Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?
Beste Netweters,
Omdat het destijds mee in het Whoppa pakket zat, hebben wij een vaste telefoonlijn bij Telenet. We gebruiken die quasi alleen om naar onze ouders en vrienden met een vaste lijn te bellen. Men belt per slot van rekening na 16u gratis 😇.
Nu onze dochter iets ouder wordt en ze af en toe zelf na school huiswaarts komt, vragen we haar om één van ons beiden op te bellen als ze thuis komt. Vaste lijn opzeggen/telefoon ontkoppelen zou dus geen optie zijn.
Waar het nu om gaat, al een hele tijd worden wij vaak opgebeld door het nummer 059431170. Toevallig al enkele keren de telefoon opgenomen, telkens ijzige stilte. Dit begint een beetje mijn voeten uit te hangen. Een rondje Google leert dat dit idd een spamnummer is. Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van dergelijke oproepers zijn als ze toch niks zeggen...
Onze vaste telefoon ondersteunt geen nummerblokkering, dus op die manier kan het nummer niet geweerd worden.
Iemand een idee hoe dat nummer definitief kan geblokkeerd worden? In een topic van 6 jaar geleden werd hier al vermeld dat dat niet ging. Heel wat jaren en enkele Coronagolven later is er toch al wat veranderd...
Hopelijk komen we er op één of andere manier vanaf...
tnx!
Gert
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: "Spamnummer" blokkeren
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
bellen
-
doorschakelen