@Ex-Netweter schreef:
Aan iedereen die het voordeel niet meteen inziet van een eSIM bij een smartwatch: Ikzelf ben persoonlijk veel meer geïnteresseerd in een eSIM voor een smartwatch dan voor de smartphone en wel voor de volgende reden:
Ik ga vaak joggen en het feit dat ik nu eindelijk mijn smartphone thuis kan laten en toch nog kan bellen/gebeld worden is echt een grote plus voor mij. Anders moest ik altijd mijn smartphone rond mijn arm bevestigen (niet echt aangenaam tijdens het lopen) en nu kan ik die gewoon thuislaten.
Ik denk dat iedereen de smartwatch use case begrijpt en uiteraard zijn er mensen die dit zeker zeer nuttig vinden (mezelf inclusief btw!), maar dat is het punt niet. De use case eSIM voor dual SIM heeft een veel grotere gebruikersgroep (niet factual, op wat ik zie in mijn omgeving en lees op fora). Telenet heeft gewoon bewust gekozen voor de kleinere gebruikersgroep omdat ze dan kunnen toeteren dat ze de eerste zijn omdat ze op vlak van eSIM al ingehaald zijn door Orange en Proximus.
Voor mij prima, en ik kan het zelf snappen vanuit risico verlaging van de rollout van eSIM (kleinere groep), maar om een statement te maken van "Daarnaast is het voorzien dat Telenet- en BASE-klanten in de loop van 2021 ook gebruik kunnen maken van de eSIM in hun smartphone in plaats van het klassieke simkaartje." vind ik teleurstellend en een zwaktebod. Ze kunnen prima voorspellen in hun rollout plan wanneer het stabiel genoeg is voor large-scale rollout.