Beantwoorden
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Nieuwe nano sim met behoud tel nr en behoud oude sim?

Ik heb nog een oude Nokia 108 met mini simkaart formaat, dus niet micro. Kocht tijdje terug een Galaxy S7 en die werkt met nano sim.

 

Kan ik via Telenet klantendienst vragen of ze mij een nieuwe 3-in-1 sim willen opsturen voor dus een nano sim uit te halen met behoud van mijn huidig tel nummer met prijs-volgens-verbruik abbo?

 

En wat zal er dan gebeuren met de sim die nog in mijn Nokia zit. Ik zou liefst hebben dat die gewoon blijft werken dus met zelfde tel nummer. Is dit op één of andere manier mogelijk?

 

Kan ik bvb zeggen dat die oude sim in een oude backup gsm zit en als ik dan een nieuwe sim krijg die werkt met mijn bestaand tel nummer dat ook die oude sim actief blijft?

 

Als Telenet klantendienst dit niet kan regelen, kan dat bij een Telenet center zoals Computer Checkpoint St-Denijs-Westrem? 
 
Alvast dank voor alle goede raad.
Tags (1)
0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe nano sim met behoud tel nr en behoud oude sim?

@omega  u kan ten allertijde uw oude simkaart omruilen of laten vervangen door een nieuwe simkaart. U krijgt een kaart mee waar alle drie de formaten van simkaart erin steekt dus u kan uw eigen formaat kaart eruit halen. Mogelijkheid is dat u deze thuis laat bezorgen per post maar u kan ook naar een telenet center gaan en u daar eentje gaan halen. Uw gsm nummer wordt meteen op die kaart gezet dus behoud u uw nummer en de oude kaart wordt gedactiveerd. Dus er is geen mogelijkheid om uw nummer te koppelen aan twee simkaarten omdat Telenet dit niet toelaat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe nano sim met behoud tel nr en behoud oude sim?

@omega 

 

Als je de oude gsm effectief wil blijven gebruiken als backup zit er niets anders op dan daar een ander sim kaartje in te steken (met helaas een ander nummer) en daar dan ook een prijs volgens verbruik op te nemen.

 

Wat je ook kan doen is het kaartje van uw nieuwe sim bijhouden. Met de plastic kadertjes van de verschillende formaten kan je uw nieuwe nano sim terug omvormen tot een mini sim en daarna ook weer omgekeerd. Op die manier kun je dus uw nieuwe sim in beide foons gebruiken (maar niet tegelijkertijd !).


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
omega
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. π-DAY! Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Nieuwe nano sim met behoud tel nr en behoud oude sim?

Dank voor de replies. Als je belt naar Telenet en ze je een nieuwe sim toesturen, kan je dan ook je oude nummer (en bellen-volgens-gebruik abbo) behouden of gaat dit alleen als je naar een Telenet center gaat? Wat moet je precies vragen aan de klantendienst als je hen belt of hoe gaat dat in zijn werk om dus je huidige nummer te behouden op de nieuwe simkaart die ze je toesturen?

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Nieuwe nano sim met behoud tel nr en behoud oude sim?

Uiteraard kunt u uw huidig abo prijs volgens verbruik behouden. U dient gewoon te vermelden dat u uw huidige SIM-kaart moet vervangen door een nieuwe type multiformaat (zie wiki link hieronder)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Simkaart

Bij ontvangst dient u gewoon het type nano eruit te duwen en in uw nieuw toestel te plaatsen

Telenet zal gewoon uw huidig telefoonnr x aan uw nieuwe SIM nr y koppelen (ter vervanging van uw huidige SIM nr z) en u kunt gewoon verder bellen/sms'en/...

U zult op basis van onderstaande wel éénmalig 5 euro gefactureerd worden 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/nieuwe-simkaart-nodig/

En uw eventuele contacten vermeld uw Nokia dient u ook zelf nog terug in te voeren in uw nieuw toestel

Zelf ging ik destijds voor overschakeling naar een nieuwe multiformaat SIM gewoon naar een Telenet-center in de buurt en wandelt u in principe onmiddellijk buiten met een nieuwe actieve SIM in uw nieuw toestel

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe nano sim met behoud tel nr en behoud oude sim?

Denk eraan, met die oude gsm dien je regelmatig te bellen (gratis naar 5555 is voldoende), want na een periode van inactiviteit wordt die automatisch zonder waarschuwing buiten werking gesteld.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe nano sim met behoud tel nr en behoud oude sim?

Als ik me niet vergis, is regelmatig één keer om de drie maanden.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe nano sim met behoud tel nr en behoud oude sim?

@sb klopt, dat is 1x per drie maanden. Heb het recent ook voor gehad met een PVV simkaart, maar heb een 2-tal weken ervoor wel een brief ontvangen om me hierover te informeren. Dat is blijkbaar verbeterd! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.