Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Ik heb dit gedeelte afgesplitst uit de originele thread omdat we van onderwerp veranderd zijn.

 

Met dank aan @flip1953 voor de hint. Je hebt overschot van gelijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
65 reacties
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Ok duidelijk, heb het in de app inderdaad gezien. Zit nu nog met één vraag eigenlijk, misschien kan je me daar ook mee helpen. Ze hadden me gezegd dat ik mijn gsm als hotspot kan gebruiken. Dat ik zo met de laptop bv achteraan in de tuin ook op wifi kan. Dus dat de gsm een beetje als een powerline dient. Hoe stel ik dat dan juist in op de gsm ? Nu heb ik wifi en TelenetWiFree ingesteld is dat zo voldoende of moet er nog iets gebeuren ? Ik dacht dat je vroeger ook iets kon instellen dat toen telenet hotspot heette.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

De Telenet Hotspot is iets dat bedoeld wordt met je kan onderweg op wifi gaan via een hotspot van Telenet , bijvoorbeeld op een trein station of de vlieghaven. 

 

Op je gsm kan je ook een hotspot maken dus je kan je gsm idd dan met een pc of laptop of tablet verbinden en dan kan je via je mobiele data surfen via je tablet of pc of laptop. Ik kan bijvoorbeeld op mijn iPhone de Hotspot aanzetten en dan heeft mijn Macbook direct een verbinding en ik kan direct surfen. Als ik het via de Samsung doe neemt het wel wat tijd en werk in beslag want die verbinding loopt minder soepel. Maar die loopt dan wel weer heel soepel als ik via de Windows verbinding maak. 

 

Dus welk toestel heb je ? Want ik weet uit ervaring dat het niet altijd even soepel loopt om dit voor elkaar te krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Ik heb een Samsung Galaxy S7 en ben daar voor de rest heel tevreden over, doet wat hij moet doen, zeg maar. Dat ik dan nog een paar extra's kan toevoegen is dan meegenomen uiteraard. Dus als U me kan uitleggen hoe dit juist te doen zou fantastisch zijn.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

 

Ik heb een S8. Ik ga naar "settings" (tandwiel rechtsboven), dan "verbindingen", helemaal naar beneden scrollen en daar"Mobiele hotspot en tethering". Tenslotte "Mobiele hotspot"

 

Eens je daar bent wijst het zichzelf uit.

 

Is het allemaal "chinees" voor u wat daar staat, blijf er dan best met uw pollen af. 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Ok Stefaan H tot aan Mobiele hotspot geraak ik. Deze kan ik enkel aan of uit zetten, er is ook een optie Bluetooth-tethering die ik aan of uit kan zetten maar denk niet dat het dat is.  Dus mobiele hotspot aan zetten is dit voldoende ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

 

Als je die optie aanzet (heb je waarschijnlijk nog niet gedaan) zul je in hetgeen dan tevoorschijn komt eerst uw hotspot moeten configureren. Dat ding een naam geven, een paswoord bepalen, en al die dingen.

 

Dat moet je natuurlijk enkel de eerste keer doen. Nadien hoef je die hotspot enkel maar aan of uit te zetten. Dat kun je snel doen via de dropdown van uw icoontjes boven, daar staat de hotspot ook tussen.

 

Screenshot_20211126-191420_One UI Home.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Ja Stefaan H ik denk dat ik het gevonden heb, hartelijk dank. Morgen hoop ik het eens te kunnen testen als het niet meer regent want amai wat was dat vandaag hier. Laat je nog wel iets weten.

Livia
Ex-Moderator
Berichten: 13
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Hey, Snap! 

 

Mocht je de oplossing voor je probleem gevonden hebben, kan je dat bericht dan even markeren als oplossing?

 

Dank je wel alvast!

 

Mvg,

Livia 


Livia | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

ok Nu maar pas kunnen testen, maar het werkt niet. Dus op mijn galaxy S7 heb ik in verbindingen dan Mobiele Hotspot en dan Mobiele hotspot. Daar kan ik dan een naam geven aan de hotspot alsook een wachtwoord inbrengen. Daaronder staat er dan een tekst :

Schakel Wifi in op het apparaat, selecteer dan je hotspot uit de lijst van beschikbareWifi betwerken.

Verbind je hotspot door je wachtwoord in te vullen. Maar daar loopt het dan volledig mis.

Ik kan beiden afzonderlijk aanzetten op de S7 dus Wifi apart en de hotspot apart. Maar in de Wifi verbinding zelf op de S7 zie ik de hotspot niet verschijnen in de beschikbare netwerken.

Dan zie ik WEL op de laptop de juist aangemaakte hotspot waarbij hijk veaagt verbindinding maken en dan begint hij te zoeken denk ik tot ik een wachtwoord moet invullen maar dat komt er niet totdat ik dan uiteraard een bericht krijg " geen internet, beveiligd " wat normaal is natuurlijk want ik kan nergens het wachtwoord invullen.  En op de S7 zie ik ook dat de laptop bij verbonden apparaten staat. Wat doe ik verkeerd dan ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

 

OK, ik denk dat je iets niet goed doorhebt. Wanneer je van uw foon een mobiele hotspot maakt, kun je op die foon zelf geen WiFi meer gebruiken. Uw hotspot heeft die nodig.

 

Wat doe je eigenlijk als je van uw foon een hotspot maakt:

  1. Je laat "klanten" toe om via de WiFi van uw foon met uw foon (= de hotspot) te connecteren.
  2. Uw foon zelf gaat dat allemaal doorsturen naar het internet via 4G.
  3. Je hebt dus als het ware van uw foon een MiFi router gemaakt.

Zodus, eens de hotspot actief kun je die enkel gebruiken vanop een ander toestel, niet op uw eigen foon. Zou ook niet logisch zijn ... En zolang die hotspot actief is kun je dus op uw eigen foon ook geen WiFi gebruiken. Zet je manueel uw WiFi terug aan dan schakel je automatisch uw hotspot uit.

 

Ik moet hier evenwel met twee woorden spreken. Op mijn S8 heb ik de mogelijkheid om mijn WiFi te ontdubbelen waardoor ik dus WEL nog WiFi heb op mijn foon. Ik weet niet of de S7 die optie ook heeft.

 

is dit een beetje duidelijk?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

 

Nog een kleine aanvulling:

 

Ik heb het zelf net eens even getest. Ik heb van mijn foon een hotspot gemaakt en mijn WiFi ontdubbeld. Die optie heet "WiFi delen" in de configuratie van mijn hotspot.

 

Wanneer ik dat doe heb ik dus wel opnieuw WiFi op mijn foon terwijl de hotspot actief is. Ik zie dan ook bovenaan in mijn hoofdscherm zowel het WiFi icoontje als het hotspot icoontje. (Zonder "WiFi delen" zie ik bovenaan het hotspot icoontje en het 4G icoontje). Maar als ik dan ga kijken welke WiFi netwerken beschikbaar zijn zie ik mijn eigen hotspot niet in de lijst staan, hetgeen ook logisch is, 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Ok Stefaan H dat " Wifi delen " kan ik dus ook aan of uit zetten. Als ik het dus goed begrijp moet ik enkel die aangemaakte hotspot op de S7 open zetten zeg maar en verder niets doen op de foon. Daarna de laptop openen en via verbindingen daar zoeken naar die gemaakte hotspot en zou ik dan kunnen dat wachtwoord invullen zodat hij dan verbinding maakt ?

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

 

Inderdaad, hetgeen je hierboven schrijft is de juiste manier van handelen 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Ga morgen verder moeten kijken maar lukt niet. Kan dus nog steeds het ww niet invoeren. Daar waar de hotspot staat, staat er rechts een i van informatie denk ik, klik ik daar op kom ik in de instellingen van windows 11. Daar zie ik dat wifi aanstaat en als ik daar verder de hotspot wil openen krijg ik bericht gaat niet omdat je geen verbinding hebt met ethernet, wifi ... ??

0 Likes