Beantwoorden
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Kan de datasim bij ONE als eSIM geïnstalleerd worden?

Zoals de titel al doet vermoeden wil ik graag weten of je de datasim bij ONE als eSIM i.p.v. een fysieke sim kan installeren. Dit omdat mijn ouders ONE hebben en zij die sim niet nodig hebben. Ze betalen er genoeg voor, en ik zou deze dan gebruiken. Maar ik heb momenteel al een fysieke sim van Hey (Orange) in mijn toestel zitten, en ik kan deze niet omzetten naar een eSIM. Ik wil dus de Hey en Telenet Datasim in mijn gsm steken. (= dual sim) Bij Telenet kan je sinds kort fysieke simkaarten naar eSIMs omzetten, maar of dit voor datasims ook het geval is weet ik niet. Hopelijk wel!

Kan iemand aub in de MyTelenet app kijken of dit mogelijk is en een screenshot delen? Ik weet namelijk dat je dit voor gewone sims eenvoudig kan zien in de app.

Alvast bedankt! 

0 Likes
16 reacties
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

de meeste telefoons zijn toch dualsim vandaag heeft uw toestel maar 1 sim slot dan? mocht het niet lukken kan je r nogaltijd een met 2 fysieke sim slots nemen dan .  is wel geen antwoord op de vraag, of ze omzetten naar e-sim kan weet ik ook niet

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Je kan de datasim niet aanpassen in de Telenet app
Je kan er geen e-sim van maken

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Jari_Opsomer 

Dit is mogelijk geen probleem.

Scherm­afbeelding 2024-07-29 om 06.50.34.png

Scherm­afbeelding 2024-07-29 om 06.50.45.png

Scherm­afbeelding 2024-07-29 om 06.50.57.png

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bolletje
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

@patrick37 

Als ik klik op "vraag een esim aan", staat de datasim niet in de lijst van nummers die je kan aanpassen

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Bolletje 

Ben eens gaan controleren en inderdaad daar staat het dan niet bij als je het aanvraagt. Maar zoals je ziet via de website word dit wel aangegeven dat het mogelijk is. 

@Moderator kunnen jullie bevestigen of een E-sim voor de datasimkaart wel of niet mogelijk is ? Want zoals @Bolletje aangeeft en ik gecheckt heb kun je inderdaad het nummer van je datasimkaart niet selecteren voor een aanvraag van E-sim. Maar via de website word wel aangegeven dat dit zeker mogelijk is om het aan te vragen als E-sim. 

Patrick37 | Krak
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@patrick37  schreef:

@Moderator kunnen jullie bevestigen of een E-sim voor de datasimkaart wel of niet mogelijk is ? Want zoals @Bolletje aangeeft en ik gecheckt heb kun je inderdaad het nummer van je datasimkaart niet selecteren voor een aanvraag van E-sim. Maar via de website word wel aangegeven dat dit zeker mogelijk is om het aan te vragen als E-sim. 

Men heeft in het verleden al nagevraagd en gezegd dat het kan, dus als het nu niet meer kan; dan moet dit geflagd worden als foute info (indien ze dit niet willen aanbieden) of bug (indien het wel zou moeten werken).

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
DeMMi
Expert Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

Het is zeker en vast mogelijk om een eSIM-variant te gebruiken voor een datasimkaart! Ik begrijp dat het je niet lukt om deze aan te vragen via MyTelenet, @Jari_Opsomer ? Zijn er andere leden die hetzelfde opmerken? Kunnen jullie screenshots delen van wat jullie te zien krijgen wanneer jullie dit proberen? (Vergeet niet om persoonlijke gegevens te censureren wanneer je deze foto's post!) 

Intussen raad ik aan om alvast een berichtje te sturen of te bellen naar onze klantendienst om een data eSIM aan te vragen. 😊

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Expert Moderator

m-jan20
Freshman Meesterweter
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Via Mijn Telenet kan ik deze omzetten naar e-sim, ziet er hetzelfde uit als m'n 'gewone' nummer/simkaart.

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
patrick37
Professional Superweter

@Moderator en @Jari_Opsomer 

Heb het nog eens bekeken en het zou wel moeten gaan. 

Heb de informatie eens te goei gelezen , deze ochtend was er nog wart gehaast , en het gaat wel. Enkel staat er de opmerking : 

Scherm­afbeelding 2024-07-29 om 19.05.51.png

Dus het gaat wel maar de code die je dient te ontvangen zal naar een ander gsm nummer gestuurd moeten worden. Dus je dient één nummer aan te duiden waar je die sms op wil ontvangen. De data simkaart kan geen sms berichten ontvangen dus daarom zie je die optie er niet bij staan om die aan te duiden. 

Patrick37 | Krak
janne_man
Professional Superweter

Datasim kan wel SMS ontvangen. Datasim kan geen sms verzenden.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter

Inderdaad, ik krijg altijd die roaming-smsen.

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
0 Likes
janne_man
Professional Superweter

@Moderator 

Telenet doet de waarheid geweld aan met dit bericht:

janne_man_0-1722327903246.png

Er is blijkbaar een misverstand gegroeid door de beperking van de datasism die niet kan sms'en. Dat wordt dan gemakkelijk geïnterpreteerd als niet kunnen zenden en niet kunnen ontvangen. Dat is een foute interpretatie. De datasim kan wel een sms ontvangen. Op de Netweters zijn er daar al verschillenden meldingen over geweest.

Het leven zou iets eenvoudiger zijn als de extra controle en complexiteit op het nakijken of de ontvanger een datasism is weg te laten.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter

Ik zou het graag willen testen, maar de (fysieke) sim zit nu in een mobiele router dus kan die niet echt overzetten naar (tijdelijke) e-sim zonder een heel gedoe achteraf. Het 'omzetten' naar een e-sim werkt dus niet via Mijn Telenet?

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Opgeruimd staat netjes! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT!

De datasim kan gewoon als eSIM worden ingesteld via de MyTelenet app. Dit was al mogelijk van dag 1 wanneer Telenet de eSIM lanceerde. Als ik me goed kan herinneren heb ik toen de activatiecode toen via mijn mobiel nummer gekregen. Wat op zich geen probleem uiteraard is.

Ik had mijn ervaringen hier gedeeld: https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/eSIM-voor-smartphones-komt-eraan/td-p/184122/page/7#M646

Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...