Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

8AB33D5C-BD61-41F1-8A09-E28B040DB851.jpeg

Zoals de tekst vermeld bij de aanrekening verdwijnt de gratis webruimte spijtig genoeg bij Telenet.

 

Telenet klantenservice artikels:

Je Telenet website en webruimte verdwijnen

Stopzetting e-maildoorverwijzing naar Telenet mailbox

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Gratis webruimte verdwijnt bij Telenet

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) op 07/10 - 17:50 | Reden: Telenet klantenservice artikels in hoofdtopic toegevoegd 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
81 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

@Master-Magic  Ik had dat eerlijk gezegd al verwacht. Jaren geleden was dat misschien een lokkertje. Ik heb eerlijk gezegd daar nooit gebruik van gemaakt in het begin. Nu soms wel maar dat was om anderen iets te tonen. Mijn eerste sites waren op Compuserve, eeuwen geleden. 😉 Ik heb die melding nog niet gekregen. Mijn factuur komt telkens de 1e van de maand.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Amaai, de pagina op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/je-telenet-website-en-webruimte-verdwijnen staat vol

taalfouten en onjuistheden.


Een voorbeeld:

Concreet betekent dit je website op 1 juni 2022 offline zal gaan en dat alle bestanden en/of informatie eraan gekoppeld op 1 juni 2024 zullen verdwijnen. Wil je die bestanden nog bewaren, maak dan voor 31 mei 2024 een back-up van je bestanden.

Los daarvan lijkt me dit een logische evolutie.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Onverwachts komt het inderdaad niet.

Om de verouderde technologie als excuus te gebruiken vind ik wel wat zwak. De technolgoie is zeker verder ontwikkeld in de afgelopen jaren, Telenet heeft gewoon niet willen volgen, en hier niet meer in geinvesteerd. Just keep the light on.

Dat is een bewuste keuze geweest, dit was duidelijk geen core-business voor Telenet. Zeg dat dan gewoon.

 

Indien je een deftige website wilde opzetten met voldoende ruimte, https, scripts enz. kon je al lange tijd niet meer bij Telenet terecht. Ik heb gekozen voor een aanbod van ovh, maar er zijn verschillende andere aanbieders.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Blijkbaar is het niet bij alle abonnementen. Ik heb one en daar nog geen bericht van gekregen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

spijtig , ook al was het maar 50 megabyte het was zeer handig

mijn toepassing bv een html met iframes dewelke, eenmaal verbonden met de vpn naar thuis of thuis zijnde , de locale mjpg camera's hun beeld allemaal in een webpagina weergeeft, dit onder een 2$ per jaar xyz url

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Ik heb die mail ook al gekregen. Ik heb gewoon All internet plus digitale TV (met twee digicorders)


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Ik kreeg een e-mail van info@mkt.telenet.be met Titel:

Belangrijk: je doorverwijzing vanaf xxx@mijndomein.be naar je @telenet.be mailboxen stopt

met een referentie naar

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/stopzetting-e-maildoorverwijzing-naar-telenet-mailbox

Ons mijndomein.be is weliswaar volledig in handen (registrar, DNS, mail) van Telenet.

 

Kregen andere Netweters gelijkaardige e-mail?

Ons contract is een business contract.

Wat is een goede strategie om deze wijziging proactief aan te pakken?

 

In de referentie staat o.a. te lezen:

Wil je dat e-mailadres blijven gebruiken? Dan vind je online heel wat alternatieve oplossingen om die domeinnaam actief te houden.

 

Maar dat lijkt me een beetje de zwarte piet doorgeven (naar een andere domein beheerder)... Ik zal hierover zeker contact opnemen met Telenet business support (en resultaten hier laten weten) maar ondertussen kan ik hier misschien al wat inspiratie opdoen.

 

PS: ik zie zonet dat exact terwijl ik deze post aanmaakte, een gelijkaardige werd gepost.

 

Titel gewijzigd door: KimDG (mod) | Vorige titel: email doorverwijzing naar @telenet.be stopt 01/06/22

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

@NofanTasi  dit zal samenhangen met het stoppen van de gratis webruimte?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Wie is eigenaar van het domein?  Ben jij dit, of is dit Telenet?

 

Je zal best ergens een hosting pakket moeten aanschaffen. One.com bijv heeft betaalbare prijzen. Je hebt er dan webruimte maar ook de mogelijkheid om je email daar te hosten, inclusief de mogelijkheid om te forwarden. 

 

Maar één van de zaken die je zal moeten inregelen is het verhuizen van de domeinnaam naar One.com, zodat het op hun nameservers draait. Een voorwaarde is dat het domein administratief op jouw naam staat.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing


@Steven-E  schreef:

Wie is eigenaar van het domein?  Ben jij dit, of is dit Telenet?

Onze domein Registrar is Telenet.

DNS NS (nameserver) en MX (mailserver) records zijn allen van Telenet.

Vroeger (tot ongeveer 18 maand geleden) was domein Registrar EDPnet en beheerde ik DNS en Mail zelf. Zo was het jaren het geval.

 

We zijn om volgende redenen overgestapt van business EDPnet naar business Telenet:

 - Hogere upload snelheid

 - DNS en Mail niet langer zelf moeten beheren

We gebruiken geen Telenet webruimte.

 

Eigen Mail en DNS servers beheren is in de loop der laatste decennia complex en gevaarlijk geworden, daarom wou ik graag als eigen systeem beheerder stoppen  (been there done that).

 

Maar nu valt Telenet Mail beheer voor ons domein, zo maar ineens, binnenkort weg ...

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Zoals ik in het andere thema schreef kun je kiezen voor verhuis naar bijvoorbeeld OVH. DIe bieden DNS registratie, zonder hosting, met of zonder MXplan. Als je enkel forwarding gebruikt (tot max 1000 email adressen) is dat inclusief. Prijzen voor een .be domein zijn heel scherp.

Het werk daaraan valt dan enorm mee.

 

Hoe moet zien dat je van Telenet de transfer code kunt verkrijgen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

@Arnie  Dank voor de suggesties om te helpen 'verhuizen'. Het jammere is natuurlijk dat we, nog niet lang geleden, maar pas verhuisd zijn! We kennen de procedure dus wel min of meer. Overigens, we kozen, o.a. voor het gemak, loyaal voor Telenet op alle vlakken (TV, mobile, Internet, domein, Mail, DNS, ...). We zijn op dit moment absoluut geen vragende partij om alweer gedeeltelijk of helemaal ons domein te verhuizen, we weten wel andere dingen te doen. Het is alsof men een nieuwe auto kocht die goed rijdt en na een jaar te horen krijgt dat hij binnen een half jaar gaat stoppen met rijden. En natuurlijk zijn er nog andere goede autos die men zoal kan kopen (en suggesties zijn welkom). Maar, ik vind het, persoonlijk, niet loyaal van Telenet om een business service te laten vallen. Meerbepaald een service onderdeel dat ons net voor Telenet als totaalpakket deed kiezen.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

@NofanTasi 

 

Oeps, had uw post zonder nadenken een "like" gegeven.

 

Mijne frang viel ineens, heb de like weer weggehaald. Ik blijf het wel vreemd vinden dat je dat niet wil, maar goed, het is uw keuze...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing


@Steven-E  schreef:

Maar één van de zaken die je zal moeten inregelen is het verhuizen van de domeinnaam naar One.com, zodat het op hun nameservers draait. Een voorwaarde is dat het domein administratief op jouw naam staat.


Persoonlijk raad ik One.com sterk af.

Ik had daar ooit een domeinnaam geregistreerd maar die heb ik overgezet naar Vimexx.

One.com hun prijzen zijn veel hoger, bijvoorbeeld een .be domein kost jaarlijks bij One.com €20.99 en bij Vimexx kost het €3.99 (Eerste jaar zelfs maar €0.89) (Prijzen excl. btw).

Ik ben ondertussen al een tijd klant bij Vimexx en ben meer tevreden met hun services.

 

Ik had eerder op One.com automatische betalingen uitgeschakeld, maar alsnog ging er na een jaar geld van mijn rekening, en nog erger nog niet zo lang geleden heb ik mijn laatste One.com domein over gezet naar Vimexx, het process voor het overzetten bij One.com is zeer onduidelijk maar het ergste van al, na de overzetting werd er nog het jaarlijkse bedrag van mijn rekening gehaald terwijl mijn automatische betalingen uit stonden en het domein niet meer bij hun geregistreerd stond. (Ik heb achteraf na hun te contacteren wel mijn geld terug gekregen)

 

Kort samengevat, Vimexx heeft betere support, is goedkoper en heeft niet zo'n rare dingen als bij One.com, en hun paneel is veel overzichtelijker.

 

Persoonlijk zou ik dus voor Vimexx of OVH gaan, natuurlijk kan het zijn dat andere een betere ervaring hebben bij One.com, maar ik raad het af.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (1)
0 Likes