Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

Opmerkelijk initiatief https://tadaam.be

(beta)

 

WAT IS TADAAM?

 

TADAAM is internet en televisie over het mobiele netwerk. Geen kabels en geen techniekers meer nodig. Het is een snelle internet- en tv-verbinding die je overal volgt.

HET ENIGE DAT JE NODIG HEBT IS EEN STEKKER

Het enige dat je nodig hebt voor TADAAM zijn 2 stekkers. Eén om de modem aan te sluiten en een andere om de tv-box aan te sluiten. TADAAM maakt gebruik van mobiele technologie, dus geen coax of vDSL kabels meer nodig. Gebruik het overall op een apparaat naar keuze.

 
WIFI ZONDER GRENZEN

 

TADAAM geeft je de vrijheid om je internet overal mee naartoe te nemen. Als er elektriciteit is, geeft TADAAM je WiFi. En je kan er zoveel van gebruiken als je wilt: we hebben geen volumelimieten!

 
TV OP ELK APPARAAT

 

Je kan TADAAM TV kijken op de meeste populaire apparaten. Er is geen limiet op het aantal apparaten waarop u de app kunt gebruiken. Maximaal 3 streams kunnen tegelijkertijd worden gestart in ons Premium-pakket. Je kan genieten van 30+ kanalen in HD die je live kunt bekijken, pauzeren en opnemen.

 
WIE ZIJN WIJ?

 

TADAAM is een groep Telenet-ingenieurs met een groot en eenvoudig idee: zowel je huis als je televisie verbinden via het mobiele netwerk. Geen kabels, geen contract, geen techniekers. Directe verbinding met de wereld. En omdat innovatie een belangrijke waarde is bij Telenet, heeft TADAAM de vrijheid om te experimenteren met technologieën en bedrijfsmodellen met volle steun van de groep.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
22 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

De Belgische telecom- en internetprovider Telenet heeft in stilte dochtermerk Tadaam in de markt gezet. Het dochtermerk biedt onbeperkt internet en televisie voor thuis. Opmerkelijk is dat de verbinding wordt geleverd via het mobiele netwerk van Telenet. Om gebruik te kunnen maken van de dienst is niet meer nodig dan een stopcontact. Voor de installatie is niet langer een installateur nodig omdat de internetverbinding direct beschikbaar is zodra de stekker van het modem in het stopcontact wordt gestoken. Het abonnement is daarbij maandelijks opzegbaar. 

Klanten van Tadaam kunnen de apparatuur ook buitenshuis gebruiken. Overal waar een stopcontact voorhanden is, levert Tadaam internet en televisie via het mobiele netwerk. 

Klanten kunnen kiezen uit twee abonnementen. Het standaard abonnement kost EUR 40,00 per maand en voorziet in onbeperkt (mobiel) internet met een maximale snelheid van 30 Mbps en HD televisie met 30 kanalen voor één scherm met de optie om tv-programma's te kunnen opnemen en pauzeren. Voor EUR 10,00 per maand extra wordt de maximale internetsnelheid verhoogd naar 50 Mbps en is het mogelijk om op drie schermen tegelijk tv te kijken. 

Om gebruik te kunnen maken van Tadaam wordt een mobiele router geleverd. Televisie wordt geleverd middels een stream over de mobiele internetverbinding met ondersteuning voor diverse smart tv's, de Apple TV, Chromecast, smartphones en tablets. 

 

Suzy ONBEPERKT VOLUME ZONDER *    Klopt dat

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

@robatoras  blijkbaar is het echt onbeperkt :

5.4 Fair Use Policy
TADAAM gaat uit van een ongelimiteerd volume. Bij een mobiel netwerk is het hebben van een goede internetervaring niet alleen afhankelijk van een goede mobiele dekking, maar ook de bezetting van dat netwerk speelt een belangrijke rol. Om alle TADAAM klanten een zo optimaal mogelijke internetervaring te geven zonder onnodig te moeten ingrijpen met volumebeperkingen, opteren we voor een “Fair use policy” die enkel en alleen zal worden toegepast van zodra we merken dat de ervaring van bepaalde TADAAM klanten negatief wordt beïnvloed door het surfgebruik van andere TADAAMers. Concreet betekent dit dat van zodra je internetverbruik meer dan 300GB bedraagt in de lopende periode dan kan het zijn dat we je snelheid terugbrengen naar 5Mbps, hetgeen nog ruimschoots voldoende is om op een kwalitatieve wijze TV te kijken met TADAAM. Desalniettemin zullen we dus enkel ingrijpen indien we merken dat andere TADAAM-klanten hinder ondervinden bij het gebruiken van hun dienst. Je volume blijft onbeperkt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

Heb je daar 'n bron van,die 300GB?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

@robatoras 

Kijk hier voor de algemene voorwaarden.

@patrick37 heeft het bewuste artikel letterlijk overgenomen.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

en foto's van de modem staan al op m'n forum 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

Maar als je dus ergens bent of woont waar de dekking 4G van Telenet ondermaats is heb je er dus ook niks aan .... Zoals in veel goed geïsoleerde moderne woningen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FSE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

 de site zie ik slechts 16 kanalen/zenders

TheW0LVERIN3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Happy New Year! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

Tadaam gaat blijkbaar ook een android tv box uitbrengen: https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/telenet-tadaam-box. Veel beter dan die horizon 4 set up box die telenet de tv box noemt.

WhiteSasch
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Jij bent af!

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

Leuk initiatief. Nog leuker zou het zijn als ik de website direct in het Nederlands te zien had gekregen i.p.v. in het Frans...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

Ik krijg de site direct in het Nederlands.

Soms krijg ik ook zo iets voor op andere sites. Ik heb het nooit opgezocht hoe dat komt. In een beperkt aantal gevallen zie ik een verklaring, maar meestal niet. Allicht is er meer dan één methode om de taal vast te stellen.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

Bij mij is de site in het Engels, maar ik gebruik op de smartphone Fx Engels. Op mijn PC zal het ook wel zo zijn, want daar is alle software in het Engels. Maar je kan je voorkeur instellen in je browser (zal de instellingen nog eens nakijken als ik thuis ben).

 

Edit: Options > General > Languages > English (United States) Set Alternatives

 

Via de laatste optie kan je verschillende andere talen instellen. Ik moet wel toegeven dat ik zelfs met deze instellingen soms ook op een Franstalige versie uitkom.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

Telenet MCE voor slechte dekking is dé oplossing, tenzij je buitenshuis ookal slecht bereik hebt natuurlijk, dan zal een MCE niet werken

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)


@TMCLS93  schreef:

Telenet MCE voor slechte dekking is dé oplossing, tenzij je buitenshuis ookal slecht bereik hebt natuurlijk, dan zal een MCE niet werken


Dat klopt niet. De MCE krijgt zijn signaal binnen via de vaste internetlijn. Wat er buitenshuis aan signaal in de lucht is heeft dus absoluut geen belang.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rikske6122
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
π-DAY! Say what?! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar?

Tadaam: Internet & TV zonder kabel (Telenet spin-in)

Hoeveel kost de Tadaam modem en de android tv box of zit dit in de prijs van 40 € en 50 € per maand .