Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gsm bereik

Ik heb bij Telenet een Wigo zonder mobiel dat wil dus zeggen dat ik met de gsm aangesloten ben bij Proximus. Door deze Wigo plus nog eens de abonnements kosten bij Proximus ben ik duurder uit dan dat ik zou gaan voor een Wigo met mobiel erbij. Waarom ik bij Proximus het abonnement heb is dat ik bij Telenet weinig tot geen ontvangst heb thuis. Ik heb begin dit jaar eens getest voor het bereik hier maar is echt heel minimaal. Heb toen ook eens de klantendienst gebeld en hebben bevestigd dat het bereik regio Tongeren centrum niet geheel optimaal is. Nu is de vraag kan het bereik hier beter gemaakt worden? Of zijn er netweters die goede ervaringen hebben met de MCE? Want ik wil echt wel overwegen alles bij Telenet te nemen maar mijn bereik voor de gsm moet wel goed zijn. @Suzy heb jij misschien inzicht in dit soort zaken ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
12 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

gsm bereik

@patrick37 ik stel voor dat we de reacties van de andere Netweters afwachten. Er zijn hier namelijk wel een aantal leden die zo'n MCE gebruiken of hetzelfde als jou hebben ervaren. 😉

 

Hier en hier kan je er alvast twee topics over vinden als je er al wat meer over wil lezen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

gsm bereik

Heb je al eens gecontroleerd of jouw smartphone compatibel is met VoWifi/VoLTE ?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/

Indien ja, probeer dit dan eerst eens om jouw gsm bereik te verbeteren.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

gsm bereik

Ik heb onlangs de update "bellen via WiFi" (werkt overigens ook met sms) gekregen op mijn iPhone Xr. Dit werkt perfect! Ik zit voor mijn studies vaak in veel te goed geïsoleerde gebouwen waar ik 0,0 ontvangst heb maar nu terug helemaal bereikbaar ben 😉

 

Nu nog afwachten tot ze, zoals Orange & Proximus, de metrolijnen/stations van Antwerpen van 4G voorzien 😁


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gsm bereik

@Area57_1  en @m-jan20  ik kan met mijn gsm niet bellen via wifi deze ondersteund dat niet helaas.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

gsm bereik

Ik heb voor iemand zo’n MCE aangevraagd. Die mensen hadden helemaal geen gsm ontvangst, zelfs niet buiten. Om die reden heeft Telenet uitzonderlijk de aankoopkost van de MCE laten vallen.

 

Zij kunnen nu weer perfect bellen en smssen. Surfen doe je best over wifi. De MCE kan max 3G.

Telenet ondersteunt vooralsnog geen sms over wifi. Met een MCE werkt dit wel.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gsm bereik

@patrick37 

 

Welke foon heb je momenteel? Heb je al gecheckt in de lijst van Telenet of hij daar niet in staat als zijnde compatibel met VoWiFi? Want als dat werkt is dat een betere oplossing dan een MCE, als ik me niet vergis heb jij zeer goede WiFi overal in huis dankzij een mesh netwerk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gsm bereik

Inderdaad @StefaanH  heb een zeer goed mesh systeem en ja heel goede wifi in heel het huis . Momenteel heb ik een Xiaomi MI 9T gehaald. Deze ondersteund geen bellen via wifi heb al gezocht , of ik heb mis gekeken. Nu heb ik gekeken naar de verschillende antwoorden en het beste gaat dan zijn of mijn oude huawei uit de kast te halen maar heb ook nog een iphone. Maar dat is het een beetje ik wil er eigenlijk een beetje vanaf van apple.Er gaat toch niet veel boven android gebruik vandaar dat ik de ommezwaai aan het maken ben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

gsm bereik


@Steven-E  schreef:

Telenet ondersteunt vooralsnog geen sms over wifi. Met een MCE werkt dit wel.


Sms werkt ook over wifi. Ik heb dit zelf getest (had geen service maar wel wifi) & u kan dit ook hier lezen. 


@Steven-E  schreef:

Zij kunnen nu weer perfect bellen en smssen. Surfen doe je best over wifi. De MCE kan max 3G.


Ook 3G & sms werkt volgens de Telenet website niet met de MCE. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

gsm bereik


@patrick37  schreef:

Momenteel heb ik een Xiaomi MI 9T gehaald. 


Momenteel worden inderdaad alleen bepaalde toestellen van Apple, Samsung & Huawei ondersteund door Telenet. Het volledige lijstje kan je hier bekijken, wie weet veranderd dit nog in de toekomst 😀 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gsm bereik

@patrick37 

 

Staat uw "oude" Huawei in het lijstje? Dan zou ik niet twijfelen hoor. Sim ven Telenet erin , VoWifi aan en gaan met die banaan, overal in huis perfect signaal om te bellen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

gsm bereik

@m-jan20 

 

Je moet de tekst waarnaar je verwijst niet verkeerd interpreteren. Er staat dat het surfen en sms sturen niet verbetert,er staat niet dat het niet kan.

 

De MCE is een mini zendmast in uw woonkamer, het signaal komt binnen via uw modem/router met een utp kabel van het internet. Het telefoonsignaal wordt aldus tot in de woonkamer gebracht. Er is echter wel degelijk ook data signaal, maar beperkt tot 3G, dus geen 4G. En 3G is niet echt voldoende om vlot te surfen. Dat bedoelen ze ermee. Een sms sturen werkt ook, gaat immers over het telefoonsignaal.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

gsm bereik

Vond het al beetje dubbel en zag dat Orange & Proximus inderdaad wel 3G & sms ondersteunen, maar handig om te weten 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes