24751
netweters
|
152342
antwoorden
|
20691
vragen
|
https://toestellen.telenet.be/galaxy-a33-128gb-5g-black-tn-2123188.html
Via deze link is duidelijk dat dit toestel 5G aankan.
Na 12 dagen ben er achter gekomen dat dit niet zo is
Dit vind ik niet eerlijk zijn tegen over de klant ,informeer je klant klaar en duidelijk.
Dat is betalen voor een dienst die je niet kan gebruiken.
Titel gewijzigd door Marie4(mod) | Vorige titel: Niet eerlijk
Opgelost! Ga naar oplossing.
hhre
@TELEMOB Leuk dat je de conversatie van een Samsung medewerker even deelt. Maar het probleem is gewoon dat jij niet kan aanvaarden dat de uitrol van 5G nog in zijn kinderschoenen staat. Er is je al lang genoeg gezegd dat je niet hoeft te wachten op die één of andere activatie SMS waarover je telkens praat. Je hoeft enkel en alleen te wachten op een bredere uitrol van 5G zodat je het eens kan ervaren op de plaatsen waar je veelvuldig komt. Uiteraard zullen sommigen je eens een ander verhaal vertellen wanneer je voor de zoveelste keer naar een winkelpunt of helpdesk belt. Niet iedereen is tot in de details op de hoogte van deze materie. Maar het is nu éénmaal wat het is.
Straks ga je opnieuw tientallen posts beginnen waarom je met 5G nog geen 1000 Mbps haalt. Je moet wel redelijk blijven. Er is nog geen enkele operator in België dat spreekt van een landelijke 5G dekking. Strikt genomen zou 5G hier nog niet mogelijk zijn. Geniet gewoon van je nieuw toestel en stop hiermee. Het 4G netwerk werkt voor dat toestel even goed en zal je nog voor jaren een trouwe dienst bewijzen.
Lees mijn eerdere antwoord nogmaals op één van je vorige posts over hetzelfde probleem: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Activatie-5G-op-Samsung-Galaxy-S33/td-p/146736/page...
5 mensen binnen Telenet hebben andere menig over wat het probleem is
iemand met een dure i phone heeft 5G aan het station van Oostende en aan de telefoon bevestigen ze dat ook van de
klantendiest
ik weet dat er nog niet veel site actief zijn, maar ook al zij het er maar 3 , waarom krijg ik geen toegang van Telenet
ik hou alles netjes bij voor Ombudsdienst.
De mening van die 5 mensen doet geen afbreuk aan de zeer goede en correcte uitleg die @BillyX gegeven heeft.
Het staat iedereen vrij om de waarheid te beschouwen als onwaarheid en dwaling als waarheid te nemen.
Snap de obsessieve drang naar 5G niet goed, waarom is dit zo zaligmakend/belangrijk voor residentiele gebruikers?
Ik heb zelf een iPhone en 5G op bepaalde plekken, maar veel verschil buiten websites die mss 2 milliseconden sneller laden merk ik toch niet.
Het is van mensen zoals @TELEMOB dat de industrie profiteert. Mensen die steeds het laatste nieuwe moeten hebben, of ze dat nu nodig hebben of niet doet niet ter zake.
Ik noem dat showbeesten.
Maak een realistische evaluatie van uw noden en schik uw aankopen daar naar. Je zal goedkoper leven en veel minder kans op maagzweren lopen. Het enige "nadeel" hiervan is dat je niet meer overal de grote Jan kan uithangen met de allernieuwste snufjes te showen.
Mijn persoonlijk mening.
omdat ze ook een abonnement hebben gegeven in de winkel als oplossing
omdat ze toestel hebben verkocht als 5G
Ze wijzen met de vinger naar Samsung
en Samsung is duidelijk; de fout is niet mij ons, we hebben de A33 klaar gemaakt voor 5G
Samsung schrijft verder Telenet moet u geven waarvoor u betaald.
off topic
Omdat er mensen zijn die denken volledig mee te zijn. Het ontbreekt hun aan voldoende achtergrondkennis om sommige zaken te begrijpen. Ik kan het niet uileggen zoals @BillyX het zo voortreffelijk gedaan heeft, doch enkel met mijn dagbladkennis weet ik dat de huidge zogezegde 5G dat enkel is bij naam. De providers gebruiken de fequenties van 3 of 4G. De hogere snelheid kan pas bekomen worden met de hogere frequentie die nu geveild worden. Door een 5G signaal uit te zenden op de frequentie van 3 of 4G kunnen de providers al eens testen of hun signaal goed ontvangen wordt. De early adopters zijn dus de proefkonijen voor de toekomst. Zodra er één provider reklame begint te maken dat ze 5G hebben, voelen de andere providers zich verplicht om hetzelfde te doen. Nochtans zijn alle providers bij mijn weten eerlijk geweest en hebben ze wel gezegd dat ze de 3 en 4G frequenties hiervoor gebruiken. De pers op zijn beurt vermeld in de kop wel de 5G en ergens in de tekst staat soms nog wel dat het op de 3 en 4G frequentie is.
Daarnaast ontgaat het velen hoe gecompliceerd sommige zaken zijn. Er worden normen gemaakt en normen aangepast. Ook normen kunnen geïnterpreteerd worden. Er kan afgeweken worden van normen om diverse redenen, er kan een foutje gemaakt worden en in een latere versie kan dat foutje de norm worden. De consument wenst uiteindelijk wel dat alles met alles werkt. Maar dat is een utopie.
vandaag antwoord gekregen op mijn klacht
Naar aanleiding van uw e-mail heb ik u vandaag proberen te contacteren, helaas was u op dat moment niet bereikbaar. Daarom stuur ik u meer informatie via e-mail.
Zoals in uw voicemail werd ingesproken, wordt het 5G netwerk vandaag uitgerold via Telenet op het type toestel dat u heeft.
Op de beschikbare plaatsen zal u vanaf dit u vanaf volgende week ook gebruik kan maken van het 5G netwerk binnen België waar het beschikbaar is.
We willen u alvast bedanken voor de informatie die u heeft gegeven zodat wij hiervoor het nodige hebben kunnen doen.
Alvast en zeer fijn weekend toegewenst en veel surfplezier.
@janne_man en ze zijn al aan het testen met 6G, dit zal dus volgens ik heb gelezen het volledige uitzendspectrum gebruiken zodat 2/3/4G niet meer zou beschikbaar zijn, er staat ons nog veel te gebeuren op dat vlak 😉
Met een vriendelijke voicemail laat Telenet mij weten dat ze deze nacht , 5G uitrollen op onder meer de A33.
Vanaf morgenvroeg zou ik dus 5G hebben waar het beschikbaar is.
ze danken met ook om het probleem te melden.
Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: uitrol
Ik denk dat dit testen zijn op het niveau van fabrikanten van de zend- en ontvangstapparatuur en gespecialiseerde studiecentra (een kwestie van tijdig enkele patenten te hebben en de kassa te laten rinkelen). Allicht waren er ook voorstellen voor 5G die te toekomst gericht waren.
@Master-Magic schreef:@janne_man en ze zijn al aan het testen met 6G, dit zal dus volgens ik heb gelezen het volledige uitzendspectrum gebruiken zodat 2/3/4G niet meer zou beschikbaar zijn, er staat ons nog veel te gebeuren op dat vlak 😉
Als dat klopt gaat de industrie lachen ... Duizenden en duizenden mensen die een nieuwe foon gaan moeten kopen, simpelweg om buitenhuis nog datacom te kunnen hebben ...
Dat zie ik zo meteen nog niet gebeuren ... Alhoewel ... Zeg nooit nooit ... 🤔
WV5708 Kapelstraat Bredene 5G SNA