Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

8AB33D5C-BD61-41F1-8A09-E28B040DB851.jpeg

Zoals de tekst vermeld bij de aanrekening verdwijnt de gratis webruimte spijtig genoeg bij Telenet.

 

Telenet klantenservice artikels:

Je Telenet website en webruimte verdwijnen

Stopzetting e-maildoorverwijzing naar Telenet mailbox

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Gratis webruimte verdwijnt bij Telenet

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) op 07/10 - 17:50 | Reden: Telenet klantenservice artikels in hoofdtopic toegevoegd 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
81 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

'gratis webruimte' en 'e-maildoorverwijzing' zijn ongerelateerde Telenet services. Het is een beetje jammer dat deze in OP in eenzelfde topic zijn gezet. Maar het is ook geen ramp. We kunnen beiden hier verder behandelen. 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Ivm met het verdwijnen van email met een custom domain bij Telenet, hier nog een waardig alternatief: email routing bij Cloudflare.

 

Mijn eigen domeinnaam draait als sinds jaar en dag op de nameservers van Cloudflare.

Ik beheer er dus alle DSN records, gratis en voor niets.
De domeinnaam heb ik weliswaar ergens anders gekocht, maar het volstaat om in het control panel van je domain registrar de nameservers te verwijzen naar die van Cloudflare.

 

En Cloudflare biedt nu ook gratis email routing aan, momenteel in private beta fase.

https://blog.cloudflare.com/introducing-email-routing/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Wij hebben ook ONE maar vandaag zelfde bericht ontvangen. Mijn vrouw heeft een eenvoudige website en nu moet alles overgeshakeld worden nen naar wat. Bedankt telenet

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Ik persoonlijk vind het allemaal niet zo erg. Ik had er een tweetal websites opstaan die ik 20 jaar geleden met Frontpage gemaakt heb. Ouwe brol die toch wegmocht.

 

Plus een paar afbeeldingen waarnaar ik kon linken op fora e.d., maar dat werkte ook al even niet meer goed omdat het geen https is en de meeste fora dat nu wel vereisen.

 

Ik heb gisteren mijn 50 MB webspace leeggemaakt (in de prullenbak BTW). Ze mag dus probleemloos verwijderd worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Hallo Steven, kan je een idee geven waar ik best een domeinnaam registreer?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing


@amandus88  schreef:

Hallo Steven, kan je een idee geven waar ik best een domeinnaam registreer?


Ik zal mijn licht eens opsteken. Gaat het over een .be domeinnaam?

 

EDIT: ondertussen antwoord van iemand (vriend) bij DNS.be.

Combell of zijn goedkopere variant Easyhost.be. Eventueel one.com. Wegblijven bij OVH. Die hadden onlangs een brand in één van hun datacenters en hadden tot dan geen business continuity plan, met als gevolg heel veel data van klanten kwijt.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

@amandus88 Easyhost (dochter van Combell) biedt domeinnamen aan voor 15,84 euro per jaar (4,99 het eerste jaar) inclusief onbeperkt aantal email adressen die je dan kan forwarden naar een andere mailbox (Telenet bijv).  Dit lijkt me een zeer goed en betaalbaar alternatief voor mensen die enkel een oplossing zoeken voor het verdwijnen van het custom domain bij Telenet emailboxen.

 

https://www.easyhost.be/nl/domeinnaam-kopen.

Maak zoveel e-mailadressen als je wil met je domeinnaam. Registreer bv. bakkerbarry.be en mail voortaan via info@bakkerbarry.be.
Laat de mails forwarden naar je bestaande mailadres, of kies voor de goedkope mailboxen bij Easyhost.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Beste Steven,

Mijn vrouw heeft nu een eenvoudige website via telenet.

Het stopt volgend jaar. Dus conclusie: domeinnaam aanmaken aaaaa.be en ook hosting provider nemen.Website is niet groot, enkel een aantal MB.

 

Groeten

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing


@amandus88  schreef:

Beste Steven,

Mijn vrouw heeft nu een eenvoudige website via telenet.

Het stopt volgend jaar. Dus conclusie: domeinnaam aanmaken aaaaa.be en ook hosting provider nemen.Website is niet groot, enkel een aantal MB.


Ik zou persoonlijk beiden samen nemen in 1 pakket. Dit zal hoogstwaarschijnlijk goedkoper uitkomen dan beide apart te nemen.  Maar je hebt dan vooral het voordeel dat alles meteen goed staat wat DNS settings betreft.  Ik had ooit mijn website bij One.com draaien, en mijn domein draaide bij een andere provider. Op een gegeven moment verhuisde One.com mijn website naar een nieuwe server met een ander IP, zonder dit te melden. Had mijn domein bij One.com gedraaid, dan waren de DNS settings mooi mee aangepast geweest. Maar nu lag mijn website eruit tot dat ik manueel een aanpassing doorvoerde. 

 

Dus kijk eens rond bij Easyhost, One.com of OVH (geen fan van) en neem het goedkoopste pakket waar zowel een domeinnaam inzit als webruimte. Laat je niet vangen door eenmalige promoties voor het eerste jaar.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing


@Steven-E  schreef:

Dus kijk eens rond bij Easyhost, One.com of OVH (geen fan van) en neem het goedkoopste pakket waar zowel een domeinnaam inzit als webruimte. Laat je niet vangen door eenmalige promoties voor het eerste jaar.


Persoonlijk ben ik dan juist weer wel een fan. Ik ben al vele jaren klant bij OVH. Ze hebben meerdere datacenters.

Dat van de brand en data verlies voor klanten wist ik niet, maar vermoed dat dit vooral klanten betrof van de goedkoopste aanbiedingen, waar geen backups bij inbegrepen zijn. Dat staat duidelijk vermeld.

Buiten dat is het natuurlijk altijd te adviseren voor je eigen backups te zorgen, en niet alleen op de provider te vertrouwen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Ik had die feedback via iemand bij DNS.be. Voor een kleine persoonlijke website is dat natuurlijk allemaal relatief.  Combell is wel een zeer goede webhoster, en Easyhost is hun goedkoper label. Een beetje de Scarlet van Proximus 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

fwiw ivbm mail aspect: Ik had telefonisch contact met business support van Telenet en er werd me gezegd dat, voor een door Telenet beheerd domein, mits extra kost per mailbox (ik ben bedrag per mailbox vergeten, ergens tussen 4 en 5 euro per maand, maar dat zou onjuist kunnen blijken), een transparante (met behoud o.a. van webmail) oplossing kan geboden worden (zonder noodzaak om via Microsoft 365 of andere externe tussenstap te werken). Afhankelijk van aantal mailboxen wordt dat natuurlijk proportioneel duurder. Deze oplossing zou nu reeds geimplementeerd kunnen worden. We gaan deze extra kost dan maar betalen, denk ik, en die oplossing kiezen. Ondertussen zoeken we ook naar voordelen en nadelen van migratie naar andere providers.

{*niet* 'like'-en aub}
JimmyVdB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Je kan een transfer code krijgen vanaf https://www.dnsbelgium.be/nl

 

Klantendienst Telenet verwees naar mijn telenet maar via die weg werkte het gewoon niet voor mij.

Via dnsbelgium werkte het direct.

0 Likes
JimmyVdB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Hulp gezocht. Bij omzetting mail accounts.

Door de stopzetting van de ondersteuning van uw eigen domeinnaam bij Telenet en daarbij de gekoppelde diensten. Dien ik mijn mail accounts aan te passen. Maar hier loop ik tegen een probleem. Ik heb 5 mailboxen die elk 3-5 aliassen hebben. Nu moet het lukken dat mijn primaire login gekoppeld is aan naam@mijndomein.be ipv naam@telenet.be. Hoe kan ik de primaire login veranderen van deze mailbox zonder deze kwijt te spelen? 

 

0 Likes
StephanV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet stopt gratis webruimte & e-maildoorverwijzing

Als ik het goed begrijp dien ik volgende stappen te ondernemen om mijn domeinnaam te behouden en elders zowel webruimte te creëren als e-mails met mijn domeinnaam te ontvangen/verzenden.
1. Bij DNS transfercode aanvragen; blijkbaar gratis
2. Domeinnaam verhuizen naar bv. Easyhost: € 4,99/jaar
3. Small (€ 4,99/maand) of large(€ 6,99/maand) webhosting bij Easyhost. Eerste jaar 50% korting.
Ik beschik over een Wigo business-, later Klik abonnement bij Telenet, met 1GB webruimte , 10 mailboxen en my personal mail & site be.
Uiteraard kan Telenet de essentiële diensten die deel uitmaken van een contract niet éénzijdig opzeggen. Zij zullen dus bovenstaande kosten moeten vergoeden.
Misschien is een gezamenlijke actie van alle benadeelden een oplossing.
 
 
0 Likes