Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
Kris_DB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Erg teleurstellend... lang aan het lijntje gehouden voor niets dus. Ik zie het voordeel niet in om eerst een smartwatch te voorzien van een eSim ipv een telefoon... ook de nietszeggende boodschap ‘nog even geduld’ komt me nu toch wel mijn oren uit. @Ex-Netweter bedankt voor het artikel te delen. Meer duidelijkheid dan de mod hier... spijtig.

remcotorken
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Aan iedereen die het voordeel niet meteen inziet van een eSIM bij een smartwatch: Ikzelf ben persoonlijk veel meer geïnteresseerd in een eSIM voor een smartwatch dan voor de smartphone en wel voor de volgende reden:

 

Ik ga vaak joggen en het feit dat ik nu eindelijk mijn smartphone thuis kan laten en toch nog kan bellen/gebeld worden is echt een grote plus voor mij. Anders moest ik altijd mijn smartphone rond mijn arm bevestigen (niet echt aangenaam tijdens het lopen) en nu kan ik die gewoon thuislaten. 

 

Dus ik ben echt wel blij met dit nieuws!

 

@Suzy Graag wou ik nog even bevestiging vragen of dat de ondersteuning van de eSIM en "Telenet One Number" ook geldt voor de Samsung smartwatches (bij een Wigo- of Yugo-abonnement)? Aangezien ik tot nu toe voornamelijk de Apple smartwatches zie vermeld worden in de berichtgeving.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@remcotorken  zoals vermeld zal het enkel zijn voor de Apple smartwatches de rest komt met de tijd. Zie ook het bericht uit de pers :

 

Praktisch

Telenet One Number zit vanaf 13 november standaard inbegrepen in de WIGO-, YUGO- en zakelijke KLIK-bundels. Elk mobiel nummer uit de bundel kan aan één eSIM gekoppeld worden. De smartwatch maakt gebruik van de inbegrepen data en belminuten. Telenet One Number kan geactiveerd worden op de Apple Watch Cellular (versies Apple Watch Series 6, Apple Watch SE) en later op de Samsung Watch LTE (versies Galaxy Watch 3 en Galaxy Watch Active 2). Eerdere generaties van Apple Watch of Samsung Watch met eSIM die in een ander Europees land gekocht werden, zijn ook compatibel.

 

https://press.telenet.be/voor-het-eerst-in-belgie-smartphone-en-smartwatch-delen-hetzelfde-mobiele-n...

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@remcotorken  schreef:

Aan iedereen die het voordeel niet meteen inziet van een eSIM bij een smartwatch: Ikzelf ben persoonlijk veel meer geïnteresseerd in een eSIM voor een smartwatch dan voor de smartphone en wel voor de volgende reden:

 

Ik ga vaak joggen en het feit dat ik nu eindelijk mijn smartphone thuis kan laten en toch nog kan bellen/gebeld worden is echt een grote plus voor mij. Anders moest ik altijd mijn smartphone rond mijn arm bevestigen (niet echt aangenaam tijdens het lopen) en nu kan ik die gewoon thuislaten. 


Ik denk dat iedereen de smartwatch use case begrijpt en uiteraard zijn er mensen die dit zeker zeer nuttig vinden (mezelf inclusief btw!), maar dat is het punt niet. De use case eSIM voor dual SIM heeft een veel grotere gebruikersgroep (niet factual, op wat ik zie in mijn omgeving en lees op fora). Telenet heeft gewoon bewust gekozen voor de kleinere gebruikersgroep omdat ze dan kunnen toeteren dat ze de eerste zijn omdat ze op vlak van eSIM al ingehaald zijn door Orange en Proximus. 

 

Voor mij prima, en ik kan het zelf snappen vanuit risico verlaging van de rollout van eSIM (kleinere groep), maar om een statement te maken van "Daarnaast is het voorzien dat Telenet- en BASE-klanten in de loop van 2021 ook gebruik kunnen maken van de eSIM in hun smartphone in plaats van het klassieke simkaartje." vind ik teleurstellend en een zwaktebod. Ze kunnen prima voorspellen in hun rollout plan wanneer het stabiel genoeg is voor large-scale rollout.

 

 

Flip1
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! Jij bent af! Handje vol! Mooi, mooi!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Hallo, deze post staat in de thread bovenaan gemarkeerd als "oplossing" maar is het zeker niet:
- we zijn ondertussen in 2021 aanbeland;
- eSim te gebruiken als dual-sim voor bvb. iPhone X is al lang beschikbaar bij Orange en bij Telenet nog steeds niet 😞
- de thread zou beter gesplitst worden in twee onderwerpen: 
1) eSim in smartwatches ed.;
2) eSim als onafhankelijke virtuele Sim voor smartphones

Graag feedback 😉

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ik heb de “er is een oplossing” markering weg gehaald.

je hebt gelijk, de esim

voor smartwatches, da’s eigenlijk niet waar 95% van de esim geïnteresseerden op zit te wachten.

Hopelijk is het voor snel!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CynthiaM
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ik ben gewoon ook benieuwd wanneer de eSIM bij Telenet kan?  Dan kan ik overschakelen naar 1 smartphone 😉

 

CynthiaM
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Helaas nog niet voor Orange business klanten.

Flip1
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! Jij bent af! Handje vol! Mooi, mooi!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Inderdaad! Ik wil dus de webmaster nogmaals vragen om deze discussie onder te brengen in twee aparte onderwerpen:
1) eSim voor dual-sim smartphones (vb. iPhone XR)
2) eSim om zelfde nummer ook op smartwatches te kunnen gebruiken.
 
Nu worden tientallen netweters telkens nodeloos per mail geïnformeerd over een topic dat hen niet aanbelangt...
Dank alvast!

Meggy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your seventh party!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Beste, ik heb een vraagje, dien je hiervoor nog iets speciaals te doen als je werkt met dualsim (zou ook esim Proximus zijn en gewone sim telenet) om deze samen te kunnen gebruiken op de iphone, omdat ik ergens iets las dat je nog moet bellen naar de provider om te "ontgrendelen" ? Alvast bedankt voor de info !

StevenDR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Indien je dual sim wil gebruiken, Proximus en Telenet, met Proximus als e-sim moet je de switch van een gewone sim naar een e-sim aanvragen. Nadien krijg je een QR-code die je kan inscannen met je iPhone om de e-sim te activeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Flip1  schreef:

Inderdaad! Ik wil dus de webmaster nogmaals vragen om deze discussie onder te brengen in twee aparte onderwerpen:
1) eSim voor dual-sim smartphones (vb. iPhone XR)
2) eSim om zelfde nummer ook op smartwatches te kunnen gebruiken.
 
Nu worden tientallen netweters telkens nodeloos per mail geïnformeerd over een topic dat hen niet aanbelangt...
Dank alvast!


@Flip1 ik heb daarnet alle antwoorden die ik kon verplaatsen over eSim in smartwatches verplaatst naar een nieuwe thread. Deze kunnen jullie hier vinden: Telenet One Number voor je smartwatch. Er staan nog een paar gemengde reacties in, die heb ik laten staan, omdat anders de onderlinge reacties onduidelijk zouden worden.

 

Aanvullend heb ik de hoofdtitel van dit topic gewijzigd naar Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

 

En laten we afspreken dat we in deze thread enkel nog spreken over eSim voor dual-sim smartphones. Wil je het hebben over eSim/Telenet One Number voor smartwatches, doe je dit in de nieuwe thread. Gracias! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

jk1001
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Suzy 

En is er nu eigenlijk iets geweten over een datum? Ook ik sleur twee telefoons nodeloos mee... kijk uit naar esim voor smartphones, iets wat nu ondertussen Proximus en Orange al hebben op hun abonnementen. Of is het een verdienmodel voor de WIGOs en andere abonnementen om telkens 5 euro te vragen bij een verloren sim kaart? Het wordt nu toch wel tijd dat Telenet dit invoert en online activering ervan mogelijk maakt via mijn telenet... .

BartDeCremer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vorige week bij een Orange shop geweest. Ik heb me geïnformeerd en kan hun e-sim combineren met mijn Telenet abo. Ik volg deze draad nu al meer dan een jaar en er verandert helemaal niets. Ik ga echt geen tweede toestel aanschaffen nu de technologie het al een tijdje toelaat om een virtuele sim te nemen... Ik vind het een beetje droevig om eerlijk te zijn dat een zakelijke markt als de deze niet als 'vol' wordt aangezien...

BjornDC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Verander-je-wachtwoord-dag Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

11/03/2021!

hallo @telenet worden jullie eens wakker, er zitten veel gebruikers te wachten op e-sim! 
Ik zou ook heel graag van twee naar één smartphone gaan, alleen zowel bij Base als bij TN nog steeds nul komma nul bericht. 
Orange en Proximus hebben het al even, waarop wachten jullie???