Beantwoorden
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Mobiel netwerk in West-Vlaanderen

Ik ben al een tijd gefascineerd door het mobiele netwerk  ,hoe het werkt 

maak  gebruik van een app waar ik de    E node b kan zien  in het 4G ,netwerk

in West -Vlaanderen zijn dat steeds 4 cijfers beginnende met een  55xx 56xx 57xx

Recent heb ik echter een paar antennes tegen gekomen  waar 5 cijfers zijn voor dit netwerk elemenet..

iemand een idee waarom dit verschil er is

in het lijstje hier onder  de oude en nieuwe e node b

25560

5560 Sint-Pietersabdij, 437, Baron Ruzettelaan, Steenbrugge, Assebroek, Brugge, 
25622 5622 Yser Tower, 46, Ijzerdijk, Kaaskerke, Diksmuide, 
25634 5634 Sint-Quintinuskerk, Sint-Kwintensstraat, Oostkerke, Damme,
25701 5701 Montreal, 10, Hendrik Consciencelaan, De Panne
25712 5712 Onbevlekt Hart van Maria- en Margaretakerk, Pastoor Opdedrynckplein, Knokke-Heist
25718 5718 Sint-Petruskerk, 133, Dikkebusstraat, Loker, Heuvelland

 

 

Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Diksmuide de kust

  • 4G
0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mobiel netwerk in West-Vlaanderen

@TELEMOB 

Ik zelf ben er niet geheel in thuis in die cijfers en dergelijke maar zou het er niet mee te maken kunnen hebben dat 5G gelanceerd is aan de kust ? 

 

Zoals je misschien wel of niet weet heeft Telenet onlangs 5G gelanceerd in zijn netwerk en daarom kan het zijn dat er daardoor nieuwe antennes gezet zijn of veranderingen opgetreden zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Mobiel netwerk in West-Vlaanderen

dank voor u reactie

5G zou kunnen maar ik heb ook op een plaats in Heuveland , Diksmuide , Damme  waar we nog geen 5G gaan uitrollen  ook een tje in Oost Vlaanderen Bavegem. daat is ne 20689 en  daarvoor   0689.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mobiel netwerk in West-Vlaanderen

@TELEMOB er zijn meldingen rond Evergem (Oost-Vlaanderen) waar er 5G beschikbaar is via telenet, dus het kan zijn dat het 5G is, iemand met info van de interne keuken kan misschien meer melden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mobiel netwerk in West-Vlaanderen

ze zijn al een tijdje een gedeeld netwerk aan het opstarten

om kosten en taksen te besparen prox en orange

https://www.proximus.be/nl/id_b_cl_shared_mobile_network/bedrijven-en-overheden/blog/nieuws-blog/inn...

dus een nieuwe antenne

kan dit zijn

eerste keer gezien netwerk dec 2021

FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Mobiel netwerk in West-Vlaanderen

hey @TELEMOB ,

 

Zelf onlangs een volledige 3GGP/3G/4G/5G opleidingen mogen volgen. Deze thread ga ik dus in de gaten houden. 😄 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Mobiel netwerk in West-Vlaanderen

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.parizene.netmonitor&hl=nl&gl=US

 is de app die gebruik omdat ik interesse heb in het netwerk

onze 4G  Enode B  zijn altijd 4 cijfers, en deze week zag ik op de log op 9 plaatsen een vijfde cijfer 

20689 viel me op  was vroeger 0689 antenne  Sint-Onkomenakerk, Kerkkouterstraat, Bavegem, Sint-Lievens-Houtem,

0 Likes
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 155
Full speed writing! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Mobiel netwerk in West-Vlaanderen

vandaag heb op deze antenneplaats   E node b 0689 en eerder deze week 20689

ik snap niet meer

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Mobiel netwerk in West-Vlaanderen

Een afspraak in de telecom was dat de ID van eNodeB voor LTE bestaat uit 6 cijfers en deze voor 5G uit 7 cijfers. Maar zoals je merkt was dat maar een afspraak en praktisch elke telecom heeft zijn eigen strategie ingevoerd om ID's nummers te verzinnen. Een goed beheer hiervan is dan wel een must maar er is helemaal niets verkeerds mee.

Uiteraard zit er wel een logisch verhaal achter. Maar dat is dan weer voor elke telecom anders te interpreteren. Meestal weet je wel aan de hand van de nummer de omgeving van het basisstation of kan je bepalen of het een binnenstation, enzovoort is of niet.

Maar de exacte verklaring dat een telecom hanteert bij deze 'naamgeving' zal je niet zo eenvoudig te weten komen. 😉 Gelukkig zijn er steeds wat hobbyisten die deze nummers maar al te graag delen en zelf trachten te zoeken naar de logica ervan.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.