42193
netweters
|
18609
gesprekken
|
20102
vragen
|
Er zitten in onze OneUp enkele dingen die we weinig of niet gebruiken. Giga-internet + tv is een interessanter pakket. We zitten dan natuurlijk met 1 mobiel nummer wat in gebruik was en moet overgenomen worden.
Bij Telenet dochter Base is er een erg interessante formule voor de gebruiker van dit mobiel toestel.
Voor ik één en ander in gang ga steken, weet iemand of met bovenstaande werkwijze het nummer dat naar Base zou gaan bewaard kan blijven?
tnx
Gert
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is hetzelfde bedrijf, als je de overdracht doet dan zal dat bestaande nr naar base gaan.
Bedoel je dat je maar 1 nummer hebt in je OneUp ?
Als je dat laat omzetten naar Base dan heb je ook geen OneUp meer. Je dient minimaal 1 nummer in je OneUp te hebben.
@patrick37 schreef:Bedoel je dat je maar 1 nummer hebt in je OneUp ?
Klopt inderdaad. Dat is ook de bedoeling. De inbegrepen vaste lijn en datasim worden nauwelijks gebruikt. Ook het gsmabonnement is overkill voor de gebruiker.
Daarom natuurlijk mijn vraag... En ook, wat gaat Telenet precies doen als ik naar Base stap en die nummer laat overdragen? Valt mijn abonnement dan automatisch terug naar een Giga-internet + TV abonnement?
Dan val je terug op Giga internet + TV iconic en kost 87,12 euro per maand
@Master-Magic schreef:Het is hetzelfde bedrijf, als je de overdracht doet dan zal dat bestaande nr naar base gaan.
Ja, theoretsich wel ....
Maar de ervaring leert dat nummeroverdracht soms gemakkelijker gaat naar een andere bedrijf, dan binnen het bedrijf 🤔
@raverke95 schreef:
Valt mijn abonnement dan automatisch terug naar een Giga-internet + TV abonnement?
Neen, want in ONEup zitten ook nog andere diensten, bij een nummeroverdracht vervalt alleen je (mobiel) telefonie-abonnement uit je bundel automatisch.
Je bundelkorting van ONEup zal dan ook vervallen en alle onderdelen uit de ONEup-bundel zullen apart aangerekend worden:
Tarieven van afzonderlijke onderdelen vind je in de prijslijst: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/attachments/prijslijst-telenet/
Ik vermoed dat je na de nummeroverdracht ook de vaste telefoonlijn en Telenet Safespot+ wil opzeggen want anders komt het veel duurder uit.
Als je naar Base gaat (zelfs al is dat een zuster onderneming van de Telenet waar je uw One hebt en beiden zijn dochers van de Telenet groep) moet je een nummeroverdracht vragen (nummeroverdracht wordt altijd aangevraagd bij de nieuwe aanbieder).
Volgens mij zal je abonnement One for 1 helemaal niet veranderen. Er zit dan wel geen mobiel toestel meer in, je blijft dus de volle bundelprijs betalen, maar het is aan u om er een nieuw nummer in te zetten of om naar een andere formule te gaan.
@raverke95 schreef:
@patrick37 schreef:
Bedoel je dat je maar 1 nummer hebt in je OneUp ?
Klopt inderdaad. Dat is ook de bedoeling. De inbegrepen vaste lijn en datasim worden nauwelijks gebruikt. Ook het gsmabonnement is overkill voor de gebruiker.
Daarom natuurlijk mijn vraag... En ook, wat gaat Telenet precies doen als ik naar Base stap en die nummer laat overdragen? Valt mijn abonnement dan automatisch terug naar een Giga-internet + TV abonnement?
Hier moet ik toch even corrigeren, omdat ik zie dat je foutieve info meekreeg. Wanneer je nummer geporteerd wordt naar een andere provider, verandert de rest van je bundel niet (meer). Bij oudere bundels vielen je diensten inderdaad in afzonderlijke tarieven, maar dit gebeurt tegenwoordig dus niet meer. Je zal gewoon in een ONE-bundel geregistreerd blijven, tot je de klantendienst zelf contacteert om je vaste diensten aan te laten passen. Je kan dus het best even contact opnemen met de klantendienst zodra je nummer bij BASE actief staat, om verrassingen op je aanrekening te vermijden.
Edit: Ik zie net dat @janne_man dit ook correct aangaf, hier had ik even overgelezen 🙂 Bij deze bevestigd!
Bedankt voor de info! Dan is het vandaag de dag blijkbaar toch simpeler dan het ooit was.
Als haar overgedragen nummer bij de nieuwe provider actief is, zit ik er weinig mee in nog een maandje de volle pot van OneUp te betalen. Na een telefoontje aan de Telenet klantendienst lijkt me dat snel in orde te zijn.
Ik ga er wel mee wachten tot de prijsstijgingen er bijna aankomen. Het begint toch stilaan wat overdreven te worden... Psychologisch om dan net over te schakelen.
Het is in dit subforum off-topic, maar ik ben eens benieuwd wat een gedoe het weer gaat zijn met de tv-kant. Geen decoder, 4 Ci+ modules. Dat begrijpen ze nooit op de klantendienst 😉
Het is heden ten dage nogal vaak in de media en ook op dit forum een actualiteit dat Telenet's software niet echt deugt.
Wat ik me afvraag, is daar een lijn in te trekken? Ik bedoel: hoe groot is de kans dat er één en ander niet meer gaat werken als ik van abonnementsformule verander? (zie m'n eerdere berichten in dit topic)
Dat valt moeilijk in te schatten. Op dit forum (en ook andere fora) is het zo dat men meestal met problemen komt. Dus lijkt het dat iedereen een probleem heeft. Omdat we als gebruiker ook geen zicht hebben wat de reële problemen zijn en wat onder welke omstandigheden goed of slecht gaat kan ik alleen maar aanraden om enkel te veranderen als het nodig is.
De medewerkers van Telenet kunnen ook enkel zeggen hetgeen ze mogen zeggen. Dus dat zal op algemeenheden blijven. Mogelijk zijn er zelfs veel die niet meer weten als wat iederen kan weten. De enkelen die meer weten zullen moeten sussen. Volgens de pers zijn er naast Telenet drie andere ondernemingen betrokken bij deze overschakeling. Op basis van de activiteiten van deze drie acht ik één niet betrokken (doet mobiele zaken). Ik kan alleen maar veronderstellen dat men daar druk bezig is om de zwarte piet door te schuiven van de één op de ander. Hier wordt serieus verlies geleden en daar wordt niet mee gelachen. Wie een belangrijk deel van het gelag zal betalen, zullen we mogelijk ooit eens lezen in de gespecialiseerde pers.
Dat is het em juist: er moet natuurlijk niks. Door enkele eenvoudige dingen te wijzigen scheelt onze maandfactuur voor telecom +/-13€. Niet veel geld op het eerste zicht, maar op jaarbasis ga ik daar met m'n vrouw toch eens goed voor eten.
Daarom ook dat ik het me afvraag of het te riskeren is... Als er door die problemen een hoop ellende aankomt wacht ik liever nog even tot de boel op z'n pootjes gevallen is qua software. Maar goed, hoelang duurt het nog hè... Al een tijdje als je "mijn Telenet" openklikt dat er die melding staat van softwareproblemen.
Dit zou moeten lukken base moet dit regelen als het base niet lukt betalen zij de extra kosten
Ik denk bij het overzetten zal geen probleem zijn maar de factuur bij telenet dat zou een probleem kunnen zijn
Maar dat krijg je allemaal terug als het in orde is met de problemen maar dat is voor later
Hou gewoon de datum goed bij wanneer je bent overgezet bent
En de 1 ste factuur goed na zien probleem laat het hun weten via klachten formulier en copie base contract stuur je mee
Meer kan je niet doen en even wachten
Base = Telenet en gebruikt hetzelfde softwaresysteem. Het valt niet te voorspellen of dit in 2023 correct zal verlopen. De kinderziektes uit het systeem halen, neemt nu al bijna een half jaar in beslag terwijl de verhalen van klanten met activatieproblemen bij abonnementswijzigingen nog steeds blijven opduiken: https://www.test-aankoop.be/klagen/bedrijven/telenet/100000100
Een eenvoudige nummeroverdracht naar aan ander netwerk mag in principe geen probleem zijn. De nieuwe operator moet alles technisch en administratief afhandelen en moet jou een compensatie van 3 tot 5 euro per dag vertraging betalen wanneer de nummerportering op de afgesproken datum niet correct doorgevoerd zou zijn: https://www.bipt.be/consumenten/vertraging-bij-uw-nummeroverdracht
Al jouw telecomdiensten bij één operator nemen, betekent wel een single point of failure, niet alleen technisch maar ook op administratief niveau, als het misloopt, kan je volledig afgesloten zijn van enige telecommunicatie.