25.111
netweters
|
154.557
antwoorden
|
20.936
vragen
|
Beste,
Ik heb een TV met een CI+ module. Recentelijk (vandaag 04juli) werkt de "Telenet TV-gids" niet meer.
Normaal kan ik via de TV-gids 2 dagen vooruit de programmatie bekijken. Nu geeft de TV-gids totaal niets meer weer.
Dit is niet de eerste maal, en ik vindt dit ontzettend frustrerend.
Ik heb Telenet opgebeld; maar na een half uur wachten heb ik de telefoon maar neergelegd.
De zenders zelf kan ik wel bekijken.
Zijn er nog mensen die dit meemaken, en wat kan ik juist doen?
Kan iemand mij meegeven hoe de TV-gids doorgezonden wordt? Komt die info via de kabel ?
Dank bij voorbaat,
Mark
Sorry 'krak' ik heb gisteren nog 3 films tegelijk opgenomen en het is 'gelukt'...
Marry Poppins, Beast, en The Batman...
Volgens Google, 3 opnames op hetzelfde moment en nog een andere zender kijken...
@Wilfried schreef:een voorlopige oplossing is er misschien voor sommigen die het opteren, om een 'oudere' digicorder aan te schaffen en dat is de tekenset digicorder ad2200, de zwarte, normaal al deze decorder nog 'geactiveerd' is bij Telenet, kan je ook de tv gids raadplegen en opnemen minstens 3 opnames tegelijk of meer?...
Alleen als deze oude digicorder ook aangesloten is op een Telenet modem, en de EPG data via IP binnentrekt.
Zonder interactiviteit krijgt de digicorder de EPG via DVB-C (en dus op dit ogenblik ook geen EPG 🙄)
@Wilfried schreef:Als je een niet meer geactiveerd exemplaar nog hebt of vindt kan deze normaal terug werken door er een C+ module erin te steken aan de linker voorkant van de decorder... Als ik het juist heb???
Nee je hebt het niet juist
Gelieve geen oplossingen aan te reiken die niet werken (tenzij je het getest hebt) 🙄
@Wilfried schreef:Ik kijk voorlopig met 2 Ci kaarten en 1 digicorder om toch vlug een tv gids te kunnen raadplegen, met de smartphone gaat het ook via de app van Telenet Tv...
Via de App van Telenet TV werkt alles perfect.
Iemand die dus een Smart TV heeft, waarop je de Telenet TVApp kan installeren, of een Google Chromecast, kan dus nu beter via de App kijken. Zo doen wij het hier althans 😊.
Bedankt om dit door te sturen naar je collega's , hopelijk komt er een oplossing want ik heb een een eigen digirecorder Panasonic met 2 CI modules van Telenet en een tv met 1 CI module van Telenet en het is inderdaad sneu dat de tv gids verdwenen is , laat ons duimen dat dit in orde komt voor iedereen.
Het probleem is hem vooral dat je niets meer kan opnemen. Dat is het grootste probleem van geen EPG. Als dit met opzet is, schiet Telenet echt in haar eigen voet, en hoop ik dat mensen 'voten met hun wallet'...
Zo ziet het probleem eruit voor mensen zonder DVB-C:
Ik ga zelf uit van een technisch probleem, maar kan hier helaas zelf niets aan veranderen.
Dank om even geduld uit te oefenen tot na het weekend!
Hartelijke groet,
Carl
Het is zowel op het compact signaal als op het iconic signaal. Zeer vervelend.
Op basis van de reacties is het duidelijk dat deze storing een zeer groot aantal klanten treft. Kan Telenet hiermee rekening houden? Er moet een deftig evenwicht zijn tussen de schade die Telenet aanricht bij al de betrokken klanten en het strikte eigenbelang van Telenet.
Als volgende vrijdag de uitgebreide programmagids van de setop boxen van Telenet uitvalt, moet er dan ook een heel weekend overgaan?
@CarlAtTelenet ik heb het niet tegen u, want jij zit er allicht zelfs heel verveld mee. Beschouw mijn vraag als een rhetorische vraag die geen antwoord hoeft, tenzij dat er een antwoord kan komen van een beleidsverantwoordelijke. Het probleem zit hem in het beleid van Telenet.
Op een digicorder zonder internet kan je nog altijd manuele programmeren deze optie zit er op
Klopt is een tijdje zo vanaf ze een nieuwe epg leverancier hebben kon je meer opnemen
Natuurlijk de tijden om op te nemen klopte bijna nooit zeker de Vlaamse zenders is erg
hier ook geen epg meer op 2x tv's met kaartje. de zenders werken wel nog perfect
het treft dat ik er enkel live op kijk en altijd met de computer de tv gids raadpleeg als ik wat wil plannen dus mij stoort het niet echt
had het zelfs nog niet opgemerkt
alleszinds hopelijk voor diegenen die er wel last van hebben komt het hopelijk terug in orde
Heb exact hetzelfde hier voor.
Bedankt aan 'iedereen' en in het bijzonder Carl en de Telenet medewerkers voor deze 'snelle' service dat de Tv gids 'EPG' terug werkt, dat maakt toch veel goed op onze 'oudere' werkende Tv's.
Mvg Wilfried.
Geen probleem, @Wilfried! (en zelf heb ik er concreet/technisch sowieso niets aan kunnen doen)
Het weekend speelde ons parten, maar blij dat het deze voormiddag opgelost geraakt is! 😊
Groeten,
Carl
Beste allemaal, ik kan bij deze melden dat de EPG opnieuw functioneert op mijn niet internet geconnecteerd toestel! Langs deze weg een woord van dank en waardering aan de begripvolle en bereidwillige medewerkers op de klantendienst van Telenet.