24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
@Suzyik wilde het IPv6 topic niet "vervuilen" met een iets algemenere vraag. Vele van ons hebben gelezen dat de nieuwe software versie voor de e-router het IPv6 Prefix-Delegation probleem zal oplossen.
Kun je aangeven of er nog meer interessante features of fixes in deze nieuwe software-versie opgenomen zijn?
@Suzy schreef:@Arnie zal de vraag eens stellen of er nog meer te vertellen valt. 😉
Bedankt. Ik vraag mij bijvoorbeeld af of de bug in DHCP4, die er voor verantwoordelijk is dat Palo Alto routers/firewalls niet werken opgelost is. Zelf ben ik daar niet van betroffen, maar dit is een gekend probleem voor de CV8560E. Dit is het probleem met bootp broadcast (ipv unicast) flag.
En zijn er misschien nog nieuwe feautres die voor ons interessant zouden kunnen zijn?
@Arnie schreef:
Ik vraag mij bijvoorbeeld af of de bug in DHCP4, die er voor verantwoordelijk is dat Palo Alto routers/firewalls niet werken opgelost is. Zelf ben ik daar niet van betroffen, maar dit is een gekend probleem voor de CV8560E. Dit is het probleem met bootp broadcast (ipv unicast) flag.
Hoe bedoel je? DHCPv4 werkt wel op mijn Palo Alto firewall. Al moet ik na een reboot soms wel eens manueel een DHCP lease vragen. Ik gebruik een PA-220 in combinatie met de CV8560E en MAC passthrough voor IPv4.
Palo Alto ondersteunt wel geen DHCPv6, inclusief prefix delegation, maar dit ligt niet aan de Telenet modem. Ik heb een workaround geconfigureerd dmv ND Proxy.
Mijn excuses, je hebt gelijk. Ik heb het nog even nagekeken. De bug betreft de Fortinet firewall, niet de Palo Alto. Ik heb zelf geen van beide. De bug is inderdaad bevestigt door Telenet.
@Arnie schreef:Mijn excuses, je hebt gelijk. Ik heb het nog even nagekeken. De bug betreft de Fortinet firewall, niet de Palo Alto. Ik heb zelf geen van beide. De bug is inderdaad bevestigt door Telenet.
hoi het gekend probleem icm fortinet firewall is reeds opgelost enkele releases terug (toch al enkele maanden)
is lang geleden maar bridge functie werkte niet met fortinet/fortigate (kreeg geen publiek ipv4)
@Arnie sorry dat ik hier pas nu op terugkom. Had de vraag wel al half december gesteld aan de engineers. En ze vertelden me dat er niet echt andere zaken inzaten die de moeite zijn om te communiceren.
Zal wel nog eens polsen naar een datum voor de update! 😉
Ik heb geen CV8560-E (meer) maar ben wel benieuwd : is er nu een nieuwe software ?
Het is spijtig dat zoiets niet zichtbaar is via bijvoorbeeld mijn telenet. Zou interessant zijn om te zien welke versie we nu gebruiken, zodat we ook zicht hebben op eventuele veranderingen.