Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

@Suzy  ik heb de safespot laten activeren. Maar ik heb een EMTA modem dus dit gaat blijkbaar niet werken ? Via de app kan ik niet verder gaan niks installatie en ook geen activerings code. Als dat niet werkt is dat een gemiste kans om op deze manier deze dienst te laten werken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
24 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

@patrick37 

Voorlopig werkt dat niet. Dus nog wachten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

@patrick37 Safespot in combinatie met een EMTA modem werkt inderdaad niet.

 

In combinatie met de nieuwe Docsis 3.1 E-router (CH8560E) werkt Safespot op dit moment ook niet, maar dat komt er wel aan in 2020 (datum nog niet gekend). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

Persoonlijk snap ik deze strategie van telenet eens te meer niet. 

 

Men verwijst klanten actief naar telenet shops voor de nieuwste modem voor speedboost abo's. Ik ben 3X naar een TN- shop geweest waar men de modem niet in voorraad had. Vervolgens technieker thuis (waarvoor 1 dag verlof genomen) die de modem niet bij had alhoewel techniekers hem volgens een tweede technieker die bij mij langs gekomen is, de EMTA DOCSIS 3.1. al weken op **bleep** had. Uiteindelijk veel over en weer gestuurd, toch een technieker die de modem geplaatst heeft (2° X dag verlof gekost) maar uiteindelijk toch de 1 giga down snelheid.

 

Nu lanceert men safespot, een nieuw poduct en ... opnieuw hommeles. Bij bestelling word je niet verwittigd dat de app niet compatibel is met de 3.1 DOCSIS EMTA modem. Pogingen om het ding aan de praat te krijgen lukken niet. Finaal de wifi module van de zonnepanelen uit dienst wegens door de beveiliging van safespot op routerniveau, "niet vertrouwd". De app om deze wifi module toch "als vertrouwd" aan te duiden via de app kan niet, wegens de app niet compatibel met EMTA.

De klantendienst is duidelijk niet op de hoogte en denkt aan een probleem met de modem. Er wordt een dossier opgemaakt voor de achterliggende dienst. Ik krijg de boodschap dat het tot 1 dagen kan duren vooraleer alles technisch opgelost is ... Aangezien de beveiliging op de modem haar erk doet, los van de app, probeert men me te overtuigen de app te behouden. Finaal er toch in geslaagd deze service op te zeggen. WIFI module omvormer zonnepanelen werkt weer.

 

TN Security pack kan ik niet herinstalleren.

 

Waarom lanceert TN altijd nieuwe hardware / producten die niet compatibel zijn en waarvan de klantendienst die men als klant in eerste lijn kan contacteren, niets weet.

 

Ergens in 2020 - 31/12/2020 ??? - zal dit opgelost zijn en safespot werken met EMTA. Onbegrijpelijk en klantonvriendelijheid ten top

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?


@klive  schreef:

...

Ergens in 2020 - 31/12/2020 ??? - zal dit opgelost zijn en safespot werken met EMTA. Onbegrijpelijk en klantonvriendelijheid ten top


@klive het feit dat de klantendienst niet op de hoogte is en je niet de juiste info kan geven, is niet oké. Iedereen die deze vragen moet beantwoorden is nochtans geïnformeerd over Safespot. Het klopt wel dat het nog een erg nieuw product is en er altijd zaken naar boven kunnen komen die nog uitgezocht moeten worden.

Dat Safespot nog niet samenwerkt met de nieuwe CH8560E (E-router) is een tijdelijk gegeven. Momenteel wordt dit wel al getest en men hoopt bij Telenet dit ergens in Q1 2020 uit te rollen. Een concretere datum hebben we nog niet. Let wel, Q1 is ook een richtdatum die we hebben doorgekregen, geen belofte. Maar dan heb je alvast de info dat Telenet er volop aan werkt.

 

Aanvullend Safespot zal niet werken op een EMTA. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

Bedankt Suzy maar daar heb ik als klant weinig boodschap aan. Waarom dan niet safespot uitrollen als deze compatibel is met alle modems en voldoende getest is? 

 

Ik had TN Security Pack, werd bij aankoop van safespot via de TN- site op geen enkel ogenblik verwittigd over de  incompatitibiliteit maar kan nu mijn TN Security Pack natuurlijk niet opnieuw installeren. Ik kan nu ofwel vertrouwen op windows defender ofwel een security pack voor een jaar aankopen tegen 50 à 100 euro, eigenlijk in de wetenschap dat als safespot zijn deugdelijkheid bewezen heeft, ik hier naar zou terugkeren en dus mijn av- abo niet volledig zou benutten ...

 

Alle begrip voor het feit dat zaken nieuw kunnen zijn, maar m.i. het de taak van telenet om compatibiliteit tussen alle producten maximaal te verzekeren en niets te lanceren vooraleer dit uitvoerig getest is of minstens bij bestelling van producten mensen hier vooraleer ze de bestelling via 'mijn telenet' (waar alles tn-producten waarover een klant beschikt, gekend zijn) afronden, duidelijk te signaleren dat dit voor hen nog niet aan de orde is. 

 

Het zou toch al te gek zijn mocht Microsoft morgen tegen betaling een nieuwe app voor windows uitbrengen (bv. een meer uitgebreide beveiligingssuite) waarbij gebruikers van WIN10 nadien moeten vaststellen dat bv. hun Office-applicaties niet meer werken ... 

 

Hier laat TN toch een zware steek vallen en nog meer, jullie lanceren de nieuwste 1 Gbps Speedboost maar het is een ware lijdensweg om aan dit toestel te geraken en dit terwijl jullie klantendienst dan nog expliciet het advies geeft om het te swappen met de DOCSIS 3.0 modem om zeker te zijn dat je deze snelheid haalt. 

En effectief, na introductie van Speedboost 1Gbps is bij, als reeds bestaande Speedboost klant, de snelheid gezakt. Na installatie van de nieuwste modem was het probleem opgelost. Alleen, je moet er maar zien aan te geraken ... 

 

Ik hoop dat dergelijke zaken in de toekomst wat meer voorbereid en getest worden want als Proximus met zijn glasvezel passeert, wordt het op den duur wel verleidelijk om ...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

@klive 

Je kan ook een security pack als proef nemen voor een maand. Dan is het gratis maar hebt er wel dagelijks het gezeur bij om het te kopen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

Inderdaad en bij de-installatie vaak nog resten die achterblijven in het register die zorgen voor conflicten met nieuwe beveiligingssoftware op de koop toe zodat je finaal een nieuwe clean install van windows mag uitvoeren ...

klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

Aanvullend op vorig bericht: ik heb de e-router (CH8560) waarvoor dus op termijn wel een oplossing zal komen.

Voor de echte modem-only toestellen (de EMTA- versies) zal dit niet het geval zijn.

 

De klantendienst had me meegedeleld dat de CH8560 een EMTA router is maar dit blijkt niet zo te zijn.

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar aan alle netweters.

 

Iemand nog zicht op de verdere ontwikkelingen. Vandaag nog eens de site van Telenet bekeken en als ik probeer te bestellen, krijg ik nog steeds geen bericht dat deze service niet compatibel is met de bij mij geplaatste DOCSIS 3.1 modem (zonder wifi). 

 

Nog iemand die zicht heeft op recente ontwikkelingen ivm deze nieuwe service van TN?

 

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

@Suzy Kunt u ons laten weten ofespot nu al werkt in combinatie met de Docsis 3.1 e-router?

Ik heb al naar Telenet gebeld, zelfs contact gehad met de achterliggende technische dienst die me verzekerde dat werkte sedert begin februari.

Resultaat: na installatie van safespot, voortdurend problemen zoals geen internet of TV of vaste telefoon die telkens (heel tijdelijk) opgelost waren na reboot van de e-router.

Op een bepaald moment heeft iemand van de klantendienst Safespot verwijderd en nu heb ik geen problemen meer.

 

Bij Telenet kan blijkbaar niemand bevestigen of de combinatie safespot - erouter nu al werkt.

 

Dank bij voorbaat voor uw reactie

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?


@klive  schreef:

@Suzy Kunt u ons laten weten ofespot nu al werkt in combinatie met de Docsis 3.1 e-router?

...


@klive ik heb het nagevraagd en hou jullie op de hoogte! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

Thanks!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

@Suzy  is er al meer bekend voor de Safespot of die werkt op de docsis E router? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Safespot in combinatie met EMTA werkt niet?

@patrick37 nog geen nieuws te melden helaas. De laatste update in het ticket dat ik hiervoor opvolg is dat men dit nog steeds aan het testen is op zowel de CV8560E (E-router) en de nieuwe CH8568QE (Docsis 3.1). Zodra ik een update zie, laat ik het jullie weten. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.