Beantwoorden
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik merk op dat in de productbeschrijving van ONE en ONEup er de volgende melding is bijgekomen:

 

"Onbeperkt* supersnel surfen thuis en onderweg, nu ook op 5G"

 

Heeft er al iemand dit ergens opgemerkt op zijn mobiel toestel?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Tags (3)
187 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek


@Giany  schreef:

Ze zouden beter met een zoekfunctie werken of steden opnoemen


De kaart die op de Telenet website staat, is inderdaad high level. Maar Telenet zal pas een meer accurate kaart kunnen opleveren vanaf Q2 in 2022 (huidige estimatie). Het is belangrijk om te begrijpen dat Telenet 5G heel gestaag zal uitrollen. Men heeft ons ook laten weten dat ze de kaart elke maand van een update zullen voorzien, sowieso al totdat ze een accurater beeld kunnen vormen. En de kaart werd inderdaad even offline gehaald, dit was om enkele onjuistheden te corrigeren. 

 

Als we dan kijken naar de compatibele toestellen, dan hangt dit ook af van de merken zelf. Bij Samsung bijvoorbeeld weten we dat het voor Samsung S21 al in orde is. De andere 5G Samsung toestellen zullen normaal begin 2022 allemaal enabled worden. Bij Apple zijn ze helaas geheimzinniger en hebben we geen exacte timing, dus daar kunnen de collega's alleen bevestigen dat het snel zal aankomen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek


@Ib2  schreef:

denk je dat Telenet ook fair use gaat verhogen? want 40GB per kaart is niet zo veel en zeker niet met 5G


Over een aanpassing van de FUP bij ONE of ONEup heb ik niets vernomen. Maar moest er hier iets aan wijzigen, zal Telenet hier uiteraard over communiceren richting de klant.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik denk dat Telenet op hun snelheid is gepakt en dat hierdoor de afspraken en planning compleet in de war zijn gelopen.

 

Zoals we wel weten was het blijkbaar iets te vroeg uitgelekt dat 5G publiekelijk ging opengesteld worden. Normaal zou je dit nieuws groots aanpakken met een kleine ceremonie en met de volle pers erbij. Dat is nu niet gebeurd. Er was enkel een kleine persmededeling op hun website. 

 

Alles is in een stroomversnelling gezet om het nieuws officieel naar buiten te brengen. Dat blijkbaar de nodige afspraken met de fabrikanten nog niet volledig rond waren is dan maar zo. Want laten we eerlijk zijn de grote concurrent Proximus heeft al een openbaar 5G netwerk sinds april 2020.

 

Toegegeven dat netwerk gebruikte toen de 2100 Mhz band dat vrijgekomen was door het gedeeltelijk opheffen van het 3G netwerk. Het is pas vanaf december 2020 dat Proximus het 5G spectrum in gebruik nam. Als Telenet hun lancering nog langer uitstelt dan lanceren ze het netwerk op papier 2 jaar later. Nu kunnen ze zeggen dat het 5G netwerk publiekelijk was opengesteld een jaartje na hun grote concurrent. Zo'n uitspraak scheelt weer wat in de geschiedenisboeken voor later. Dat er momenteel 0,0 gebruikers hiervan kunnen genieten zijn we binnenkort toch allemaal vergeten.

 

Ondanks dat er bijzonder weinig 5G toestellen bij de lancering van het Proximus 5G netwerk beschikbaar waren slaagde deze operator er toch in om meteen de nodige toestellen te ondersteunen. Blijkbaar kunnen die dan wel goede afspraken maken en hebben deze een veel beter communicatiekanaal met de fabrikanten.

 

De echte waarheid zullen we nooit weten. Maar het blijft absoluut bizar dat een telecomoperator zoals Telenet geen degelijk communicatiekanaal heeft met de fabrikanten. Het stelt me absoluut ook niet gerust. Kan je je inbeelden dat Telenet onverwachts een dringend instelling aan zijn netwerk moet wijzigen? 

 

Het komt nu allemaal behoorlijk amateuristisch over van Telenet zijn kant.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Hierbij kan ik tegenspreken dat 5G reeds functioneert op de Galaxy S21 5G met CSC LUX (voor de Belgische markt bestemd). Dit toestel ontving wel recent Android 12.

Als ik onlangs in Kopenhagen landde connecteerde ik via mijn Telenet sim wel probleemloos met het 5G netwerk van het plaatselijke Telenor. The power of free roaming!

0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

iPhone gebruikers:

5G is beschikbaar!!

update door: instellingen -> info, dan krijg je pop up en updaten maar!!!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Inderdaad! En je kan bij de iPhone kiezen tussen 5G auto en 5G on (batterijverbruik).

0 Likes
Woutergoossens1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Yes werkt!

 

Welke snelheden zijn mogelijk?

Ik haal alvast (binnen in Leuven) download 450Mbps en upload een 35Mpbs.. 

3FBFF178-745B-4BC7-8EFD-D045F916382E.png

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Jamingo 

Hier is de update nog niet zichtbaar. Zal wel geduld hebben maar toch raar dat jullie die al hebben en ik niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Woutergoossens1 

Volgens Telenet zou je tot 1 GB kunnen gaan maar of dat het haalbaar is geen idee. Je upload zou 65 Mbps zijn maar ook daar weer niet zeker of het haalbaar is. Dat is dus echt aan diegene uit die regio's om te testen en te bekijken.

 

Maar je snelheden zijn in ieder geval toch al aan de hoge kant als ik het zo zie. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

iPhone moet minimum 15.2 hebben (update is vanavond uitgekomen))

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@Jamingo 

Dan gaan we dat eens installeren 😉

Bedankt ! 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek


@patrick37  schreef:

@Jamingo 

Hier is de update nog niet zichtbaar. Zal wel geduld hebben maar toch raar dat jullie die al hebben en ik niet. 


Is de uitrol in uw streek reeds gebeurd?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

@StefaanH 

Ja hoor dat is in orde want het is zoals @Jamingo zei eerst de 15.2 downloaden. En ik had nog niet gezien dat ik die update had maar nu is het in orde. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Woutergoossens1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Nieuwe test:

600 Mbps download 

75 Mbps upload

 

https://www.speedtest.net/my-result/i/4901448096 

0 Likes
pieter_vo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet 5G nu opengesteld voor breed publiek

Ik zou sinds 6 december ook kunnen genieten van 5G, maar heb nog geen instellingen ontvangen tot nu toe. Kan ik dit forceren? 

 

Mijn telefoon is een Google Pixel 6 en heeft deze week nog een grote nieuwe update van Android 12 ontvangen. 

0 Likes