25.107
netweters
|
154.522
antwoorden
|
20.935
vragen
|
Beste,
Ik heb een TV met een CI+ module. Recentelijk (vandaag 04juli) werkt de "Telenet TV-gids" niet meer.
Normaal kan ik via de TV-gids 2 dagen vooruit de programmatie bekijken. Nu geeft de TV-gids totaal niets meer weer.
Dit is niet de eerste maal, en ik vindt dit ontzettend frustrerend.
Ik heb Telenet opgebeld; maar na een half uur wachten heb ik de telefoon maar neergelegd.
De zenders zelf kan ik wel bekijken.
Zijn er nog mensen die dit meemaken, en wat kan ik juist doen?
Kan iemand mij meegeven hoe de TV-gids doorgezonden wordt? Komt die info via de kabel ?
Dank bij voorbaat,
Mark
Hallo,
Zo te zien ben ik niet de enige dat problemen heeft om de tv gids te raadplegen. Is TNG hiervan op de hoogte? Wat weten ze te vertellen?
Hoewel ik er zelf ook geen goed oog op heb neem ik wel het volgende in overweging: het probleem werd pas vrijdagavond gemeld, het is nu weekend, op zijn minst 2 telefoontjes naar Telenet bevestigen dat Telenet op de hoogte is, een TN medewerker heeft op dit forum aangegeven dat het probleem ook intern werd doorgegeven.
Dus "dagenlange storing en geen officiële communicatie" neem ik met een dikke korrel zout. Laten we zien wat morgen brengt. Intussen is het onwetend zappen zoals weleer. Wie herinnert zich de mozaïek nog? (-:
@sb of de zender met alle zenders in kleine vierkantjes met wat er speelt en beschikbaar is op de kabel, met soms in het midden het filmkanaal (filmnet).
of het testbeeld, heb dit vrijdag nog gezien via satelliet dat er 2 zenders een testbeeld hebben zoals VRT en VTM tot de jaren 90 hadden na hun uitzendingen...
een voorlopige oplossing is er misschien voor sommigen die het opteren, om een 'oudere' digicorder aan te schaffen en dat is de tekenset digicorder ad2200, de zwarte, normaal al deze decorder nog 'geactiveerd' is bij Telenet, kan je ook de tv gids raadplegen en opnemen minstens 3 opnames tegelijk of meer?...
Als je een niet meer geactiveerd exemplaar nog hebt of vindt kan deze normaal terug werken door er een C+ module erin te steken aan de linker voorkant van de decorder...Als ik het juist heb???
Hopelijk heb ik jullie hierbij kunnen helpen.
Ik kijk voorlopig met 2 Ci kaarten en 1 digicorder om toch vlug een tv gids te kunnen raadplegen, met de smartphone gaat het ook via de app van Telenet Tv...
Dank om deze thread mee te begeleiden, @sb!
Zoals gezegd ken ikzelf niks van CI+, maar heb ik deze thread inderdaad intern doorgestuurd (naar mijn collega's tijdens hun vrij weekend, en trouwens ook tijdens mijn eigen weekend 🙂).
Onze beste wil is er zéker!
Laat ons hopen dat dit snel opgelost kan worden!
Groeten,
Carl
@CarlAtTelenet schreef:Ik ben onder de indruk van de snelle evolutie van deze thread -wat aangeeft dat er allicht zéker een meer algemeen probleem zou kunnen zijn- en heb dit doorgespeeld aan mijn operationele collega's.
Het groot aantal reacties in deze thread (en de gelijklopende threads), niet alleen op Netweters maar ook op andere Fora, klanten die zich hiervoor speciaal als nieuwe users hebben aangemeld, etc ... bewijst niet alleen dat het een "algemeen probleem" is, maar vooral dat nog héél veel mensen zonder interactieve decoder naar TV kijken (CI+, Compact signaal), en misschien meer klanten dan datTelenet vermoedt 🤔.
Ik hoop dat Telenet hiermee rekening houdt.
@CarlAtTelenet schreef:... zou ook kunnen dat dit een commerciële beslissing was, maar ook daar heb ikzelf momenteel oprecht geen informatie over.
Sommigen zien hier inderdaad een gerichte actie van Telenet in de voorbereiding van de uitfasering van DVB-C. Hoewel ik dat amper kan geloven dat Telenet zonder voorafgaande kennisgeving een maatregel neemt met zo'n enorme impact.
Indien dit een commerciële beslissing zou zijn, denk ik dat het een enorme flater is (die wellicht op een hoger niveau zal teruggefloten worden wegens de enorme negatieve commerciële impact). Want dat zou niet alleen het aantal "cordcutters" verhogen, maar ook het aantal "Telenet verlaters".
Laat het ons dus voorlopig houden op een technisch probleem, dat tegen maandag avond opgelost is 😁.
@CarlAtTelenet zorgt voor de goede "inkomende" (meta)data, en zijn collega's zorgen dat deze bestanden correct omgezet worden naar een DVB-C stream 😁...
Zelfde probleem hier
Sorry 'krak' ik heb gisteren nog 3 films tegelijk opgenomen en het is 'gelukt'...
Marry Poppins, Beast, en The Batman...
Volgens Google, 3 opnames op hetzelfde moment en nog een andere zender kijken...
@Wilfried schreef:een voorlopige oplossing is er misschien voor sommigen die het opteren, om een 'oudere' digicorder aan te schaffen en dat is de tekenset digicorder ad2200, de zwarte, normaal al deze decorder nog 'geactiveerd' is bij Telenet, kan je ook de tv gids raadplegen en opnemen minstens 3 opnames tegelijk of meer?...
Alleen als deze oude digicorder ook aangesloten is op een Telenet modem, en de EPG data via IP binnentrekt.
Zonder interactiviteit krijgt de digicorder de EPG via DVB-C (en dus op dit ogenblik ook geen EPG 🙄)
@Wilfried schreef:Als je een niet meer geactiveerd exemplaar nog hebt of vindt kan deze normaal terug werken door er een C+ module erin te steken aan de linker voorkant van de decorder... Als ik het juist heb???
Nee je hebt het niet juist
Gelieve geen oplossingen aan te reiken die niet werken (tenzij je het getest hebt) 🙄
@Wilfried schreef:Ik kijk voorlopig met 2 Ci kaarten en 1 digicorder om toch vlug een tv gids te kunnen raadplegen, met de smartphone gaat het ook via de app van Telenet Tv...
Via de App van Telenet TV werkt alles perfect.
Iemand die dus een Smart TV heeft, waarop je de Telenet TVApp kan installeren, of een Google Chromecast, kan dus nu beter via de App kijken. Zo doen wij het hier althans 😊.
Bedankt om dit door te sturen naar je collega's , hopelijk komt er een oplossing want ik heb een een eigen digirecorder Panasonic met 2 CI modules van Telenet en een tv met 1 CI module van Telenet en het is inderdaad sneu dat de tv gids verdwenen is , laat ons duimen dat dit in orde komt voor iedereen.
Het probleem is hem vooral dat je niets meer kan opnemen. Dat is het grootste probleem van geen EPG. Als dit met opzet is, schiet Telenet echt in haar eigen voet, en hoop ik dat mensen 'voten met hun wallet'...
Zo ziet het probleem eruit voor mensen zonder DVB-C:
Ik ga zelf uit van een technisch probleem, maar kan hier helaas zelf niets aan veranderen.
Dank om even geduld uit te oefenen tot na het weekend!
Hartelijke groet,
Carl
Het is zowel op het compact signaal als op het iconic signaal. Zeer vervelend.
Op basis van de reacties is het duidelijk dat deze storing een zeer groot aantal klanten treft. Kan Telenet hiermee rekening houden? Er moet een deftig evenwicht zijn tussen de schade die Telenet aanricht bij al de betrokken klanten en het strikte eigenbelang van Telenet.
Als volgende vrijdag de uitgebreide programmagids van de setop boxen van Telenet uitvalt, moet er dan ook een heel weekend overgaan?
@CarlAtTelenet ik heb het niet tegen u, want jij zit er allicht zelfs heel verveld mee. Beschouw mijn vraag als een rhetorische vraag die geen antwoord hoeft, tenzij dat er een antwoord kan komen van een beleidsverantwoordelijke. Het probleem zit hem in het beleid van Telenet.