Vervanging modem-only Motorola CV6181E door CV8560E
Als trouwe klant (sinds jaaaren) heb ik een Wigo 25 GB abonnement met 300 Mbps download speed, maar via de Motorola modem CV8161E haal ik amper 200 Mbps.
Ik bel dus naar de helpdesk om dit probleem aan te kaarten (betaal voor 300 maar krijg er 200), en geef aan dat ik dus zou willen overstappen naar de nieuwe CV8560E (waar ik via de bridging functie mijn eigen router kan blijven gebruiken zoals met de Motorola modem-only), maar dat ik in de toekomst dus ook de nieuwe TV-Box zou kunnen gebruiken (heb nu 3 digicorders...).
Ik krijg te horen dat ze daar een technisch ticket voor moeten aanmaken en dat er een technieker zal langs komen. Op mijn vraag of ik dat zelf niet kan via omruiling in een Telenet center wordt ontkennend geantwoord.
Bon, technieker komt langs, test mijn snelheid en vervangt de modem (nu dus idd 300Mbps). Bridging geconfigureerd met het MAC adres van mijn eigen router en alles werkt zoals voordien, maar nu met hogere dowloadsnelheid.
Maar nu komt het: bij mijn afrekening van januari 2020 staat nu een extra eenmalige kost van € 170,00 voor een "Afspraak met verplaatsing en 15 min. werk 30/12" !!!
@Suzy Dit is toch niet normaal? Kan jij dit eens nazien?
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
modem (HGW)
-
modem-only (EMTA)