Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

395 reacties
Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

je doet iets mis als ik die afbeeldingen zie , bij ik en mijn vrouw staat daar geen telenet meer maar ons gsm nummer , en ze werken nog altijd allebei is nu 3 dagen, waarom dat het bij jullie niet gaat weet ik ook niet , maar in ieder geval gaat het bij ons wel , en aanbieder is veranderd naar 57 ipv 56 bij ons iOS 10.2

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Ex-Netweter 

Wat bedoel je met die nummer 56 en 57. Net ook de updates naar laatste IOS en watchOS en nog altijd niet opgelost.  Waarbij verleden week de data nog actief bleef is dit nu ook niet meer het geval.  Enige wat ik nog niet gedaan heb is de Watch ontkoppelen en volledig resetten.  Al betwijfel ik of dat het oplost.  De app gaat namelijk controleren bij de provider en gaat dan de data koppeling maken volgens mij.

En ik heb ook al mijn nummer gehad als dataplan.  Zelfs 2 keer om dan terug te hervallen op het expired and not in use abonnement.

Joebeee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Het is duidelijk, de problemen zijn nog niet opgelost... 

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

56 en nu 57 zijn voor de aanbieder Telenet , gesprekken en sms als je daar op drukt op dat nummer , aanbieders update is dat denk die patch die ze gingen uitbrengen, wij hebben Apple Watch losgekoppeld met behoud van abonnement en werkt goed 

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Ex-Netweter 

Bedankt, heb ik nu op de iPhone ook gevonden.  Is het niet zo dat als er een update is van de provider settings, je dit normaal apart krijgt?  Ik heb in ieder geval hetzelfde nummer.

Vandaag eens proberen volledig los te koppelen met behoud van het dataplan en dan terug koppelen.  Ik ben benieuwd.

BS2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Iphone 17.2 en iwatch 10.2 op ultra werkt met esim.

inderdaad nu ook 57.

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Wat bedoelen jullie of waar zien jullie die 56 en 57 ? Ik zie dat nergens staan ?

Na gisteren een uurtje verbinding, alles weer weg. Nu de laatste updates gedaan op watch en iphone en terug proberen te verbinden.

Werkt dus nog steeds niet, bovenaan Telenet verlopen en daaronder een lijst met 7X Telenet met mijn nummer. Als ik alles verwijder en opnieuw Configureer mobiel netwerk doe, opnieuw melding dat er iets mis ging.

Moedeloos wordt je ervan !

Ex-Netweter
 

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

eerst update je de iPhone naar 17.2, dan kijk je bij instellingen , algemeen bovenaan bij info duwen en dan zie je staan bijna onderaan fysieke simkaart , daar stond  56 na de update 57 en je kan daar op duwen dan zie je gesprekken en sms , dat is die nieuwe patch , we zijn al met 2 als ik het hier lees dat het blijft werken, bij ons nu 5 dagen en niets van problemen,   als je Apple Watch loskoppeld met behoud van abonnement en dan terug koppelen moet je dan je gsm nummer zien staan en geen telenet meer bij mobiel netwerk op de iPhone app van apple Watch , bij ons werkt het in ieder geval goed 

mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Alles al geprobeerd en helaas het blijft bij mij nog niet werken.  Ik heb mijn Watch zelfs gereset.  Met en zonder behoud van het abonnement.  Ik heb de Apple watch app van de iPhone gehaald, herstart gedaan.  Dan de app terug uit de AppStore gaan halen, …. Je kan het niet bedenken of ik heb het getest.  Helaas geen permanente oplossing.  Deze voormiddag nog eens de huidige 2 abonnementen weg gedaan, een tijdje gewacht en dan een nieuw abonnement gekoppeld en dat was ook volgens de app perfect verlopen.  1 actief abonnement.  Om na 1 minuut tijd plots 3 abonnementen te zien …. Alles bleef wel werken.  Tot ruwweg 1u later bij terug te controleren in app en 3 abonnementen en terug die vervelende Telenet Expired.  Klantendienst gebeld en elke keer vriendelijke personen aan de lijn die luisteren en samen mee denken.  Letterlijk vanalles zitten proberen.  Terug een ticket laten maken met al mijn informatie en hen ook deze topic laten zien.  Al was het maar voor de screenshots. En de feedback te verzamelen.

Ik denk in mijn geval dat het met die Expired heeft te maken.  Als ik alleen dat abonnement weg haal dan kiest de Apple Watch app (of de Watch) plots een werkend abonnement.  En nu lijkt het erop dat zolang ik de Apple Watch app niet open, de data op de Watch zelf aan blijft.  Ik blijf het in ieder geval ook opvolgen.  Het lijkt erop dat zolang die expired niet terug komt, alles blijft werken.  Waar de app deze informatie blijft halen is voor mij ook een raadsel.  Er zou een manier moeten zijn om eerst (bij mij) die 3 abonnementen te verwijderen.  Zorgen dat er nergens iets blijft hangen.  En dan netjes het E-Sim verhaal terug te koppelen.  Wat heeft niet geholpen.  De Watch resetten (alle mogelijke manieren geprobeerd, backup NIET terug gezet), de App van de iPhone deleten en herinstalleren.  Alles verschillende keren gaan herstarten, …

Screenshots met extra info.

.IMG_2690.pngIMG_2691.jpegIMG_2692.png

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bij staan er ook nog altijd 3 en 1 niet actief. Al blijft het bij mij wel werken. Durf er momenteel niet te veel aan prutsen.

KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Heel leuk dat dit voor jou werkt.  Heb deze methode enkele weken geleden ook al meerdere keren geprobeerd.  Naar aanleiding van jouw berichten nu toch nog eens geprobeerd maar zelfs na de update van iOS :
IMG_6675.PNGIMG_6676.PNGIMG_6677.PNG

Zo stom dat ik er opnieuw in getrapt ben...  Opnieuw zoveel tijd verloren aan dit 'probleem'.  Iemand van de technische dienst moet dit kunnen oplossen maar blijkbaar mag ik nog voor onbepaalde tijd in de wachtrij blijven tot het de beurt is van mijn zaak om behandeld te worden.  Pffff....

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bedankt voor je antwoord,

Ik moet er nog wel bij vermelden dat ik een apple watch 7 heb die perfect werkte met Telenet Wigo.

Bij overschakeling naar One zijn de problemen pas begonnen.

Bij info staat er geen fysieke kaart vermeld, waarschijnlijk omdat het een e-sim is  ?

 

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7396
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Wij hebben ondertussen de info gehad dat het effectief voor de meeste klanten opgelost is. Maar ook dat ze hebben ontdekt dat er helaas nog een fout in zit voor sommige klanten, de collega's binnen Telenet proberen dit zo snel mogelijk te laten oplossen. 😕 

Ik heb alvast gevraagd of ze kunnen vertellen welke klanten dit dan exact zijn, om jullie zo misschien iets meer inzicht te kunnen geven.

Onze collega's hebben ondertussen ook de instructie gegeven dat je als klant zelf geen stappen moet uitvoeren.
Ze hebben dit onderzocht en dit heeft laten uitblijken dat jullie het niet zelf opgelost kunnen krijgen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

mce
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb gisteren een sms van Telenet gekregen dat het zou opgelost zijn.

Vol goede moed direct opnieuw proberen te verbinden (na alles eerst verwijderd te hebben.) Met als eeuwige resultaat er ging iets mis, bel...

Voor de zoveelste maal nog eens gebeld, waarop men een technieker ging contacteren. Echter dit lukte blijkbaar ook al niet en vroeg men mij de volgende dag terug te bellen. (vandaag dus)

Als ik het mag geloven is het voor veel mensen al wel gelukt ? Ben ik nog de enige met dit probleem of zijn er nog mensen ?

 

 

Joebeee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hier nog steeds hetzefde, geen beterschap, heb ook al 3 dossiers (gaat niet om 1 deftig dossier te maken blijkbaar) lopen.

Ik vrees dat de esim een cadeau voor pasen wordt en niet voor nieuwjaar

 

Sad but true.