Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet. Mooi zwart toestel! Zowel voor particulieren als business klanten.

Iemand die deze modem al heeft? Ervaringen? Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Heeft blijkbaar wifi ax/6 standaard aan boord en ook een 2,5 gbps poort. En zou 10 watt ipv 13 watt verbruiken (tov de witte lelijke cubus die veel lawaai maakt).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
  • WPS-ondersteuning
  • Ondersteuning van 2,4 en 5Ghz frequentiebanden
  • Ondersteuning van IPv4 en IPv6
  • 802.11ax wifi-standaard + ondersteuning 802.11a/b/g/n/ac
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)
  • Standaardverbruik: 10 W
 

 

1.jpeg

2.jpeg

243 reacties
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Triestige communicatiestijl bij Telenet...

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Telenet 

Hey ........, fijn om te horen dat je interesse hebt in deze modem. Dit nieuwe HGW model is nog niet beschikbaar voor klanten. Hij wordt momenteel binnen Telenet getest. Zodra deze beschikbaar komt, zal Telenet de klanten hiervan op de hoogte brengen. Mocht je nog vragen hebben, horen we het graag. S..........a

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Maar vergeten erbij te zeggen, dat als je nieuwste wil en geen problemen hebt of in hun ogen geen problemen je 75euro betaald. Nieuwe klanten krijgen voorrang

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Als jij je modem zelf gaat omruilen in 'n Telenet center,kost je dat NIETS.

Via Technieker aan huis omruilen op jou modem die niet stuk is weet ik niet.

Wil ik de nieuwste als die beschikbaar is ruil ik die als OneUp klant 1Gbps ook gratis om.

Eerst vroegen ze ook 50 euro als je de digicorder wilde omruilen op de nieuwste digobox

Ik heb niets moeten betalen.

 

Het een Telenet center is het andere niet😯

Het verschil met de vorige CV8560E

De aanwezigheid van WiFi 6 (incl. WPA3-ondersteuning) en naast drie 1 Gbps LAN-poorten zal er ook een 2,5 Gbps LAN-poort aanwezig zijn. Uiteindelijk zal de modem snelheden tot 5 Gbps down en 2 Gbps up ondersteunen.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@robatoras 

Correctie, je mag het zelfde type omruilen gratis voor zelfde, tenzij tussen de hgw en de E versie, doen ze niet moeilijk om. In geval zelfste type maar nieuwste model omdat net uit is, en je wil perse het nieuwste, al gaje die afhalen, kost dit wel geld.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@DeLLiAnO  schreef:

In geval zelfste type maar nieuwste model omdat net uit is, en je wil perse het nieuwste, al gaje die afhalen, kost dit wel geld.


Hoeveel? Link?

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

De wifi modem (witte cubus met led ring) is gewoon slecht. Die maakt gewoon enorm veel lawaai. Dus gratis upgrade naar de nieuwe modem is geen probleem. Of gaan ze die blijven omruilen voor een vliegmachine? Heb er zo al 3 gehad ... 🙃

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@glennvda bedankt voor je vraag. Dit is inderdaad de nieuwe modem van Telenet, maar is nu nog niet voor het grote publiek beschikbaar. Je kan deze als klant dus ook niet vragen aan een technicus, bij een contact met onze klantendienst of in een winkelpunt. Sinds vorige week zit Telenet in de soft-launch, waardoor deze modem al bij een deel klanten geïnstalleerd wordt. Maar dit is (en ik herhaal het graag) niet op aanvraag. De verwachting is wel dat deze modem in Q1 beschikbaar zal komen voor alle klanten, maar concrete informatie of timings hebben we daar nog niet over.

Let wel, ook bij de lancering van een nieuwe modem, blijft de flow nog altijd hetzelfde. Bestel je vandaag een nieuw product (ONE, ONEup, All Internet, ..) dan zal Telenet je steeds de juiste modem voor jouw product bezorgen. Pas je vandaag jouw producten of diensten aan, dan bekijken we steeds de modem die je nu hebt. Is deze mogelijks niet volledig compatibel met je bijkomende producten of diensten, dan zal Telenet je vragen je modem te vervangen, soms verplicht om je ervaring te verbeteren.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@Suzy bedankt voor je duidelijke reactie.

Momenteel heb ik OneUp met een witte cubus wifi modem die enorm veel lawaai maakt. Van zodra deze nieuwe wifi modem (zonder ventilator) uitkomt, dan ga ik eisen dat ik deze nieuwe modem krijg zonder meerkost vanwege dit enorme lawaai.

Bijkomend kan ik op Mijn Telenet mijn wifi instellingen niet wijzigen omdat deze staat ingesteld op uitgeschakeld terwijl ik thuis gewoon wifi heb via de modem. Als ik op Mijn Telenet probeer de wifi in te schakelen, dan staat het gewoon onmiddellijk terug op uitgeschakeld. Maar ik kan hierdoor dus 0,0 instellingen wijzigen aan mijn wifi netwerk via de modem. Dit is al meermaals gemeld aan Telenet, maar ze krijgen of willen het niet oplossen. Ook om die reden zal ik de nieuwe wifi modem eisen zonder meerkost.

Nieuwe klanten met OneUp zullen binnenkort standaard deze nieuwe wifi modem krijgen. Zelf wil ik dat ook, want ik heb het beste van Telenet en ook ik wil klaar zijn voor de toekomstige snelheden en laatste wifi standaard (6/ax). Momenteel heb ik al heel wat toestellen met deze wifi standaard en momenteel kan ik deze wifi standaard dus niet gebruiken omdat de huidige wifi modem helemaal niet mee is met de tijd.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Bij mij staat die op minder dan 1 meter van mijn oren. Het is een enorm enerverend geluid. Toen hij een jaar geleden geplaatst werd dacht ik "het went wel", maar niets is minder waar. Net als bij een druppende waterkraan, je wordt er op de lange duur  gek van. Heb navraag gedaan of ik hem mag omruilen voor dit nieuwe (geluidloze) exemplaar. Ben eens benieuwd naar het antwoord. Volgens de mensen van mijn Telenetshop is hij nog niet verkrijgbaar. Vraag mij dan ook af waarom zij hem publiceren op hun website.

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 111
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Heb hier bevestiging geplaatst met mijn wedervaren met de "kubusmodem" maar kreeg de boodschap dat mijn bericht geklasseerd werd als "spam". Dit vind ik er nu ècht over. Sorry.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@flip1953 

€75

Dit was bv het geval als je de grijze digicorder wou omruilen naar zwarte, of een nieuwere versie modem wou hebben dan degene die je al enkele jaren had, maar ze het niet nodig achten.

Bronnen die ik je kan meedelen stonden ooit op website van telenet. Ook bevestigd geweest via fb en telefonisch.

Nu heb ik hier wel toevallig een link gevonden (pdf) op telenet site van 19juni 2022 waar alle abbos, combos, huurprijzen van toestellen, en prijzen van extra opties opstaan, in een handige overzichtelijke tabel.

Daar staat zelfs nog in als je digicorder wou ruilen voor tvbox je moet betalen (nu kun je digicorders gratis omruilen), en als je modem moet verhoogd worden, of verlaagd je moet betalen.

Bron: (pdf op telenet site) Prijslijsten overzicht Telenet 19juni 2022 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@DeLLiAnO 

Telenet heeft nog nooit gevraagd om te betalen bij een omruiling ( zolang ik er gewerkt heb en me kan herinneren. Dat kan in een ver verleden anders geweest zijn). 

Ja als er schade was aan de toestellen of iets dan werd gevraagd om die te betalen maar anders zijn omruilingen altijd gratis geweest. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@patrick37 

Ik heb het effectief wel meegemaakt zoals je kan lezen en stond toen ook op site van telenet.(trek hier gene pot fantasie open hoor) In de link staat echter dat je als je een nieuwste modelletje wil je ervoor betaald (Alleen zijn de prijzen gezakt nu)

De pdf dateert van 19juni 2022 dus over hoelang geleden dat dit mss kon zijn heb jij het? Wel is nu omschakeling van digicorder naar tvbox gratis geworden. Omdat ze nu iedereen op 1 systeem willen.

Maar op bladzijde 13 van de pdf van link zie je wel iets staan. Ook bij het omschakelen naar nieuw abbo kost andere modem geld.

Wil je je gehuurde (HD) Digibox of Digicorder wisselen naar een nieuwer model? Dan
betaal je hiervoor een eenmalige bijdrage van € 35.
Wil je je gehuurde (HD) Digibox(en) of Digicorder(s) wisselen naar een TV-box? Dan
betaal je hiervoor eenmalig € 50.
• Je kan altijd kosteloos van internet-, digitale tv- of telefoonabonnement veranderen.
Als je hiervoor een nieuwe modem nodig hebt, betaal je hiervoor wel een eenmalige
bijdrage van € 75.

Ik heb niet gezegd dat men toestellen stuk waren, dit lijkt me wel logisch dat door eigen toedoen deze betaald dienen te worden,

Vergoeding bij schade aan een modem

Modem CH6643E € 55

Modem CH7465LG-TN € 60

Modem CV8560E € 80

Modem CH8568LG € 90

Na een periode van 10 jaar zijn geen vergoedingen meer verschuldigd.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@DeLLiAnO 

De periode waar ik van spreek is tot 2017 geweest tot die tijd heb ik er gewerkt. Heb nog nooit geld moeten vragen aan een klant voor een omruiling alles was altijd gratis. ( tenzij ze defect waren door eigen fout natuurlijk ). 

De tv box koste geld ja dat is ook de enige die ik weet , ik heb nooit betaald trouwens bij de omruiling ervan en heb sinds dag één dat die uit kwam de omruiling gedaan. 

Voor een modem omwisseling ook nooit geld gevraagd , moest ook niet want je kreeg bij de omwisseling van je tarief plan ook de juiste modem mee als dat nodig was. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.