Beantwoorden
LeoGeudens
Professional Beetjesweter
Goed gevonden! It's your eighth party! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Abonnementen voor mobiele data in het buitenland?

Als gepensioneerde ben ik vaak voor langere periodes met de caravan op reis in het buitenland. Ik ben dus wat men tegenwoordig noemt een digitale nomade. 

Ik gebruik mijn telenet datasimkaart uitsluitend in een mobiele netgear router. Ik maak er dan een mobiele hotspot mee waar ik de gsm, de laptop, de smart TV, de ipad,… op aansluit om zo te kunnen bellen, surfen, TV kijken, whatsappen, etc.. . Bestaat er geen telenet-bundel met meer mobiele data in het buitenland, want 40GB is dan echt te beperkt.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: mobiele data in het buitenland

21 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Als je de nieuwste versie van ONE(up) met een ongelimiteerde simkaart hebt dan is verbruik in de EU net verhoogd naar 100GB:  Mobiele data opgetrokken in de EU tot 100 GB - De Netweters  

Ik ga er vanuit dat de datasim mee verhoogd is, maar daar ben ik niet zeker van. @Moderator kunnen jullie dit bevestigen?

Een specifiek abonnement met focus op het buitenland heeft Telenet niet.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel3X
Freshman Meerweter
Topicwurm! Goed bezig! Say what?! On a roll...

Datasim is ook 100 GB nu...

m-jan20
Freshman Meesterweter
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

In de Telenet-app zie ik alvast bij Mobiele data EU 100 GB staan bij m'n datasim 🙂

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@WG94  schreef:

...

Een specifiek abonnement met focus op het buitenland heeft Telenet niet.

@WG94, We pikken hier even op in, sinds 9/12 biedt Telenet wel degelijk roaming bundels aan. Je vindt de infofiches al op telenet.be, in 2025 zal er ook meer informatie verschijnen via een artikel. Op dit moment kan je een roaming bundel van Telenet enkel verkrijgen via de klantendienst of via een Telenet-winkel. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Toch weer jammer dat dit verstopt zit in de infofiches en niet te vinden is op de productpagina's, niet de eerste keer.  

De Infofiche is ook verwarrend, "**Andorra, Monaco en Zwitserland zijn samen gebundeld in het EU Complete Roaming Pakket". Maar voor de rest wordt er nergens gesproken over wat dat "EU Complete Roaming Pakket" net is.

WG94 | Krak
marcel3X
Freshman Meerweter
Topicwurm! Goed bezig! Say what?! On a roll...

Lijkt me duidelijk, het is de helft goedkoper dan de andere tarieven, maar een EU roaming pack is op zich al onzin, die 3 landen zouden gewoon gratis moeten zijn, bij mijn KPN lijn is dat allemaal inclusief, net zoals bellen naar 't buitenland EU...ook inclusief...

LeoGeudens

De helpdesk van telenet antwoord mij op mijn bewering dat netweters zegt dat er nu 100 GB. ter beschikking is, het volgende : " Er wordt echter geen specifieke informatie gegeven over de verhoging van het EU-verbruik naar 100GB. Ik raad aan om de officiële Telenet-website te raadplegen voor de meest actuele informatie over de ONE(up) abonnementen en voorwaarden. Mocht je nog vragen hebben, stel die gerust."
Daarmee is mijn vraag natuurlijk niet beantwoord en ga ik me vooralsnog houden aan mijn strategie om in het buitenland voordelige prepaid datasims te kopen, wanneer ik op reis ben. Misschien komt er ooit wel een Telenet oplossing????

WG94
Freshman Meesterweter

Er zijn meerdere mensen hierboven die al bevestigd hebben dat de datastim nu 100 GB in EU heeft, weet niet welke info je nog meer nodig hebt? 

Normaal kan je dit ook zelf nakijken in MyTelenet.

WG94 | Krak
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Ze zullen in januari laten weten via mail en website  gelijktijdig met de aanpassingen base

Je wilt het zwart op wit zien dat wil je zegen

LeoGeudens

Ik heb jarenlang geld uitgegeven aan "mobiele data" die ik hier in België niet nodig heb, maar die niet volstaan wanneer ik in het buitenland ben (en dat is toch zo'n 4 maanden per jaar...). Ik wil vooral eenduidige informatie: de helpdesk kan dat blijkbaar niet geven. Dus kijk ik nu uit naar de ervaringen van anderen in dezelfde situatie. Indien die 100 Gb in Europa werkelijk 100 Gb blijken te zijn is mijn probleem opgelost en ga ik ook upgraden.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@LeoGeudens  schreef:

Indien die 100 Gb in Europa werkelijk 100 Gb blijken te zijn is mijn probleem opgelost en ga ik ook upgraden.

Wat bedoel je met "upgraden" ??

Jouw huidige Data SIM is nu reeds "onbeperkt", dat wil zeggen: 300GB binnenland + 100GB Europa. Hiervoor moet je niets doen ...

Tenzij je het mobiele abonnement bedoelt die in het One/OneUp abonnement inbegrepen is? Hier heb je de keuze tussen:

• 10GB (dat is 10GB te gebruiken in België en/of Europa).
  • onbeperkt (dat is 300GB + 100GB).

@LeoGeudens  schreef:

Ik wil vooral eenduidige informatie: de helpdesk kan dat blijkbaar niet geven.

Eénduidige informatie: de herwerkte versie (16 december 2024) van de "Bijzondere Voorwaarden One en OneUp":

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/algemeen/voorwaarden/bijzondere-voorwaarden-on...

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-touch/nl/klantenservice/downloads-(pdf)/bijzondere-v...

@LeoGeudens  schreef:

Ik heb jarenlang geld uitgegeven aan "mobiele data" die ik hier in België niet nodig heb, maar die niet volstaan wanneer ik in het buitenland ben (en dat is toch zo'n 4 maanden per jaar...).

Als je die data niet nodig hebt in België kan je voor de 10GB optie gaan, en de (mobiele) SIM upgraden naar onbeperkt gedurende de tijd dat je in het buitenand bent. Je kan eenvoudig en flexibel overgaan van 10GB naar onbeperkt en terug (max. 1 swap per maand).

Dat bespaart je 7.40€ per maand gedurende de maanden dat je geen onbeperkt nodig hebt.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Nog even wachten zal voor half jan zijn dat ze het bekend maken voor iedereen

Zoals je zegt is een kleine aanpassing dat je dan kan  uitvoert de oudere abo zullen zelfde blijven

Enkel de laatste zal van kracht zijn

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Extract uit een e-mail  van Telenet van 19 december:

We hebben goed nieuws voor jou! We verhogen gratis het aantal inbegrepen mobiele data die je in de EU-zone kan gebruiken. We geven er graag een woordje uitleg over.

Wat je tot nu toe had

Momenteel surf je met je abonnement onbeperkt in België (tot max. 300 GB). Als je meer surft, doe je dat kosteloos tegen verlaagde snelheid. En als je buiten België maar binnen de EU-zone surft, dan heb je daar nu een apart datavolume voor. Daar brengen we verandering in.

Wat je vanaf nu hebt

Vanaf nu trekken we gratis het datavolume om te surfen in de EU-zone op naar 100 GB. En er is meer goed nieuws: als je over je datalimiet gaat, surf je kosteloos verder tegen verlaagde snelheid. Gedaan dus met mogelijke extra kosten buiten je abonnement. En het beste van alles? De prijs van je abonnement blijft hetzelfde!

Kleine lettertjes

Die zijn er niet! Wij zorgen automatisch voor de aanpassing van je mobiele data. Jij hoeft niets extra te doen. En net zoals de prijs, blijven ook je inbegrepen belminuten en sms’en hetzelfde.

Vragen?

Heb je vragen over mobiel internet of roaming? Check onze veelgestelde vragen voor wat meer uitleg. Of ga zelf aan de slag met de Telenet-app om je verbruik op te volgen en je voorkeuren aan te passen.

Veel surfplezier, zowel in België als in de EU-zone!

Vriendelijke groeten,
Het Telenet-team
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@luc55  schreef:

Zoals je zegt is een kleine aanpassing dat je dan kan  uitvoert de oudere abo zullen zelfde blijven

Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp niets van wat je hier schrijft.

Wat wil je juist zeggen?