Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

Beste Netweters,

 

Omdat het destijds mee in het Whoppa pakket zat, hebben wij een vaste telefoonlijn bij Telenet. We gebruiken die quasi alleen om naar onze ouders en vrienden met een vaste lijn te bellen. Men belt per slot van rekening na 16u gratis 😇

Nu onze dochter iets ouder wordt en ze af en toe zelf na school huiswaarts komt, vragen we haar om één van ons beiden op te bellen als ze thuis komt. Vaste lijn opzeggen/telefoon ontkoppelen zou dus geen optie zijn.

 

Waar het nu om gaat, al een hele tijd worden wij vaak opgebeld door het nummer 059431170. Toevallig al enkele keren de telefoon opgenomen, telkens ijzige stilte. Dit begint een beetje mijn voeten uit te hangen. Een rondje Google leert dat dit idd een spamnummer is. Ik vraag me eigenlijk af wat het doel van dergelijke oproepers zijn als ze toch niks zeggen...

Onze vaste telefoon ondersteunt geen nummerblokkering, dus op die manier kan het nummer niet geweerd worden.

 

Iemand een idee hoe dat nummer definitief kan geblokkeerd worden? In een topic van 6 jaar geleden werd hier al vermeld dat dat niet ging. Heel wat jaren en enkele Coronagolven later is er toch al wat veranderd...

 

Hopelijk komen we er op één of andere manier vanaf...

 

tnx!

Gert

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: "Spamnummer" blokkeren

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

@raverke95  

En dan is het nu zes jaar later en dan kan je nog altijd die nummers niet blokkeren. Het is wat niet zo maar kan en mag. Je kan dit nummer wel aan Telenet door geven dat het je spamt zodat Telenet er eens naar kan kijken en of dat er meerdere klachten over zijn. Dan kan Telenet gepaste stappen ondernemen maar zomaar direct blokkeren zal niks zijn. Ook eventueel aan politie door geven is ook een optie. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

Als je dat nummer ziet,gewoon niet opnemen

Die wordt dat vanzelfs moe.😂

FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

Telenet gaat dat specifiek nummer voor u niet kunnen blokkeren. Best dat je deze stappen volgt: 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wat-te-doen-tegen-ongewenste-oproep...


Tenzij je met uw vast toestel specifieke nummers kan blokkeren zoals je bv met een smartphone kan. Geen idee of ze al zo ver zitten. 

Succes! 

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

@raverke95 

Voor die toestanden heb ik een oud toestel met handsfree mogelijkheid.

Als ik ondervind dat het zulk gesprek is schakel ik de handsfree mogelijkheid in en leg de hoorn met de micro op de luidspreker. Dan reageren ze wel aan de overkant.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

Er is een oplossing: schrijf u in op de bel me niet meer lijst. kijk hier eens voor meer uitleg en de link naar de belmenietmeerlijst.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

@janne_man  Jammer genoeg trekken die spammers zich die lijst niet aan. Vermoedelijk is dat zelfs een vervalst nummer en vanuit het buitenland.

Ik heb ook zoiets gehad. Telefoonlijn opnemen en laten openliggen, een beetje zoals er al gesuggereerd (@louishufk) is met die hoorn op de luidspreker, dan begint het voor hen te fluiten. Gaan ze niet lang doen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

@igvfer 

 

Het is niet omdat bijvoorbeeld diefstal verboden is, dat er niet gesteeld zal worden. Dat klopt. Maar er is toch een wettelijke basis. Als je uw nummer op die lijst gezet hebt en je wordt nog onterecht gebeld door een Belgisch nummer, kan je een klacht indienen bij de Economische Inspectie.

 

Er volgen wel sanctie. Lees dit eens.

 

 

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

sta ik al op op de "bel me niet meer" lijst. Trekken er zich niets van aan.

Aangeven aan politie? Laat me lachen. Exact wat zij er ook zullen mee doen, eens lachen...

 

Ik lees het idd vaker dat bepaalde nummers niet vanuit de provider kunnen geblokkeerd worden. Ik kan het niet begrijpen wat er nu verkeerd aan is dat een bepaald nummer je niet mag bereiken...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

@raverke95 

 

Op de site staat duidelijk aangegeven van klacht in te dienen bij de Economisch Inspectie. Als je andere wegen wil bewandelen, het staat u vrij. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?

@raverke95 

Hier zijn nog een aantal dingen die je kunt doen :

 

https://www.vlaanderen.be/consumentenzaken/ongewenste-telefoonoproepen

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Hoe "spamnummer" blokkeren op vaste lijn?


@patrick37  schreef:

@raverke95 

Hier zijn nog een aantal dingen die je kunt doen :

 

https://www.vlaanderen.be/consumentenzaken/ongewenste-telefoonoproepen

 


Die jongens schijnen ernstig te zijn.

Ik heb deze middag een te downloaden word-document van die website zo precies mogelijk ingevuld. In de late namiddag reeds antwoord dat ze ermee aan de slag gegaan zijn. De vraag ligt al bij Telenet. Als zij nu nog wat willen meewerken gaat er één en ander bewegen vermoed ik.

 

bedankt voor deze tip!

Gert