Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik zie net dat de verbinding is hersteld. Dus voor degene die gisteren geen verbinding meer hadden en niets zelf ondernomen hebben (stopzetten Telenet one number,…) zou de verbinding terug in orde zijn. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



BS2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

zowel op ultra als op series 8 werkt het niet

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

idem hier, nog steeds niks op ultra

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

We hebben intern om een update gevraagd. Hebben de info gekregen dat het probleem onderzocht wordt zowel bij ons als intern bij Apple. Het probleem lijkt zich niet enkel voor te doen op 1 bepaald type van Apple Watch, het kan helaas bij elk type opduiken. Dus als instructie geven we dan best mee: moet je jouw Telenet One Number niet per se nu deactiveren, doe je dit beter niet op dit moment.

Er wordt sowieso hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. We blijven vinger aan de pols houden en houden jullie op de hoogte zodra wij nieuws hebben.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb gisteren de info ontvangen dat er op 22/10 een patch geïmplementeerd gaat worden die het probleem hopelijk gaat oplossen.

Een fix zonder patch gaat niet want dan is er impact bij de android gebruikers.

Jenzaah
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Van waar heb je de info? Al goed dat er toch al iets van mogelijke oplossing komt na al die tijd.

Vind het ook heel straf dat dit probleem nergens op de Telenet website wordt vermeld bij de OneNumber pagina.

Momenteel vrij misleidende informatie als je het mij vraagt. (Probleem is er toch al enkele maanden)

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ze hebben liever dat iedereen de helpdesk (die dan van toeten of blazen weet) lastig valt, want die hebben nog geen werk genoeg met al hun andere problemen...

Josketramesant
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Na overschakelen van Wigo naar One geeft de Watch (apple Watch ultra v1) "Abonnement vervallen". Opnieuw toevoegen abonnement werkt niet. Eerst deactiveren eSim op mijntelenet ook niet. Er komt na het klikken op Aanvaarden Algemene Voorwaarden telkens een foutmelding die me aanraad opnieuw te proberen (ben ik heel moe van geworden) of de helpdesk te bellen.  Daar krijg ik elke keer iets anders te horen. "We halen je sim even van de mast, daarna werkt het weer,"  "het is een probleem bij Apple, kunnen wij niets aan doen, je moet afwachten maar ik heb je geflagged,  "Ben je zeker dat je Watch compatibel is?" "Second line support gaat je terugbellen."

Een Apple Watch van een ander gezinslid op hetzelfde abonnement heeft geen problemen (ouder model), "Omdat je daar het abonnement niet opnieuw hebt geactiveerd, je had gewoon moeten wachten toen de service wegviel."  Ik ben nochtans ettelijke uren na de overgang beginnen proberen de eSim terug te activeren.

Wat nu?

Tags (2)
Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb een mail gekregen via de "ombudsman van Telecommunicatie" waarin Telenet dit antwoordt.

 

Jenzaah
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!
Priscilla1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Wat staat in die brief dan?

Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Beste,

 

ik kreeg zojuist bericht dat de patch mid november uitgerold wordt

Jenzaah
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Weer een maand uitstel dus..

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Noelis hoe heb je die info verkregen?

Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ombudsman