Beantwoorden
tjertje
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

herstellen abonnement

Ik zie geen ander bord, dus deze dan maar ...

Hallo, mijn mama was telenet abonnee (televisie, internet, vaste telefonie). Toen zij van het ene naar het andere zorghotel verhuisde, zegden wij het internet gedeelte op en lieten (dachten wij) de rest doorlopen via de domiciliëring die al bestond. er werd een gedeelte teruggestort, maar daarna ging het blijkbaar mis. Sedert gisteren heeft zij geen digitale tv meer en staat er op haar scherm dat ze geen abonnement heeft. Ik heb haar rekeningen gecheckt en inderdaad, die domiciliëring werd blijkbaar vergeten of whatever. Sedert maart werd niets betaald. Zij heeft een openstaande rekening van 250€ ongeveer. Nooit een aanmaning ontvangen, mogelijks nr een email-adres van haar gestuurd dat ze nooit gebruikte en wij (mijn broer en ik) ook niet. Zij is 89 en zonder TV en vaste telefoon is het wat moeilijk voor haar. Dus naar telenet gebeld, diensten gesloten natuurlijk, maar via de technische dienst kreeg ik toch een mogelijkheid. Ik moest een nieuwe login aanmaken met haar gegevens en daarna de openstaande schuld betalen en dan zou alles in orde komen. Ik probeer dat, maar telkens ik haar klantennummer invoer krijg ik ofwel klantennummer is verkeerd ofwel dit is in orde, volgende stap maar er is geen volgende stap mogelijk ...Dus lukt het ook niet om ergens haar openstaande rekening te vinden en te betalen. Ik heb alleen haar klantennummer (van op een bankuittreksel) geen oude log in gegevens. Iemand een idee wat te doen tijdens dit lange weekend ??

Alvast bedankt, T

5 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

herstellen abonnement

Zie je op de eerste pagina van een factuur niet uw login e-mailadres staan?
Onder klantnummer en doccle token.
Probeer daar eens mee in te loggen op "Mijn Telenet".
Daar kan je dan de rekening betalen

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

herstellen abonnement

Hiervoor neem je beter telefonisch contact op via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.

 

Via Facebook en Twitter krijg je ook tijdens het weekend ondersteuning.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

herstellen abonnement

Uw mama is verhuisd van het ene zorghotel naar het andere. De juiste procedure zou zijn geweest dat je een verhuis vroeg van het ene naar het andere met opzegging van het internet. Nu heb je blijkbaar alleen het internet opgezegd. Bovendien verstuurt Telenet geen rekeningen meer tenzij je het expliciet vraagt (alles per mail). Bovendien wordt bij opzeg van producten, ook al is het maar gedeeltelijk, de domiciliëring stopgezet. Dus die moet je ook expliciet terug vragen. Een medewerker zou natuurlijk moeten op de hoogte zijn en je door deze procedure moeten loodsen. Bellen zoals @sb  zegt naar 015 66 66 66. Om een en ander juist te zetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

herstellen abonnement

Een samenvatting van de regels voor de Europese domiciliëring vind je hier.

Het is de wereld op zijn kop als Telenet de domiciliëring stopt bij gedeeltelijke vermindering van productafname. In eenzelfde logica moet de domiciliëring dan zeker stoppen als er wat toegevoegd wordt. De toepassing van de Europese domiciliëring is een praktische toepassing van het begrip dat de schuld haalbaar is. 

Als internet gestopt wordt, dan stopt ook de e-mail. Het is wel waar dat men nog gedurende zes maanden via webmail aan de mail kan, maar het is volstrekt onlogisch van Telenet om nog e-mails te versturen naar het Telenet adres van de klant die geen internet meer heeft. 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

herstellen abonnement

Er zijn hier met zekerheid verschillende dingen fout gelopen! Zoals hier al werd aangehaald, best Telenet contacteren (telefonisch of via Facebook/Twitter). Dan kunnen ze dit individueel bekijken je eventueel de gegevens bezorgen van het openstaande bedrag en je helpen met de volgende stappen die genomen moeten worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.