24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Beste Netweters,
Ik heb momenteel een WIGO 40GB abonnement met opties internetsecurity voor 3 Pc’s, Play More en Play Sports. Nu is mijn vraag, als ik extra verbruik heb buiten mijn abonnement, kan ik dit ergens opvolgen onmiddellijk of moet ik mijn aanrekening afwachten? Het zou voor mij gemakkelijk zijn om Uw extra verbruik te kunnen controleren om in het vervolg te kunnen ingrijpen eventueel. Mijn jongste dochter en haar vriend wonen bij ons in en hebben beiden een lichte mentale beperking. Ik heb op hun nummers al alles geblokkeerd wat niet nodig is voor hen, maar wat als ze een mms versturen? Bij Proxibrol, werd dit vet aangerekend. Ik heb ook een Samsung smartphone gehad, de S7 Edge, en deze maakte maar weinig gebruik van sms te versturen. Als je er een tekst bericht mee verstuurde waar een grote emoticon of sticker bij zat, werd dit door Android al bestempelt als mms. En Proxibrol maar factureren. De raad die ik toen kreeg van Samsung was om zo veel mogelijk via Messenger te versturen en niet via de ingebouwde Android app.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Domi1963 u kunt uw extra verbruik opvolgen via de volgende wegen:
Mijn telenet waar u dan eigenlijk al uw verbruik ziet staan maar ook eventueel kan u een waarschuwing instellen als er iemand over zijn limiet gaat.
U kan het ook of beter gezegd uw dochter via de mobile app. Daar kan u ook al het vebruik in opvolgen. Je kan ook eventueel haar data pot op pauze zetten als je vind dat deze teveel verbruikt. Allemaal via mijn telenet te regelen
Ja het meeste heb ik al ingesteld, maar voor MMS vind ik niks terug, en mijn dochter maakt nogal wat foto’s en verstuurt ze dan via de berichten app ( per ongeluk zegt ze steeds) i.p.v. via Messenger.
@Domi1963 ai en dat kost geld elke keer . Heb eens gezien voor deze zelf uit te zetten maar helaas niet mogelijk.
Je kan altijd wel natuurlijk eens zien op haar gsm om het uit te zetten maar de beste weg is via de klantendienst. Deze eens bellen en zij kunnen dan deze uitzetten om een uitgaande mms te doen.
Ik heb wel gezien dat de prijs nogal meevalt per verstuurde MMS. 0,07 € per verstuurde mms. Als dat de juiste prijzen zijn tenminste? @Suzy ?
Bij Proximus was dat 0,50€ per verzonden mms....
In iOS schakel je MMS uit in “instellingen-berichten”.
🙂
@Domi1963 Op mijn telenet en met de Telenet Mobile app kan je uw mobiel verbruik onder controle houden.
Een sms is beperkt in lengte. De lengte hangt af van het gebruikte tekenset (dat kan je niet zelf bepalen). Zodra er een teken in voorkomt dat anders gecodeerd wordt, wordt het aantal tekens gehalveerd omdat dan alle teken twee bytes lang zijn. Een sms dit te lang is wordt ofwel automatisch gesplitst in meerdere sms'en ofwel verzonden als mms. Veel huidige toestellen laten de nog beschikbare ruimte voor een sms niet meer zien. Als je een toestel hebt die het wel doet, dan zal je zien dat van zodra je een emoticon invoegt het aantal overblijvende tekens gehalveerd wordt.
In de huidige prijslijst (van februari) van Telenet vind ik niets terug voor een mms. Ofwel zal dat dan aangerekend worden als een sms ofwel als data.
Beste Weters,
Nu weet ik enkel nog niet het antwoord op mijn hoofdvraag: kan je extra verbruik ergens op “mijn Telenet” of op een “app” ONMIDDELLIJK zien of zie ik dit pas als ik mijn aanrekening krijg. Ik bedoelde deze vraag ook niet alleen voor mijn dochter maar voor iedereen in mijn gezin, including me. Want soms moet je voor de ene of andere inlichting naar een bedrijf bellen, welke met speciale nummers werken, de zogezegde betalende nummers zoals de 070- reeks. Dit zou ik dan zoveel mogelijk proberen te vermijden en indien mogelijk deze bedrijven via e-mail proberen te benaderen.
Misschien kan @Suzy mij dit mededelen?
@Domi1963
In de Telenet Mobile App kan je het extra verbruik van GSM nummer bekijken.