Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Alle het topic ‘esim’ is terug geopend 😈🙈

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5201
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@BillyX 

Ik kan me inbeelden dat de markt voor eSIM voor smartwatches een pak kleiner is dan de markt voor eSIM voor smartphones. Het lijkt me dat Telenet op de verkeerde kar gesprongen is en dat de andere providers juist gegokt hebben. Zolang Telenet hieromtrent geen officieel standpunt inneemt buiten "we zijn ermee bezig, want we weten dat er vraag naar is" hebben het raden naar de échte reden waarom ze nog altijd geen eSIM voor smartphones aanbieden. (Mijn gok: niet genoeg winst.) Maar intussen zijn ze wél dé snelste hé! (-;


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Teleweter
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Suzy 
Vandaag komt de nieuwe iPhone 14 uit. Deze is gisteren voorgesteld en een van de grote topics was dat Apple beslist heeft om de simcard tray te verwijderen uit alle iPhones in de US.

Dit geeft duidelijk aan welke richting ze uit willen gaan in de toekomst en dan vraag ik me af waar Telenet maar blijft met die e-sim?

Orange, Proximus en ondertussen ook kleinere operatoren (o.a. Mobile Vikings) zijn al overgeschakeld naar e-sim, maar bij Telenet blijft het maar duren.

Dit topic staat al bijna 3 jaar open en nog steeds is er geen uitzicht naar een e-sim voor smartphones.

Er zijn velen van ons die ofwel via corporate ofwel wegens de lage prijzen een iPhone uit Amerika krijgen en zijn dus verplicht over te stappen omdat Telenet hier hun hoofd in het zand steekt.

Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Overstappen naar een provider die eSIM aanbiedt, heeft als voordeel dat je geen drie jaar aan een stuk hoeft te zeuren op een forum.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2580
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Teleweter  schreef:

@Suzy 
Vandaag komt de nieuwe iPhone 14 uit. Deze is gisteren voorgesteld en een van de grote topics was dat Apple beslist heeft om de simcard tray te verwijderen uit alle iPhones in de US.

Dit geeft duidelijk aan welke richting ze uit willen gaan in de toekomst en dan vraag ik me af waar Telenet maar blijft met die e-sim?

Orange, Proximus en ondertussen ook kleinere operatoren (o.a. Mobile Vikings) zijn al overgeschakeld naar e-sim, maar bij Telenet blijft het maar duren.

Dit topic staat al bijna 3 jaar open en nog steeds is er geen uitzicht naar een e-sim voor smartphones.

Er zijn velen van ons die ofwel via corporate ofwel wegens de lage prijzen een iPhone uit Amerika krijgen en zijn dus verplicht over te stappen omdat Telenet hier hun hoofd in het zand steekt.


Damn, dat wist ik niet. Was van plan om in maart een Iphone 14 in de VS te kopen…


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5201
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Ex-Netweter  schreef:

Overstappen naar een provider die eSIM aanbiedt, heeft als voordeel dat je geen drie jaar aan een stuk hoeft te zeuren op een forum.


En dat is voor iedereen evident? Ik heb zelf geen totaalpakket, dus ik heb geen idee. Kom je goedkoper uit als je enkel mobiele telefoon op een ander neemt en de rest bij Telenet?

Wel goedkoop van je om een klant die extra service verwacht te verslijten voor een zeurpiet, maar misschien zie ik dat verkeerd...

Edit: De mensen die je bericht 'liken' zijn imho niet veel beter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2580
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@sb  schreef:

@Ex-Netweter  schreef:

Overstappen naar een provider die eSIM aanbiedt, heeft als voordeel dat je geen drie jaar aan een stuk hoeft te zeuren op een forum.


En dat is voor iedereen evident? Ik heb zelf geen totaalpakket, dus ik heb geen idee. Kom je goedkoper uit als je enkel mobiele telefoon op een ander neemt en de rest bij Telenet?

Wel goedkoop van je om een klant die extra service verwacht verslijt voor een zeurpiet, maar misschien zie ik dat verkeerd...


Vind in ook @sb . Vooral de manier waarop is

niet ok.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7372
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ik weet dat iedereen in deze thread op dit moment een concreet antwoord verwacht, maar dat gaan wij vandaag niet kunnen geven. Wel hebben we vandaag te horen gekregen dat Telenet zeker nog de ambitie heeft om eSIM breed te ondersteunen. Alleen heeft Telenet er eerst voor gekozen eSIM op watches te ondersteunen, omdat dit echt een nieuwe use-case was. Een uitrol van eSIM staat dus zeker nog op de planning, de verwachting is momenteel om dit in de loop van 2023 uit te rollen.

Opnieuw, dit is niet het concrete antwoord waarop jullie gehoopt hebben. Maar dit is wel de boodschap die we momenteel met jullie kunnen delen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BartDeCremer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Suzy Intussen al laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang bij Proximus, toedels!

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2580
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Duidelijk, maar imho een strategisch totaal verkeerde keuze. Enfin, gedane zaken nemen geen keer.
Als Apple beslist om, zoals in de US, zijn nieuwe Iphones zonder fysiek simslot op de markt te brengen, dan zet Telenet zichzelf defacto buitenspel.
Dat zal ongetwijfeld gebeuren in september 2023, bij de release van de Iphone 15.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2557
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Dat klopt stond in artikel einde 2023  nu zal iedereen blij zijn met een datum het aftellen kan starten

Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Steven-E  schreef:

Duidelijk, maar imho een strategisch totaal verkeerde keuze.


Barslechte communicatie, maar strategisch de juiste keuze. Een keuze gebaseerd op cijfers. Introductie van eSIM heeft een kost, maar voorlopig geen commercieel voordeel. Integendeel, met eSIM wordt overstappen naar de concurrentie administratief eenvoudiger en dat wil een bedrijf als Telenet helemaal niet.
Elke drie maanden groeit het aantal ONE-klanten met méér dan 15%, de gewone simkaarten vormen dus geen hinderpaal om klanten te overtuigen een duurder abonnement te nemen. En bijkomend voordeel: ONE-klanten lopen minder snel weg naar de concurrentie.

Wil jij vandaag eSIM? Kies dan een operator die dit vandaag aanbiedt.

Zo simpel is het.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 506
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Telenet heeft introductie e-sim uitgesteld en plant hem nu voor 2023

https://tweakers.net/nieuws/201170/telenet-heeft-introductie-e-sim-uitgesteld-en-plant-hem-nu-voor-2...

Sleggui
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Waarom worden alleen apple en samsung smartwatches worden ondersteund voor esim? Zelf heb ik een Mobvoi ticwatch pro 3 lte en vind nergens iets terug van ondersteuning voor esim.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Sleggui  schreef:

Waarom worden alleen apple en samsung smartwatches worden ondersteund voor esim? Zelf heb ik een Mobvoi ticwatch pro 3 lte en vind nergens iets terug van ondersteuning voor esim.


Omdat officieel deze fabrikant ook aangeeft dat de LTE versie enkel en alleen werkt in Engeland, Frankrijk, Spanje, Polen en Duitsland. Er bestaat zelfs nog geen US versie.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.