niet uitsluitend of hoofdzakelijk aan Telenet.

Je kan voor jezelf Utopia voorstellen, maar Utopia is een denkbeeldige wereld.

 

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Al sedert half december krijgt m'n vader deze pagina te zien, na de vernieuwde interface.

sammyke007_0-1675788586650.png

Al meerdere malen gebeld met Telenet. De ene supervisor schakelt me door met de andere supervisor. Business, residentiëel, het is overal al bekeken geweest. Gisteren gingen ze het oplossen en me vervolgens een SMS sturen als het in orde was. Niets gehoord uiteraard...

 

Hij heeft inderdaad internet, maar kan al meer dan 7 weken niets aanpassen aan zijn poorten of de MAC bridge instellen (zodat ik nooit meer in Mijn Telenet hoef te zijn).

In het vervolg misschien iets minder snel kiezen om je klanten als beta tester te gebruiken...

 

Nilex
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Complimentendag Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Lees al paar jaar wel eens wat topics hier en daar, maar nu dacht ik, ik moei me ook even..

Want als er één ding is waar ik echt niet tegen kan is dat mijn.telenet altijd op de ergste dagen/uren en dan nog meestal voor bijna 1 dag lang niet meer beschikbaar is..
Vaak op ne zondag, de dag dat ik is tijd heb om te spelen...... Slow, errors, menu na menu, ..

Inderdaad vreselijk als je als geavanceerde gebruiker er zaken wilt op aanpassen..

Laatste keer dat ik zonder netwerk heb gezeten was 3 dagen in december.. Vreselijk.. Verschillende zaken werken gewoon niet zoals domotica, Sonos, you nameit,...


Reden te meer om eigen materiaal te kopen, @igvfer gebruik jij geen UDM Pro? Ik dacht dit toch net te hebben gelezen in een andere topic, moet je toch niet aan je netwerkinstellingen zitten via mijn Telenet, eens mac passthrough in orde is?
Hoe fix je uw snelheid trouwens? Ik heb het ook wel dikwijls voor dat mijn snelheid niet degene is waarvoor we (extra) betalen..

 

Kort, ja ik begin het ook wel eens vaker op men zenuwen te krijgen.

 

@sammyke007 Amai.. ziet er gezellig uit.. Ben ik blij dat ik die nieuwe versie nog niet heb..

Ik lees over de nieuwe webgui van mijn.telenet, nieuwe gui van de digibox en digicorders niets positiefs :-S 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Ik heb daar mee geëxperimeneerd maar nu gebruik ik gewoon de Telent HGW.

Dat het op zondag is dat ze werken daaraan is begrijpelijk. Dat zal in het WE het minst druk zijn. Dat zullen ze wel bekeken hebben. Ik denk niet dat ze graag WE uren betalen.😁



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Ter info, nog steeds niet in orde hier... Waanzin waar ze mee bezig zijn...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

@Suzy  Te vroeg Hoera geroepen. Mijn Telenet is totaal niet meer bereikbaar. In Firefox een wit scherm, in Chrome "deze pagina is blijkbaar niet bereikbaar. Het gesukkel blijft maar duren. Dit begint serieus gezichtsverlies te worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Als het maar gezichtsverlies is, ik ben eens benieuwd wat het financieel verlies zal zijn op 27 april wanneer Telenet de financiële resultaten van het eerste kwartaal publiceert. Misschien blijft iedereen gewoon klant en is er dus totaal niets aan de hand.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Ondanks dit alles wat er nu gaande is zal ik klant blijven. Het is jammer van de technische incidenten maar goed daar is mee te leven. Zoals @igvfer ik heb nu ook die vermelding tja dan is het zo ook dit zal wel weg gaan. 

Een andere provider komt er niet in zicht. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Er is inderdaad alweer iets aan de hand ... "Mijn Telenet" is effectief van geen kanten meer bereikbaar .... 😞


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

@patrick37 

Jij en ik hebben ons internet ook niet nodig voor onze job.

Voor alle klanten die dat wel nodig hebben (al was het maar om af en toe te kunnen thuiswerken) is dit echt wel een zeer onaangename situatie, ver over het punt van "vervelend" of gewoon "hinderlijk".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

@StefaanH 

Heb dagelijks mijn internet nodig voor mijn job want ik werk ook in de vroege avond uurtjes al van thuis uit. 

Het zijn niet de grote werkzaamheden , de planning maak ik op het werk , maar de kleine dingen doe ik van thuis uit. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Algemene storing op de website.

Deze pagina lijkt niet te bestaan.

0 Likes
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Het ging bij mijn vader ten laatste gisteren in orde zijn. Desnoods gingen ze beloofd een nieuw klantennummer aanmaken. Niets veranderd intussen uiteraard. Op sociale media regent het langs alle kanten klachten. Ongezien gesukkel bij Telenet de voorbije weken...

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Het is niet leuk meer: snelheid, Mijn Telenet, TV-box..

Dat ze bekwaam Techniekers aanwerven,inplaats van prutsers.

Hoog tijd dat ze techniekers van Ziggo inhuren.De ellende blijft maar duren voor velen.

0 Likes