41896
netweters
|
18407
gesprekken
|
19891
vragen
|
Ik ben al een tijd gefascineerd door het mobiele netwerk ,hoe het werkt
maak gebruik van een app waar ik de E node b kan zien in het 4G ,netwerk
in West -Vlaanderen zijn dat steeds 4 cijfers beginnende met een 55xx 56xx 57xx
Recent heb ik echter een paar antennes tegen gekomen waar 5 cijfers zijn voor dit netwerk elemenet..
iemand een idee waarom dit verschil er is
in het lijstje hier onder de oude en nieuwe e node b
25560 |
5560 | Sint-Pietersabdij, 437, Baron Ruzettelaan, Steenbrugge, Assebroek, Brugge, |
25622 | 5622 | Yser Tower, 46, Ijzerdijk, Kaaskerke, Diksmuide, |
25634 | 5634 | Sint-Quintinuskerk, Sint-Kwintensstraat, Oostkerke, Damme, |
25701 | 5701 | Montreal, 10, Hendrik Consciencelaan, De Panne |
25712 | 5712 | Onbevlekt Hart van Maria- en Margaretakerk, Pastoor Opdedrynckplein, Knokke-Heist |
25718 | 5718 | Sint-Petruskerk, 133, Dikkebusstraat, Loker, Heuvelland |
Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Diksmuide de kust
Ik zelf ben er niet geheel in thuis in die cijfers en dergelijke maar zou het er niet mee te maken kunnen hebben dat 5G gelanceerd is aan de kust ?
Zoals je misschien wel of niet weet heeft Telenet onlangs 5G gelanceerd in zijn netwerk en daarom kan het zijn dat er daardoor nieuwe antennes gezet zijn of veranderingen opgetreden zijn.
dank voor u reactie
5G zou kunnen maar ik heb ook op een plaats in Heuveland , Diksmuide , Damme waar we nog geen 5G gaan uitrollen ook een tje in Oost Vlaanderen Bavegem. daat is ne 20689 en daarvoor 0689.
@TELEMOB er zijn meldingen rond Evergem (Oost-Vlaanderen) waar er 5G beschikbaar is via telenet, dus het kan zijn dat het 5G is, iemand met info van de interne keuken kan misschien meer melden.
ze zijn al een tijdje een gedeeld netwerk aan het opstarten
om kosten en taksen te besparen prox en orange
dus een nieuwe antenne
kan dit zijn
eerste keer gezien netwerk dec 2021
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.parizene.netmonitor&hl=nl&gl=US
is de app die gebruik omdat ik interesse heb in het netwerk
onze 4G Enode B zijn altijd 4 cijfers, en deze week zag ik op de log op 9 plaatsen een vijfde cijfer
20689 viel me op was vroeger 0689 antenne Sint-Onkomenakerk, Kerkkouterstraat, Bavegem, Sint-Lievens-Houtem,
vandaag heb op deze antenneplaats E node b 0689 en eerder deze week 20689
ik snap niet meer
Een afspraak in de telecom was dat de ID van eNodeB voor LTE bestaat uit 6 cijfers en deze voor 5G uit 7 cijfers. Maar zoals je merkt was dat maar een afspraak en praktisch elke telecom heeft zijn eigen strategie ingevoerd om ID's nummers te verzinnen. Een goed beheer hiervan is dan wel een must maar er is helemaal niets verkeerds mee.
Uiteraard zit er wel een logisch verhaal achter. Maar dat is dan weer voor elke telecom anders te interpreteren. Meestal weet je wel aan de hand van de nummer de omgeving van het basisstation of kan je bepalen of het een binnenstation, enzovoort is of niet.
Maar de exacte verklaring dat een telecom hanteert bij deze 'naamgeving' zal je niet zo eenvoudig te weten komen. 😉 Gelukkig zijn er steeds wat hobbyisten die deze nummers maar al te graag delen en zelf trachten te zoeken naar de logica ervan.