Beantwoorden
Framboos
Freshman Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Hoe kan ik mijn simkaart uitschakelen?

Binnenkort ga ik op reis naar Amerika. Ik zou mijn Simkaart willen uitschakelen, zodat ik niet onnodig gebeld kan worden.

Dit lukt blijkbaar niet :  op mijn samsung telefoon  A41, bij het Sim-kaartbeheer krijg ik telkens de mededeling :

"Kan deze SIM-kaart niet uitschakelen, er moet minstens één SIM-kaart zijn ingeschakeld.

Hoe kan ik de SIM-kaart uitschakelen (zonder die eruit te halen, zodat ik eventueel wel zelf nog kan bellen)

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Uitschakelen SIm kaart

0 Likes
40 reacties
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Vliegtuigmodus aanzetten. Dat schakelt de SIM kaart, Wifi en Bluetooth uit.
Daarna Wifi en Bluetooth terug aanschakelen.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

"Niet storen"? Hahaha, is dit een grap?
Ja, niet storen zal zeker helpen tegen de dure roamingkosten.
Bedankt @Santa voor je expertise.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@Framboos 

Wanneer je de simkaart echt uitschakelt ga je ook niet kunnen bellen.

Zodus, wanneer je niet met instellingen wil prutsen en echt zeker wil zijn, haal uw sim eruit. Moet je toch een foontje doen, steek ze even terug. En nadien er weer uit. Zo ben je steeds 100% zeker dat er niks gaat in rekening gebracht worden (buiten uw foontje dan).

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Hij zal de sim kaart er uit laten  bellen doe je wel met simkaart van daar kan je gemakkelijk kopen in het land

en gebruik whatsapp

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@luc55  schreef:

Hij zal de sim kaart er uit laten  bellen doe je wel met simkaart van daar kan je gemakkelijk kopen in het land

en gebruik whatsapp

Je kan idd een SIM kopen in de VS, maar hoe beschermt dat tegen roamingkosten als iemand uit België hem belt?

WhatsApp zou ik niet gebruiken voor een gesprek. Eerder Signal. Maar dan moet je uiteraard wel WiFi of data (bijv. met die VS SIM) hebben en de andere partij ook.

Voor mij lijkt de oplossing simpel en is zelfs al voorgesteld: gewoon die SIM eruit halen. En voor een reis naar de VS zou ik sowieso al en blanco smartphone meenemen, want ze lezen daar je hele telefoon uit alsof je een crimineel bent (maar dat is een andere discussie).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
kristofDW
Professional Allesweter

@Framboos in deze link staat hoe je alle inkomende oproepen kan blokkeren. 

https://nl.wikihow.com/Alle-inkomende-oproepen-blokkeren-op-Android

Je kan nog altijd bellen, maar niet meer gebeld worden. Zet deze functie natuurlijk terug af als je terug wil gebeld worden😀

Bij uw telefoon is de layout iets anders maar je kan het op dezelfde plaats vinden.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
0 Likes
FrederikC
Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Via Min Telenet kan je ook specifieke verbruiken blokkeren. In het hoofdmenu zal je links "Mobiel" zien staan. In het volgende menu zal je dan "Blokkeer specifiek verbruik" zien. Hier kan je de simkaart selecteren die je wilt aanpassen, en alle opties terugvinden waar je op kan blokkeren. Op die manier kan je inkomende gesprekken in het buitenland specifiek blokkeren, maar uitgaande gesprekken wel nog toelaten. Ik zou je wel aanraden om ook mobiele data te blokkeren wanneer je naar Amerika vertrekt. Deze data is namelijk heel duur, en kan al aangerekend worden vanaf je landt en je mobiele data nog aan het uitschakelen bent.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFrederik | Moderator

Arnie
Professional Allesweter

Ik denk dat we eigenlijk eerst beter de achterliggende vraag moeten begrijpen. Waarom zou je de SIM willen uitschakelen?

1. Is dit om niet midden in de nacht gestoord te worden door Belgische bellers - dit als gevolg van het tijdsverschil
  2. Angst voor roaming kosten  - als gevolg van data, of inkomende gesprekken terwijl zelf in buitenland (USA)

Eigenlijk zijn de antwoorden op beide vragen hier al terug te vinden, met bijvoorbeeld de link naar instructies voor "niet storen" (1), of de vliegmdus aan te zetten, maar wifi aan  (2).

Is daarmee niet een afdoende antwoord gegeven, of missen we iets?

Arnie | Krak
0 Likes
FrederikC
Moderator

@Arnie  schreef:

Ik denk dat we eigenlijk eerst beter de achterliggende vraag moeten begrijpen. Waarom zou je de SIM willen uitschakelen?

1. Is dit om niet midden in de nacht gestoord te worden door Belgische bellers - dit als gevolg van het tijdsverschil
  2. Angst voor roaming kosten  - als gevolg van data, of inkomende gesprekken terwijl zelf in buitenland (USA)

Eigenlijk zijn de antwoorden op beide vragen hier al terug te vinden, met bijvoorbeeld de link naar instructies voor "niet storen" (1), of de vliegmdus aan te zetten, maar wifi aan  (2).

Is daarmee niet een afdoende antwoord gegeven, of missen we iets?

@Arnie Je vliegtuigmodus blokkeert de connectiekost niet, aangezien de oproepen nog steeds naar je voicemail doorgeschakeld worden.
De optie Niet Storen kan, afhankelijk van je toestelinstellingen, automatisch afgeschakeld worden. Zowel je vliegtuigstand en de optie Niet Storen kunnen ook makkelijk weer uitgeschakeld worden via het toestel zelf. Dat betekent ook dat je dit makkelijker per ongeluk kan uitschakelen, waardoor kosten alsnog kunnen volgen.
Los daarvan kan je via barring zelf kiezen wat je wel of niet wilt toelaten, wat gewoon makkelijk is. Door te blokkeren welke verbruiken je niet wenst, hoef je je verder geen zorgen te maken om instellingen. Wijzigingen moet je expliciet via de website ingeven, dus je hoeft je ook geen zorgen maken om de jongere gezinsleden die per ongeluk een knopje uitschakelen. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFrederik | Moderator

0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

@Ex-Netweter : Ik begrijp niet goed wat je wil zeggen met "via bariing .... "

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter

@FrederikC  schreef:

@Arnie Je vliegtuigmodus blokkeert de connectiekost niet, aangezien de oproepen nog steeds naar je voicemail doorgeschakeld worden.

Dat zou ik toch sterk betwijfelen. Als mijn GSM uitstaat of onbereikbaar is (vliegtuigmodus) worden oproepen inderdaad doorgezet naar voicemail. Hier zijn geen kosten aan verbonden, en het speelt geen rol waar zich de GSM dan bevindt - immers is die niet met het netwerk verbonden.,

Arnie | Krak
0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Met "barring" bedoelt hij "Blokkeer specifiek verbruik" via Mijn Telenet.

Zoals uitgelegd in zijn vorige post ...

FrederikC
Moderator

@Arnie  schreef:

@FrederikC  schreef:

Dat zou ik toch sterk betwijfelen. Als mijn GSM uitstaat of onbereikbaar is (vliegtuigmodus) worden oproepen inderdaad doorgezet naar voicemail. Hier zijn geen kosten aan verbonden, en het speelt geen rol waar zich de GSM dan bevindt - immers is die niet met het netwerk verbonden.,

Wanneer je gsm onbereikbaar is, worden oproepen doorgeschakeld naar je voicemail. Dit geldt ook voor de vliegtuigmodus.
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile/
Via deze link zal je zien dat oproepen naar je voicemail vanuit het buitenland (niet-EU) wel aangerekend worden. Aangezien het doorschakelen naar je voicemail ook als een oproep gezien wordt, zal je hier dus een connectiekost op aangerekend krijgen. Deze komt overeen met 1 belminuut in de lokale tarieven. In landen als de VS, waar belminuten behoorlijk duur zijn, kan dit dus al vlug oplopen. Door gesprekken echt te blokkeren vermijd je deze kost, omdat er dan ook niet doorgeschakeld wordt naar je voicemail.

0 Likes