Beantwoorden
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Powerlines omzetten naar 360° pods

Verleden jaar had ik een vraag gesteld aan telenet waarom mijn powerlines geen 1 Gb aankonden. Het antwoord was niet echt duidelijk maar ze verwezen me naar een telenet technicus. Die wist mij te vertellen dat ik beter zou overschakelen naar de 360° pods, maar dat die toen nog in de testfase waren. Iemand een idee of je die nu al kan omwisselen of is dat nog niet mogelijk ?

 

 

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Powerlines omzetten naar 360° pods


@snap1704  schreef:

Verleden jaar had ik een vraag gesteld aan telenet waarom mijn powerlines geen 1 Gb aankonden. Het antwoord was niet echt duidelijk maar ze verwezen me naar een telenet technicus. Die wist mij te vertellen dat ik beter zou overschakelen naar de 360° pods, maar dat die toen nog in de testfase waren. Iemand een idee of je die nu al kan omwisselen of is dat nog niet mogelijk ?


Ik heb zulke 360° Pods al een tijdje in gebruik als testgebruiker. Je haalt met dergelijke Pods snelheden van ongeveer 600 Mbps. Het laatste dat ik heb gehoord is dat Telenet in de nabije toekomst een verbeterde versie van deze Pods gaat lanceren. Waarschijnlijk gaat het over de wifi 6 variant van deze Pods. Maar wanneer ze voor iedereen verkrijgbaar worden is voorlopig nog koffiedik kijken.

Meer informatie over de Telenet 360° Wifi? Lees mijn review: https://filepost.io/d/qziGAdN5az 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Powerlines omzetten naar 360° pods

Dank je BillyX dit is nu net wat die technieker me zei. Met mijn powerlines haal ik maar 200 Mb en dat is veel te laag voor mijn Nas op een ordentelijke manier te gebruiken. Bij kopiëren haal ik daar amper 12 à 13 Mb/sec terwijl hier beneden waar hij momenteel aangesloten is, ik rond de 120 Mb/sec haal, een wereld van verschil. Dus zoals ik uit je bericht kan opmaken is het dus nog even geduld hebben.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Powerlines omzetten naar 360° pods

Voorlopig inderdaad nog geen concrete datum, naar gelang welk Telenet center je vraagt hoor je telkens een andere datum.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Powerlines omzetten naar 360° pods

Kzal blijkbaar content mogen zijn dat ik ze tegen begin volgend jaar heb zeker ? Voorlopig staat de Nas hier beneden met zijn volledige snelheid te draaien maar bij stille momenten hoor je die HDD's wel goed reutelen, bedankt om me op de hoogte te houden m-jan20.

Hasee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Wereld gedichtendag Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Powerlines omzetten naar 360° pods

Ik ben gisteren na bezoek van Telenet-technieker- overigens goede service - ook gaan informeren bij Telenetwinkel maar een datum komen daar niet zeggen. Laat ons hopen dat we op de hoogte gebracht worden als ze beschikbaar zijn.

snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Powerlines omzetten naar 360° pods

Dank je, 3 weken geleden had ik iemand aan de lijn van telenet en die wist me te vertellen dat ze bezig zijn om alle modems te vernieuwen en ook de powerlines te verwisselen naar die pods als je wou. Maar vooral dat iedereen daar verwittigd zou van worden. Eerlijk gezegd geloof ik er weinig van maar bon we wahchten af.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerlines omzetten naar 360° pods

Telenet heeft er zelf alle voordeel bij om alle oudere modems te vervangen. Dat vraagt wel wat werk en zoiets wordt gedaal in schijven: een bepaald aantal per keer.

Als de voorraad powerlines op is, kan ik me goed voorstellen dat ze dan de pods gaan aanbieden. Dat zal dan in eerste instantie zijn bij de klanten met een 1 Gbps abonnement.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Powerlines omzetten naar 360° pods

Binnenkort zullen de pods gelanceerd worden, een datum weet niemand. Het was de bedoeling om in februari maar waarschijnlijk door de grote problemen van IT is dit uitgesteld tot nader order.

De pods zal geleverd worden samen met de nieuwste modem (f@st) die een ingebouwde pod zal hebben.

 

Even was er een website online maar deze is terug offline gehaald. 

6575B2CD-BC5C-4AED-99D2-EDAB1465FCD8.jpeg

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Powerlines omzetten naar 360° pods

Interessant, ook over de modem met ingebouwde pod. Dit zou er hier voor zorgen dat ik 1 pod minder nodig heb, en dus €3/maand uit bespaar (tenzij ze natuurlijk het pakket aanpassen dat er maar 1 pod is bij het (voor One klanten gratis) startpakket) 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Powerlines omzetten naar 360° pods

Ongeveer een jaar geleden had ik gereclameerd over de snelheid die mijn powerlines haalden met mijn Nas. Toen vertelde een technieker me dat ik enkel met de nieuwe pods die snelheid zou kunnen halen, maar dat ze toen nog in een testfase zaten. Maar ook dat ik die met mijn OneUp abo GRATIS kon omruilen. Nu lees ik dat iedereen 3 € huur per pod moet betalen. Telenet en gratis bestaat dat eigenlijk wel ?

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Powerlines omzetten naar 360° pods

@snap1704 

Je krijgt de nieuwste modem, en het aantal pods die je wenst. Je kan ze 3maand gratis uitproberen.

Is het niks voor je kan je ze terugsturen.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Powerlines omzetten naar 360° pods

@DeLLiAnO thanks, ja dat wist ik voor 3 maanden, heb ik gelezen, maar toen werd er mij verteld dat ik ze gratis kon omruilen en geen huur moest betalen. Denk dat ik dan beter een tp link deco m4 koop. Heb dan wel niet de nieuwste modem, maar zal ook wel werken met de CH8568LG modem.

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Powerlines omzetten naar 360° pods

Ik heb zelf TP link mesh pods gekocht, zo moet ik ze niet huren bij telenet. Maar tot nu toe gebruikte ik de powerlines voor mijn Nas. Nu wil ik die powerlines uitschakelen en verwijderen om ze dan terug binnen te brengen, blijkt dat dan mijn wifi niet meer werkt,dus blijven de powerlines aangesloten heb ik wifi, verw ijder ik ze valt mijn wifi weg, is dit normaal ? Internet via kabel blijft wel gewoon werken.

Hoe los ik dat het beste op, ze verwijderen en telenet bellen dat ze mijn modem resetten ofzo ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerlines omzetten naar 360° pods

Om je powerlines uit te schakelen, moet je ze enkel uit het stopcontact trekken.

welke modem/router heb je van Telenet? Wat zijn uw wifi instellingen in mijn Telenet bij modem?

Heb je de modem/router zonder wifi of heb je de wifi uitgezet in je modem/router?

0 Likes