Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Op zich stelt de bevestiging van de woordvoerder niet veel meer voor dan het bericht dat hier eerder door Suzy geplaatst werd. We weten al een tijdje dat de lancering voor dit voorjaar op de planning staat, werd ook al meerdere keren via hun sociale kanalen bevestigd aan klanten. Initieel sprak men zelfs van januari, dat men nu spreekt van Q1 doet me denken dat het iets later zal zijn.

@Jari_Opsomer goed gezien die foto uit de App Store. Inderdaad weinig waarschijnlijk dat ze dat online zetten als het nog ver vooruit is. Al moeten we er wel rekening mee houden dat dit soort foto's vaak ook gewoon gerendered zijn in een design programma en meestal dus niet echt screenshots zijn uit de app.

Blijft wachten op de officiële aankondigng uiteraard.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Er wordt een planning gemaakt maar dat kan altijd veranderen daar moet je altijd rekening houden

Mensen van telenet zeggen ook wat ze door krijgen van hoger op

Waar we nog geen rekening mee gehouden hebben is een test periode

We denken na een aantal klanten zijn geactiveerd via e-sim dat ze dit stap per stap zullen opgevolgd worden

Natuurlijk we horen dat er nog problemen zijn met andere zaken zou kunnen dat ze dit prioriteit geven en dat kunnen we goed begrijpen

Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

We hebben zonet een aankondiging live gezet op De Netweters over de eSIM voor smartphones.
Hopelijk zijn jullie even blij met het nieuws als wij. 😉

eSIM voor smartphones komt eraan!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Beste, heb zonet mijn eSIM voor m’n iPhone geactiveerd via QR code en pincode. En alles werkt perfect!

 

SwanSong
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Hi Willy,

Was dat een nieuw abo? Of heb je een bestaand omgezet van SIM naar eSIM, zo ja, hoe? Ik vind daar nog niets over op de Telenet site…

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Het gaat voorlopig over een soft launch. Dat wil zeggen dat het nog niet breed bekend gemaakt wordt; maar dat je via een Telenet-winkel wel gewoon een eSIM kan aanvragen. Info over de softlaunch kan je hier vinden: eSIM voor smartphones komt eraan! 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Het is sinds de laatste app update van de My Telenet app ook mogelijk om via de app een E-Sim wissel aan te vragen.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@MartijnS 

Idd dat klopt heb ook net de update gehad en idd je kan via My Telenet app nu ook de E-sim aanvragen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Sorry maar ik heb net gekeken op "MijnTelenet" maar zie nergens deze optie om eSim voor smartphone aan te vragen  

Kan wel een bestaan en actief esim One Number "desactiveren" maar dit uitsluitend voor een Apple Watch.

 

Iceman321
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

klopt, ik heb ook gekeken en vind het daar ook niet terug. enkel voor smart watches

simonh1000
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Primeur! Pageturner! It's your third party!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Een paar dagen geleden was ik in buitenland en had veel problemen met mijn connectie, terwijl een andere personen in mijn familie met fisiek SIM bleeft verbonden. Iets met eSim misschien?

balleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ik heb sinds begin februari ook een esim en merk nu (sinds een week ongeveer) dat als ik telefoneer, mijn gesprekpartners me melden dat ik precies "onderwater zit". Met veel geruis, bijna niet verstaanbaar, zeggen ze.
Ikzelf hoor het gesprek perfect.
Heb geen andere toestel om eens de esim aan te koppelen.
Was vorige week ook 3 dagen in het buitenland... maar weet niet of dit hieriets mee te maken heeft.
Zijn er nog van jullie die een esim hebben, met vergelijkbare issues?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@balleke 

Dit probleem ken ik niet en heb ik ook nooit gehoord van andere gesprek partners. 

Kijk eens na in je toestel bij je instellingen van de mobiele data of je bellen over 5G of bellen over 4G hebt aanstaan. Misschien kan het een verschil maken in je gesprekken naar de andere partij. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
balleke
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@patrick37 

Bedankt voor de tips, maar helaas. Het helpt niet.
Ik heb ondertussen met verschillende instellingen getest, maar geen beterschap.
Ik heb ondertussen ook de esim eens op een ander toestel (van een vriend) geïnstalleerd --> hetzelfde resultaat.

Terug de esim op het oorspronkelijk toestel, nadat ik alle gegevens van de esim op dat toestel had verwijderd... Maar het resultaat blijft hetzelfde.
Ik ga vermoedelijk terug een fysieke sim aanvragen 😢. Vervelend is dat ik terug me 2 GSM moet rondlopen (1 privé en 1 werk GSM)

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@balleke 

Dus toen je nog de gewone fysieke simkaart had merkte je dit probleem niet ?? 

Wat voor toestel gebruik je en heeft je vriend waar je dit op getest hebt ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.