Beantwoorden
Curious
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Netweters probleem met Safari Browser

Telkens ik een bericht op de Netweters wil plaatsen met de safari browser op mijn iMac krijg ik de foutmelding "Uw bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer u tevreden bent met het resultaat."  Punt is dat er niets gewijzigd is aan bericht.

Veder verschijnt ook de melding "Oops! Corrigeer de gemarkeerde fouten en probeer het opnieuw".  Maar er worden geen gemarkeerde fouten weergegeven.

Het blijft wel onmogelijk om het bericht te posten.  Op iPad werkt alles wel goed.  Als ik op iMac Google Chrome als browser gebruikt werkt alles ook perfect.  Lijkt me dus een Safari probleem.  Iemand een oplossing hiervoor?

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netweters probleem met Safari Browser

@Curious  ik gebruik ook soms safari als ik de macbook gebruik maar die meldingen nog nooit gehad. Dus ik kan zo niet zeggen dat het aan safari ligt of aan de Netweters. Ik krijg de melding wel eens op de windows pc maar dat is door bepaalde afbeeldingen of bepaalde tekst die ik dan niet correct ingeef. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Curious
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Netweters probleem met Safari Browser

Ik heb het probleem zelfs als ik niets typ in het berichtveld ...

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Netweters probleem met Safari Browser

Ik heb dit zelfde probleem soms met Firefox, bij het antwoorden op een bericht.. Er is geen gemarkeerde fout te zien.

 

Bij het starten van een nieuwe conversatie is het belangrijk minstens één tag te selecteren, anders krijg je ook deze fout.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netweters probleem met Safari Browser

@Curious  misschien je deze informatie eens doorlezen. Of het je probleem oplost weet ik niet want kan ook niet zeggen waar het fout gaat of wat er precies fout gaat.

 

https://support.apple.com/nl-be/guide/textedit/txted0b6cd61/mac#:~:text=Kies%20in%20de%20app%20Tekst...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Netweters probleem met Safari Browser

Ik krijg soms ook de foutmelding (gebruik altijd Safari op Mac), maar deze wordt dan automatisch gecorrigeerd waarna ik gewoon kan posten. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netweters probleem met Safari Browser

@Curious ik gebruik altijd safari op de MacBook en nooit foutmelding, 

denk dat het ligt aan bepaalde instellingen in safari en/of de software op je MacBook.

ik heb macOS Catalina 10.15.5 staan.

ik had daarop een probleem met traag werkende safari tot ik de favorieten verminderde door de favorieten te verkleinen door te klikken op toon minder.

dat hielp wel.

misschien dat dit ook een oplossing is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Curious
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Netweters probleem met Safari Browser

 

 
 
 
 
 
 
0 Likes
Curious
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Netweters probleem met Safari Browser

@Master-Magic Bedankt voor je tip. Ik gebruik ook macOS Catalina 10.15.5 op de iMac. Ik vermoed dat ik intussen de oplossing gevonden heb. Alvorens het bericht te posten moet ik eerst "Voorbeeld" aanklikken (staat net boven "Hoofdtekst" vermeld).  Ik krijg dan een opmaak-voorbeeld van hoe het bericht zal worden gepost.  Blijkbaar kan ik dan dit "opmaak-voorbeeld-bericht" posten.

 
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netweters probleem met Safari Browser

@Curious  dat is wel raar want ik heb ook de recente IOS erop staan maar geen enkel probleem. Op dit moment gebruik ik de macbook ook om hier op te reageren.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Curious
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Netjes!

Netweters probleem met Safari Browser

@patrick37 Tja ... Apple's wegen zijn soms ondoorgrondelijk ...

 
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netweters probleem met Safari Browser

@Curious het is soms zoeken, het probleem dat ik had had ook niemand op een Nederlands apple forum, tot ik zelf begon te zoeken en testen en ik zelf de oplossing vond.

misschien eens kijken in de voorkeuren ook van safari of dit geen oplossing geeft door enkele vinkjes uit te vinken die nu aan staan.

hadden ze me ook eens gezegd op dat forum.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Netweters probleem met Safari Browser

@Curious vreemd, zou niet mogen gebeuren! Als het openen van je post als voorbeeld een workaround is die voor jou werkt, des te beter. Misschien toch iets te maken met een bepaalde plug-in in je Safari browser. Zelf heb ik het nog niet ervaren op m'n eigen MacBook in combinatie met Safari. Ik hou m'n ogen open voor eventuele anderen die het melden. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes