24776
netweters
|
152627
antwoorden
|
20723
vragen
|
Ik krijg hier net op mijn scherm heuglijk nieuws van Telenet.
Zie foto.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@louishufk waarschijnlijk weet je al dat het spam is. Zou het door geven aan abuse@telenet.be 🙂
Je moet toegeven. Ze zijn creatief. Ze zouden moeten solliciteren bij Telenet voor een job bij marketing.
Heb het nog niet ontvangen als ondertussen 18 jaar klant zijnde?????
Ik heb een heel sterk vermoeden dat dit terug een vorm van phishing is. Maar het zal achter het net zijn vermoed ik.
Duidelijk phishing 😉
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is om fishing mails hier te posten.
Als iedereen in Vlaanderen voor iedere (Telenet) scam mail - en dat zijn er waarschijnlijk duizenden per dag - hier een nieuwe post zou voor maken, dan wordt dit Forum overbelast en onleesbaar 😃.
Het enige wat je met zo'n mail moet doen is doorsturen naar verdacht@safeonweb.be en naar abuse@telenet.be en dan DELETEN 😏 ...
@Ex-Netweter
Mijn bank waarschuwt me elke keer wanneer ik inlog voor phishing mails, dus ja, ik denk wel dat het nuttig is als die hier ook gemeld worden. Zeker als het te maken heeft met Telenet.
@louishufk ook wanneer je zulke pop-up's te zien krijgt, mag je dit steeds melden aan abuse@telenet.be. Bedankt alvast om het te delen!
Ik ga er een gevaarlijk type phishing bijdoen. Heb het doorgestuurd naar abuse@telenet.be. Daar kon men er niets mee doen.
Het gevaar zit hem in het verleidelijke van een pakje. Hier gaan er intrappen denk ik.
Ik kreeg toch laatst een mailtje van abuse dat ze het doorgestuurd hadden naar de betrokken provider van de afzender. Los van de standaardmail die Telenet stuurt doen ze er blijkbaar toch wel iets aan.
Zulke zaken altijd doorsturen naar verdacht@safeonweb.be
Enkel zij kunnen de adressen naar waar doorgelinkt wordt doen blokkeren door alle Belgische dns'en. (nog een reden waarom eerder de dns van Telenet te gebruiken dan die van Google).