Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

We zitten ondertussen al een paar jaar vast aan 200/20Mbps

Wanneer wordt deze standaard verhoogd naar 400/40Mbps zoals dit is gebeurt bij Ziggo NL ook onderdeel van LIberty global.En gelieve niet te antwoorden zoals =200/20Mbps niet voldoende.

Nu kost ons dat maandelijks 15 euro extra.

Kom op John Porter.Alles wordt sneller ook auto's al mag je maar 130 op de snelweg.

120 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

@robatoras 

Ik ben geen verkeersdeskundige maar 130 km/h? Was dat geen 120?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

@robatoras  ben het toch zeker eens met uw vraag / stelling. Zou inderdaad mogen dat de snelheden nu standaard gaan naar 400 / 40 Mbps en niet er voor te betalen. De snelheden zijn haalbaar dus dat is geen probleem . De bussines paketten zijn 500 speedboost.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

@louishufk @robatoras @patrick37 Telenet kennende zal men niet zonder meerprijs hun snelheden verdubbelen .

Ik persoonlijk vind 200 down en 20 up voor mij prima.

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken, maar ik heb 50 down en 5 up, en dat volstaat volkomen. Op een zeldzame uitzondering na, als ik eens bvb veel/grote bestanden overmaak via WeTransfer, dan is 5 up een beetje traag. Maar voor het dagelijks gebruik ... Meer dan voldoende.

 

Ik heb vroeger nog Turbonet XL gehad, destijds het topabonnement van Telenet. 20 down .... En ik was heel happy ... en keek medelijdend naar de ADSL gebruikers ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Waarom gaan de prijzen elk jaar steeds weer omhoog,waarom blijven ze niet hetzelfde.

Voor wat hoord wat,sommigen snappen het nog steeds niet.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Het is net omgekeerd: 99% van de huidige 200Mbps gebruikers heeft 400Mbps echt niet nodig.

Telenet verhoogt stelselmatig zijn prijzen met het excuus dat het alsmaar sneller internet aanbiedt (en dat kost geld).

 

Laat de snelheid, en de prijzen nu maar even zo. Helemaal geen haast bij.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

er word door veel grote gezinnen meer en meer internet verbruikt voor bv netflix en youtube en andere online dingen,

een spel downloaden op de PS4 duurt bv ook lang als je meer of 200GB moet downloaden en als de snelheid te traag is duurt het lang eer je kan spelen, bv een update van een spel.

ik heb het toch graag wat sneller zodat je uw werk bv voor iets op te laden sneller gedaan maakt zodat je daarna wat sneller kan in de zetel zitten en genieten van iets lekker bij een goeie film (geef maar een vb).

ik zou toch niet meer 10 jaar en meer willen terug gaan toen onze snelheden veel trager waren zoals bv de inbellijn bij belgacom toen, hoe lang duurde het dan niet om iets van 5mb groot binnen te halen, 5 min ofzo.

wat ze wel eens zouden mogen laten vallen zijn die limieten die ze nu zogezegd al hebben weggedaan maar je zit nog met een FUP van 750GB overdag limiet, hun uitleg is om het netwerk niet nodeloos te overbelasten als er geen limieten zijn en iedereen dan volle bak download.

tegen 2020 of iets later zullen we de hogere snelheden kunnen halen, dan wel tegen een meerprijs vrees ik.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Beiden onder Liberty global

Ziggo bied 500/40Mbps wel standaard aan.

Waarom Telenet niet.Ik moet er 15 euro extra voor dokken elke maand voor 400/40Mbps.

Ik betaal netto 98 euro voor whoppa + boost in 3 pack.

Kijk eens naar hun prijzen.FUP bestaat daar niet.750GB in de piek uren.

https://www.ziggo.nl/pakketten?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwn8_mBRCLARIsAKxi0GIJXVYmALvlLnPtcgTOZHfCg...

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Ik snap al die klagers echt niet ... Ik zit zelden boven de 100GB per maand ... En voordat de jongste terug thuis is komen wonen was het gemiddeld onder de 50 GB per maand ...

 

En als ge spreekt van inbellijnen vroeger, dat was een uur om 8 MB (ja juist gelezen, MEGA byte, geen GIGA byte) te downloaden, daar wil ik ook niet naar terug, maar klagen over 200 Mb/s, dat vind ik persoonlijk erover. 

 

Het enige dat zou mogen veranderen is het verschil met de upload verkleinen, maw, de upload versnellen, de download is reeds lang OK.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

@StefaanH : Je moet er niet van uit gaan dat iedereen in dezelfde situatie zit als jij. "Voor mij is het geen probleem, dus ik snap niet waarom het voor iemand anders een probleem zou zijn" komt nogal arrogant over.

 

Een voorbeeldje: jij zit zelden boven 100GB per maand. Ik had vorige maand zo'n 2700GB verbruik.

 

Ik klaag niet over de huidige snelheden, maar het mag gerust nog wat sneller. Vooral aan de upload kant: als je een cloud backup wilt maken van enkele terabytes maakt dit echt wel een groot verschil!

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

@dsuls Zonder arrogant te willen overkomen durf ik toch de vraag te stellen of een consumer product zoals dat van Telenet voor jouw (met een verbruik van 2,7 TBytes)wel het juiste is 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

@Steven-E Ik ben een particulier gebruiker, geen business gebruiker. Wat zou ik dan moeten gebruiken, buiten WIGO?

En zoals ik al zei: ik klaag niet. De upload snelheid mocht hoger, maar verder ben ik helemaal tevreden met WIGO.

 

Trouwens, die 2700GB was ook wel uitzonderlijk hoog. Laten we zeggen dat ik gemiddeld tussen 500GB en 1000GB zit.

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Ah da's ook mijn gemiddelde.
Ben akkoord dat de upload speed gerust wat hoger mag.

PS: ben momenteel in Luxemburg een cursus aan 't geven.

Een van de studenten heeft "LOL Fiber L"  500Mbps down/250Mbps up, geen limiet (hij gaat regelmaatig boven 1TB) aan 50 euro/maand. Fixed line inbegrepen.

https://www.internet.lu/en/internet/offres.html


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Whoppa en Wigo home,snelheden verhoging,wanneer?

Volgens mij zou de upload gerust naar 40 Mbps mogen. Qua belasting voor Telenet zal dit niet echt veel uitmaken want de gebruikers van upload zijn beperkt maar vermoedelijk wel zwaardere gebruikers, maar dat zal niet opwegen tegen de download die gebeurt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.