25.009
netweters
|
153.850
antwoorden
|
20.867
vragen
|
https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/a18e0610-4ab9-11f0-8528-59ef073bdf1f
Ik heb fiber van Telenet, waarom blijft mijn snelheid gelijk aan deze toe ik geen fiber had, toen had ik turbo-internet.
In de publiciteit spreken ze over 10Gb/s??
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Snelheid fiber
@witte123 Ik vermoed dat je fiber van Telenet hebt maar niet echt fiber tot in huis hebt ?
In dat geval heb je de juiste internetsnelheid. Voor fiber in huis moet je een 360° Fiberbox hebben en moet fiber al beschikbaar zijn in je straat.
Weet dat 95% van het Telenet netwerk reeds uit fiber bestaat maar als er echter nog geen glasvezel tot in jouw straat ligt, wordt het signaal verder verdeeld via coaxkabel
Hier wat meer uitleg : https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/fiber.html
En dan moet je straat nog fiber hebben liggen want er zijn al enkele straten op fiber aangesloten per huis maar er is nog geen fiber tot in huis beschikbaar en als je belt weten ze het niet wanneer je aansluit baar bent.
en er wordt veel gezegd dat mensen fiber hebben omdat het in de reclame wordt gezegd en online gezegd wordt maar de fiber is maar tot aan de straat, binnen is het coax nog.
Als er thuis coaxkabel binnenkomt mag je dat nooit fiber noemen! Schandalig dat weer opnieuw de "kraks" de misleidende reclame van Telenet herhalen. Met je coaxkabelaansluiting zal je nooit zo snel kunnen surfen als via fiber.
Fiber bij Telenet is pure geldklopperij! Bij Telenet moet je eerst de optie Speedboost Pro voor 30 euro per maand extra bovenop je huidig abonnement activeren om van fibersnelheden te kunnen genieten.
Alleen met Speedboost Pro krijg je een hogere uploadsnelheid en downloadsnelheid: 8500 Mbps download en 1000 Mbps upload.
Bij Mobile Vikings, Edpnet of FASTfiber is fiber stukken goedkoper!
Heb je serieus een Telenet abonnement genomen zonder naar de beschrijving van de abonnement te kijken?
Ik ga eerlijk zijn, Telenet en Orange moeten een verbod en een boette krijgen voor hun "fiber" reclame.
Is gewoon een naam meer niet
Bij prox noemen ze abo ook fiber maar er ligt geen fiber maar vdsl dat kan ook
@Kevin10 schreef:Als er thuis coaxkabel binnenkomt mag je dat nooit fiber noemen! Schandalig dat weer opnieuw de "kraks" de misleidende reclame van Telenet herhalen. Met je coaxkabelaansluiting zal je nooit zo snel kunnen surfen als via fiber.
Dat is toch exact wat ze zeggen?
Neen, dit is gezegd:
@kristofDW schreef:@witte123 Ik vermoed dat je fiber van Telenet hebt maar niet echt fiber tot in huis hebt ?
Dat moet dus zijn: "Ik vermoed dat je coaxkabel van Telenet hebt."
Fiber is niet zomaar een naam, het heeft een duidelijke betekenis in de huidige context waar concurrerende providers dit al jarenlang op grote schaal aanbieden: Fiber-to-the-Home
De prestaties van coaxkabel zijn veel slechter dan van fiber.
Dus iemand die bewust "fiber" gebruikt en coaxkabel bedoelt is een oplichter. Percentages vernoemen in de context van een telecomnetwerk is totaal van de pot gerukt. Het type dropkabel waarop je modem is aangesloten bepaalt namelijk de maximaal haalbare specificaties van je internetverbinding. Telenet vernoemt die percentages om de klanten te misleiden.
Laat ons even aannemen dat de topic strarter, zoals hiij zelf aangeeft, overgeschakeld is op Fiber.
Dat kan toch ??
@witte123 schreef:https://telenet-prd.speedtestcustom.com/result/a18e0610-4ab9-11f0-8528-59ef073bdf1f
Ik heb fiber van Telenet, waarom blijft mijn snelheid gelijk aan deze toe ik geen fiber had, toen had ik turbo-internet.
De snelheid die jij krijgt, is dezelfde snelheid die je zou krijgen op coax, namelijk de snelheid die overeenkomt met jouw abonnement. De resultaten van jou speedtest hierboven (933/37) doet vermoeden dat je een OneUp abonnement hebt (1000/40) of een "All Internet + Speed boost" (1.000/40).
Als je fiber hebt, dan blijven dit dezelfde snelheden (met als voordeel dat de snelheden veel stabieler zijn dan op coax, en je geen last hebt van "drukte op de node" 😊
Alleen als je de betalende Speedboost Pro optie neemt (30€ per maand extra), krijg je een verhoogde snelheid van 8.5000 / 1.000 Mbps.
@witte123 schreef:In de publiciteit spreken ze over 10Gb/s??
In welke publiciteit? link?
@Kevin10 schreef:Dus iemand die bewust "fiber" gebruikt en coaxkabel bedoelt is een oplichter. Percentages vernoemen in de context van een telecomnetwerk is totaal van de pot gerukt. Het type dropkabel waarop je modem is aangesloten bepaalt namelijk de maximaal haalbare specificaties van je internetverbinding. Telenet vernoemt die percentages om de klanten te misleiden.
Telenet gebruikt de naam "fiber" niet meer in de naam van de coax producten (alleen de reclame dat hun netwerk bijna volledig uit fiber bestaat)
Orange deed dat wel, en is hiervoor veroordeeld door het Hof van beroep in Antwerpen: Orange mag in ons land niet langer zomaar reclame maken met woorden 'fiber', 'fibre' of 'glasvezel' ...
Het woord "Fiber" of "Glasvezel" mag dus niet meer gebruikt worden in de namen van de aangeboden Producten.
Als je van mening bent dat Telenet jou misleidt kan je altijd een klacht indienen bij FOD Economie Meld een inbreuk bij de Economische Inspectie | FOD Economie
Filip, je bijdragen zijn meestal zeer interessant maar over coaxkabel moet je toch eerlijk blijven. Telenet gebruikt nog steeds de naam "fiber" in de context van internetabonnementen op coaxkabel met de uitdrukkelijke bedoeling klanten te misleiden.
Laat die hypocrisie achterwege. Iedereen weet dat Telenet dit doet om klanten te misleiden. In Nederland stond Ziggo zelfs te flyeren op de bijeenkomsten van glasvezelinitiatieven met voorinschrijving zoals Glasdraad of Delta Fiber om klanten blaasjes wijs te maken.
Coaxkabel is geen fiber. Duidelijk?
Neen @WG94, dit is een beschikbaarheidstest voor fiber met de bedoeling klanten te misleiden.
Als fiber niet beschikbaar is dan moet Telenet dat ook zo aangeven: "Fiber is niet beschikbaar op jouw adres, we bieden onze diensten op jouw adres via coaxkabel aan."
Telenet vermeldt uitsluitend de downloadsnelheid en laat opzettelijk de uploadsnelheid weg. Een essentiële productspecificatie weglaten is opnieuw misleidend.
De vermelding van het percentage "fiber" is absurd en niet relevant. Die vermelding is speciaal bedacht om klanten te misleiden. Het type dropkabel waarop de modem wordt aangesloten, bepaalt de maximale productspecificatie. De coaxkabel is hier de bottleneck of flessenhals die ervoor zorgt dat je maximaal 40 Mbps upload en 1000 Mbps download kan krijgen.
En dan de meest grove leugen: "De laatste meters fiber leggen we nog tot aan je deur, zodra het kan."
Dat laatste klopt niet, voor minstens 800 000 Vlamingen op het platteland zal Wyre nooit fiber aanleggen, dat staat zo in het businessplan met een planning tot het jaar 2038.
Je doet een adrescheck in Arendonk of Retie en als resultaat krijg je een grove leugen terug.