|
26.309
netweters
|
163.583
antwoorden
|
|
21.975
vragen
|
Beste netweters,
sinds gisteren overgeschakeld naar de Telenet Turbo internetformule.
Heb gezien dat mijn modem werd opgestart, dus ik vermoed dat ik al op het nieuwe profiel sta.
Heb zonet even een test gedaan, rechtstreeks aan de modem met een UTP kabel CAT6.
Upload snelheid lijkt ok te zijn, maar de downloadsnelheid blijft rond de 980 Mbps steken.
Ìk had hiervoor een 1Gbps profiel.
Enig idee wat de oorzaak kan zijn van de lage snelheid?
Ik bezit de laatste generatie modem. (F@ST3896LG-TN).
Screenshot van mijn laatste snelheidstest bijgevoegd.
@fieldoxide Dat is voor iedereen die nog niet de aangepaste node in hun buurt heeft, zodra die is aangepast wordt je automatisch naar de hogere snelheid gezet, je kan als je belt met Telenet vragen om je oude pakket terug te zetten, dat had je al lang kunnen doen dan hier telkens vragen te stellen, we hebben hier met enkele dit al paar keer gezegd.
Het probleem is dat mijn oude pakket niet meer beschikbaar is.
Hiervoor had ik de bundel Giga internet plus Telenet TV.
Maar ik heb ondertussen al contact opgenomen met Telenet via de chat, maar ga ook even bellen.
Heb ondertussen ook gezien dat er werken gepland zijn bij mij in de buurt op 22 mei.
Misschien wordt de node dan aangepast.
@fieldoxide schreef:Deze info vind ik terug in de e-mail die ik van Telenet heb ontvangen bij mijn on line bestelling.
Hier staat toch duidelijk dat de maximale snelheid 2500/100 is?
Maar je negeert even de “normaal beschikbare snelheid”. Dat is wat je meestal zal krijgen.
@fieldoxide als je tijdens je bestelproces te zien kreeg dat je 2,5 Gbps ging krijgen, zou dit in orde moeten zijn. Kan je eens nakijken dat je zeker de juiste poort gebruikt op je modem (INT4)? Want die poort geeft je 2,5 Gbps, de andere poorten geven een snelheid van 1 Gbps. Dit kan je nalezen hier.
Hallo Suzy,
deze info heb ik tijdens mijn bestel process gekregen.
Begrijp ik het goed dat je enkel en alleen die 2500 Mbps download snelheid kan bereiken als je je laptop of pc rechtstreeks verbindt met die INT4 poort of is dit via Wi-Fi ook mogelijk? ( voorbeeld als je met je laptop naast je modem staat).
Ik probeer straks nogmaals een test en contacteer ook Telenet.
Klopt volgens mij niet volledig want ik behaal wel bijna 100 Mbps upload snelheid.
Ik ben ook overgeschakeld naar Turbo snelheid, maar ik heb nog een CH8568LG modem die dus de Turbo snelheid niet aan kan.
Volgens wat ik gelezen heb, zou ik dan melding krijgen om mijn modem te vervangen door een nieuwere modem.
Maar ik heb nog geen melding gekregen.
Krijg ik dan die melding voor een andere modem pas wanneer mijn node de nieuwe turbo snelheid echt aan kan?
De upload snelheid is hier wel al verhoogd van 40 naar 100.
@MarcL De uploadsnelheid krijgt iedereen, dat is nog van de vorige aanpassing aan de node en de professionals abbo kregen ook al 100 upload sinds dan, dus dat is al ok, alleen moet er een aanpassing komen bij nog veel klanten voor die downloadsnelheid en een aangepaste modem.
maar dat komt in orde.
het is allemaal nog nieuw, geef het nog wat tijd.
Hallo Suzy,
ik heb zonet een nieuwe test uitgevoerd met een CAT6 kabel rechtstreeks verbonden met de 2.5 Gbps poort, resultaten zijn ongeveer hetzelfde.

@fieldoxide We hebben jouw afbeelding afgekeurd omdat er een IP-adres zichtbaar is. Kan je dit verbergen en de afbeelding dan opnieuw uploaden? We kunnen dit dan wel accepteren.
Hier een nieuw screenshot , van een test 5 minuten geleden.
Ondertussen ook telefonisch contact opgenomen met de klantendienst.
Ze hebben alles nagekeken en mijn draadloze wi-fi kanalen op afstand aangepast ( wat totaal niets met mijn probleem te maken heeft).
Er werd ondertussen ook een dossier aangemaakt en ze gaan me terug contacteren.
Neen dat ziet er niet goed uit
Hopen dat ze morgen goed krijgen anders is voor maandag
Hou ons op de hoogte
Het is niet gezegd dat iedereen 100mpbs upload krijgt…
@MarcL Hier hetzelfde als bij U. Via de chat contact gehad met een medewerker, die heeft nog eens mijn adres gecontroleerd, en hier is dit perfect mogelijk. De nieuwe modem sturen ze op. (is onderweg). Ik ben benieuwd of dat zonder issues gaat verlopen...
Ik heb zonet via de Telenet helpdesk te horen gekregen dat ik eens een volledige reset van mijn Telenet modem moet doen door een puntig voorwerp 30 seconden in dat gaatje achteraan te steken.
Daardoor gaat de modem terug naar de standaard instellingen die op het witte stickertje achteraan op de modem staan.
Ondertussen ben ik ook nog aan het wachten op het telefoontje van de technische dienst van Telenet.