Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Ik heb dit gedeelte afgesplitst uit de originele thread omdat we van onderwerp veranderd zijn.

 

Met dank aan @flip1953 voor de hint. Je hebt overschot van gelijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
65 reacties
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Denk dat iik ergens in de instellingen van internet in windows 11 iets moet aanpassen nog maar wat en vooral waar ? ik krijg nl dit bericht " Geen internetverbinding, uw apparaat heeft alleen toegang tot andere apparaten op het lokale netwerk "

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

 

Als je wil kunnen we eens rustig alle stappen overlopen. Ikzelf heb een laptop met Win 10 die ik regelmatig meeneem naar mijn broer om hem te helpen met zijn administratie. Die brave jongen heeft geen internet in huis dus daar gebruik ik mijn foon als hotspot.

 

Hetgeen bij u dus momenteel niet wil lukken doe ik heel frekwent.

 

Ik wil niet vooruitlopen op de zaken, maar zou WIn 11 er voor iets tussen zitten? Heb je eventueel (of kun je eentje ff lenen van iemand) een andere laptop / PC of zelfs smartfoon waarmee je de verbinding zou kunnen testen?

 

EDIT: ik zie net dat je ook iets gepost hebt terwijl ik deze post aan het schrijven was. Het gaat dus met quasi zekerheid aan Win 11 liggen. Met die instellingen kan ik helaas niet helpen, ik heb geen WIn 11.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Heb ook al aan zoiets zitten denken dat het weleens win 11 zou kunnen zijn.

Ben er al verschillende maanden mee bezig als insider, dus win 11 mee helpen opbouwen dus, melden van eventuele fouten ed. Er zijn d'er al heel veel uit maar alles draait nog niet 100 % soepel in win 11. Ik heb hier bv 3 schermen die regelmatig in surround draaien, wel dat heeft tot een dikke maand geleden geduurd eer ze dat daar voor de 100 % in orde kregen. Het zou dus wel eventueel daar aan kunnen liggen. En nee heb niets anders meer dan een desktop en die laptop die beiden op win 11 draaien.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

Start in de instellingen bij Windows 11 je hotspot op :

 

patrick37_0-1638136580168.png

 

Start op ook op je Samsung de Hotspot op. 

 

Klik op dit icoon op de pc rechts onderin : 

patrick37_1-1638136638578.png

 

Dan komt dit omhoog :

patrick37_2-1638136891066.png

 

Klik op je beschikbare wifi en ziet dit : 

 

patrick37_3-1638136978639.png

 

Tik dan op je Samsung gsm die je zichtbaar ziet. Op je toestel zelf ga je naar : 

Instellingen , verbindingen , mobiele hotspot en thetering , tik op mobiele hotspot. Daarin staat namelijk je wachtwoord wat je nodig gaat hebben. 

 

Je tikt op de pc dus op je Samsung naam druk verbinding maken en dan vraagt die om een wachtwoord en dat wachtwoord moet je ingeven. 

 

 

 

 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Doe ik allemaal patrick37, maar op het laatste dus op de laptop wanneer ik de hotspot wil verbinden loopt het mis. Daar kan ik geen ww inbrengen en krijg ik uiteraard geen verbinding

1.jpgSchermafbeelding 2021-11-29 095556.png

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

ik zit nog steeds vast. Verder werkt alles perfect.

0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Ben hier ondertussen wel een " stapje " verder. Met de iphone van de vrouw geraak ik zonder problemen op de hotspot. Dacht ik verander dan de naam van de hotspot op mijn gsm en daar kan ik nu ook het wachtwoord intypen, maar krijg nog steeds geen verbinding. Iemand die hier ook toevallig een S7 heeft die hotspot gebruikt want ligt dan toch aan de gsm zelf ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@snap1704 

 

ik weet niet of ik u goed begrijp, maar het is dus niet de bedoeling dat je met de foon waarvan je een hotspot gemaakt hebt ook zelf van die hotspot gebruik maakt met diezelfde foon om op internet te gaan.

 

Dat zal toch niet lukken vrees ik .... Het is niet omdat je uw WiFi kunt ontdubbelen dat je ook uw eigen hotspot kunt gebruiken ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@StefaanH 

Ik denk dat @snap1704 bedoeld dat de iPhone wel verbinding maakt met de windows 11 en dat die dan wel een Hotspot heeft. Dus die combinatie werkt wel. 

 

Ik heb het dus hier ook getest met de Samsung S21 en heb dus ook al die stappen overlopen en raad eens ......ik kan ook geen Hotspot maken. Probleem ligt het dus toch ergens of bij Samsung of bij Windows 11 maar ik denk dat laatste. 

 

Als ik ga met de iPhone dan heb ik ook verbinding en lukt het wel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@patrick37 

 

Ik denk dat we hier op een verschillende golflengte zitten ofwel jij ofwel ik, een van ons twee heeft het verkeerd begrepen.

 

Zoals ik het begrepen heb:

  • @snap1704 wil van zijn foon, een Galaxy S7, een WiFi hotspot maken om via zijn 4G toegang tot het internet te bieden aan andere toestellen.
  • Die andere toestellen zijn de eifoon van zijn wederhelft, zijn laptop en zijn desktop.
  • Met de desktop (win 11) lukt het blijkbaar niet helemaal ...Met de laptop en de eifoon lukt het wel.
  • @snap1704 probeert ook met zijn S7 zijn eigen hotspot te gebruiken. Dat kan volgens mijn bescheiden mening niet.

Het zou natuurlijk kunnen dat ik iets verkeerd begrepen heb. Dus, @snap1704 , wat is uw commentaar op bovenstaand lijstje? Ga ik ergens de mist in?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@StefaanH 

Ik heb dus het internet uitgezet van de windows pc en dus geprobeerd met de S21 via de Hotspot en dat werkt niet. Denk dat dit ook de bedoeling is wat @snap1704 wil. De Samsung verbind niet met windows 11 of beter gezegd met de vaste pc. Zie de S21 staan geeft het wachtwoord in wat ik krijg op de Samsung maar er is geen verbinding. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@patrick37 

 

Ik ben dus niet mee met wat gij nu neerpent. Volgens mij moet de Win11 verbinden met de samsung, niet omgekeerd. Het is de S21 / S7 die de hotspot maakt en dus zijn WiFi ten dienste stelt. De S21 / S7 zelf gaat dan via 4G het internet op.

 

Het is de S21 / S7 die dus op dat ogenblik geen foon meer is maar een WiFi hotspot. De andere toestellen, whatever dat zijn, gaan dus connectie maken met die hotspot. Als de ene client dat wel kan en de andere niet dan ligt het dus aan die client en niet aan de hotspot.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

@StefaanH 

Juist en dat is dus dat geen wat niet werkt. Heb hier dus hetzelfde voor met de Samsung S21. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Zodus @patrick37 , hetgeen je hier wat hoger schreef klopt niet. De Iphone en de win 11 maken geen verbinding met elkaar. Het is de S7 die de hotspot is. En de Iphone kan inloggen op die hotspot. De PC met Win 11, daar lukt het niet, die connecteert niet met de S7.

 

Zo lees ik althans de post van  @snap1704 

 

Enfin, laat ons afwachten tot @snap1704 dit hier allemaal gelezen heeft en dan licht in de duisternis laat schijnen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartfoon gebruiken als hotspot -problematiek

Even in herinnering brengen, @patrick37 , ik ga heel regelmatig mijn broer helpen met zijn administratie. Die heeft geen internet. Ik heb dan een laptop mee met Win 10 erop en maak van mijn S8 een hotspot. En dat werk perfect.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes