24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
@omega u kan ten allertijde uw oude simkaart omruilen of laten vervangen door een nieuwe simkaart. U krijgt een kaart mee waar alle drie de formaten van simkaart erin steekt dus u kan uw eigen formaat kaart eruit halen. Mogelijkheid is dat u deze thuis laat bezorgen per post maar u kan ook naar een telenet center gaan en u daar eentje gaan halen. Uw gsm nummer wordt meteen op die kaart gezet dus behoud u uw nummer en de oude kaart wordt gedactiveerd. Dus er is geen mogelijkheid om uw nummer te koppelen aan twee simkaarten omdat Telenet dit niet toelaat.
Als je de oude gsm effectief wil blijven gebruiken als backup zit er niets anders op dan daar een ander sim kaartje in te steken (met helaas een ander nummer) en daar dan ook een prijs volgens verbruik op te nemen.
Wat je ook kan doen is het kaartje van uw nieuwe sim bijhouden. Met de plastic kadertjes van de verschillende formaten kan je uw nieuwe nano sim terug omvormen tot een mini sim en daarna ook weer omgekeerd. Op die manier kun je dus uw nieuwe sim in beide foons gebruiken (maar niet tegelijkertijd !).
Dank voor de replies. Als je belt naar Telenet en ze je een nieuwe sim toesturen, kan je dan ook je oude nummer (en bellen-volgens-gebruik abbo) behouden of gaat dit alleen als je naar een Telenet center gaat? Wat moet je precies vragen aan de klantendienst als je hen belt of hoe gaat dat in zijn werk om dus je huidige nummer te behouden op de nieuwe simkaart die ze je toesturen?
Uiteraard kunt u uw huidig abo prijs volgens verbruik behouden. U dient gewoon te vermelden dat u uw huidige SIM-kaart moet vervangen door een nieuwe type multiformaat (zie wiki link hieronder)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Simkaart
Bij ontvangst dient u gewoon het type nano eruit te duwen en in uw nieuw toestel te plaatsen
Telenet zal gewoon uw huidig telefoonnr x aan uw nieuwe SIM nr y koppelen (ter vervanging van uw huidige SIM nr z) en u kunt gewoon verder bellen/sms'en/...
U zult op basis van onderstaande wel éénmalig 5 euro gefactureerd worden
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/nieuwe-simkaart-nodig/
En uw eventuele contacten vermeld uw Nokia dient u ook zelf nog terug in te voeren in uw nieuw toestel
Zelf ging ik destijds voor overschakeling naar een nieuwe multiformaat SIM gewoon naar een Telenet-center in de buurt en wandelt u in principe onmiddellijk buiten met een nieuwe actieve SIM in uw nieuw toestel
Denk eraan, met die oude gsm dien je regelmatig te bellen (gratis naar 5555 is voldoende), want na een periode van inactiviteit wordt die automatisch zonder waarschuwing buiten werking gesteld.
Als ik me niet vergis, is regelmatig één keer om de drie maanden.