|
26.614
netweters
|
165.502
antwoorden
|
|
22.212
vragen
|
ik heb mijn abonnement recent laten aanpassen. Mijn internet snelheid waarvoor ik nu betaal is nu 2.5Gbps (Turbo), of zou het moeten zijn.
Ik heb namelijk een CV8560E modem, die beperkt is tot 1Gbps. Normaal gezien wordt dan een nieuwe modem opgestuurd?
Ik ben al een paar weken van abonnement gewijzigd, en nog niets gezien. IK BETAAL DUS VOOR IETS DAT IK NIET HEB....
Tiens, bij mijn abonnement staat 'Turbo'
Ik betaal voor 'Turbo'. Dus?
Actuele Beschikbaarheid: De hoge 2,5 Gbps-snelheid is afhankelijk van de lokale wijkkast (node). Als jouw regio nog niet is aangepast, surf je tijdelijk tot 1 Gbps voor dezelfde prijs en wordt je verbinding automatisch geüpgraded zodra het netwerk in jouw straat klaar is.
@stefanu schreef:Tiens, bij mijn abonnement staat 'Turbo'
Ik betaal voor 'Turbo'. Dus?
Je kan hier blijven klagen en zagen maar wij kunnen voor jou niets doen.
Als je (dwars bent en) geen contact opneemt met Telenet zal je blijven betalen voor "Turbo" ook al heb je maar 1 Gbps....
Je hebt nu ook de juiste modem nu de F@ST3896LG-TN modem
Je zal zo vlug mogelijk overgezet worden
Maar zoals ze zeggen moet er aan de note kast telenet gewerkt worden en de netwerkverdeler buiten moet soms vervangen worden
Die zijn ze op veel plaatsen aan te vervangen waar ze nieuwe kabels leggen waar de kabel al zeer oud zijn
En je betaald toch ook nog de promo prijs
Anders moet je verlagen maar denk dat niets aan de prijs gaat doen
@stefanuIk betaal voor 'Turbo'. Dus?
Je betaalt voor Turbo en je krijgt Turbo ...
* Turbo is 2.5 GPS als je aangesloten bent op een aangepaste node.
* Turbo is 1 GPS in andere gevallen.
Is dat zo moeilijk te begrijpen? Je kan gratis downgraden...
Inhoud gewijzigd door Christof (mod) | Reden: downloaden naar downgraden na ongepaste inhoudsmelding
Wanneer je je abonnement zelf online omzet naar Turbo, dan zal Telenet niet automatische de nieuwe modem sturen denk ik.
Ik had namelijk hetzelfde voor, Ik had mijn abonnement omgezet naar Turbo, maar kreeg ook geen melding of mail dat er een nieuwe modem ging gestuurd worden.
Pas toen ik de "Check & Smile" test deed in de "my telenet" app, toen gaf de app aan dat mijn modem veroudert was voor mijn Turbo abonnement en kon ik van daaruit een andere modem bestellen, die enkele dagen later thuis werd geleverd.
@MarcL schreef:Wanneer je je abonnement zelf online omzet naar Turbo, dan zal Telenet niet automatische de nieuwe modem sturen denk ik.
Ze schrijven hier van wel
Sommige modems ondersteunen een internetsnelheid tot 2,5 Gbps nog niet. Als jij zo’n modem hebt, laten we je dat weten. Je krijgt daarna automatisch een gratis modem die zo’n hoge internetsnelheid wél aankan.
Het kan natuurlijk zijn dat er soms iets fout loopt waardoor dit proces niet ik gang gezet wordt.
Dat kan je dus duidelijk als klant zelf inorde brengen zoals jij gedaan hebt.
@WG94: Inderdaad, toen ik naar Turbo overschakelde had ik dat ook gelezen, maar na bijna 14 dagen had ik nog steeds geen melding of mail dat ze een nieuwe modem gingen sturen.
en toen heb ik die “Check & smile” test gedaan.
Best dat je dit ook doorgeeft aan Telenet
Bij de nieuwe abo hoort de Fast modem altijd
Goed dat het hier gemeld is dus de andere gebruiker vergeet je modem niet te vragen
Wordt gratis opstuurt met post nl of ga langs een winkel
Via de chat kan je hem ook vragen
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact.html