41845
netweters
|
18358
gesprekken
|
19841
vragen
|
We brengen jullie op De Netweters graag als eerste op de hoogte.
Binnenkort nemen we afscheid van de Telenet TV Yelo-app. Klanten met een Digibox of Digicorder schakelen over naar de Telenet TV-app.
De stopzetting gebeurt in verschillende fases en zal enkele maanden in beslag nemen.
Ben je een klant met een Digibox of Digicorder?
Dan kan je vandaag al naar de Google Play Store of App Store gaan en gebruik maken van de Telenet TV-app!
Waarom doen we dit?
In 2023 willen we de tv-apps migreren naar één app, de Telenet TV-app. Zo is er geen verwarring meer over welke tv-app je als klant moet downloaden.
En moeten we nieuwe functionaliteiten niet meer gelijktijdig op drie verschillende apps ontwikkelen.
Communicaties
Alle klanten die van tv-app moeten veranderen, worden tijdig geïnformeerd via de verschillende platformen
(e-mail, home message, berichten in de app, push notificaties, via de app store of via de Telenet-app).
Wat verandert er voor klanten met een Digibox of Digicorder?
Dit blijft hetzelfde:
Dit is anders:
Klanten die geen afscheid willen nemen van deze functionaliteiten, kunnen de nieuwe Telenet TV-box gratis in huis halen!
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) op 14/10/2022 en op 15/02/2023
Opgelost! Ga naar oplossing.
telenet digicorder klant ; bij het inloggen moet ik kiezen uit een van drie profielen en in de tv webpagina zie ik geen van mijn digicorders om opnames te plannen of naartoe te zenden zoals in yelo ?
edit: had de spoiler niet gelezen.
het swipen is dus niet meer mogelijk. jammer. mijn digibox aan capture kaart aan remote desktop kan ik dus niet meer vanop afstand starten zonder het met de afstandsbediening te gaan doen
kan ik alleszinds nog via de telenet tv webpagina de opgenomen zaken van de harde schijf van de digicorder blijven bekijken? wat word er bedoeld met 30 60 dagen ik kan nog huidig opnames van jaren geleden bekijken op deze manier momenteel in yelotv? is dat enkel voor het inplannen voor toekomstige opnames
momenteel nog niet compatibel met digibox/corders ; of ligt dat aan de account van aanmelding? ik heb ci+ , box en digicoders thuis
@thomasdb als je een tv box hebt dan moet deze wel in standby staan, niet in eco stand want dan wordt deze niet gevonden.
@Suzy goeie zet, nu worden alle opties van de apps in 1 app gestoken en moet men niet langer 3 apps onderhouden met de nodige bugs en lange wachten door de klanten op een update met de nodige aanpassingen, nu is er 1 app waar men aan kan werken en elke klant meer voordeel aan heeft.
had vanmiddag gemerkt dat er iets veranderd was, logde online in op de telenet tv app site en kon kiezen tussen m'n tv box lijn account en de CI+ lijn account om de site te gebruiken, wist even niet juist wat dat inhield maar nu is alles duidelijk.
nog een voordeel is dat de EPG nog enkel op 1 app moet geïnjecteerd worden en er sneller kan gecheckt worden of de fout bij de EPG aanbieders liggen of niet.
bij yelo zodra ik een vd 3 digicorders of de box inschakel komt deze er ineens bij in de yelo app, met zijn opnames ( of vroeger, om naar te swipen) . yelo app toont maar een account de tv app toont er 3 . dus voor elke aparte digicorder moet ik van aanmelding wisselen om opnames te bekijken en in te plannen? of is dit : 2x ci+ , 4 box/corder , en een ongebruike voor eventuele tvbox? ik heb geen tv box, wil er ook geen. de corders doen het prima en hebben geen wifi aan boord
edit : ik kan blijkbaar uit de telenet tv site niet afmelden deze optie staat er niet, om van account te wisselen? dus weetniet of ik een account per corder heb of een andere samenstelling. eenmaal aangemeld is wisselen naar mijn bevinding niet mogelijk
Dat is een hele goede zet !!!
Eindelijk zal alles in 1 app gestoken zijn en op die manier moet er geen rekening gehouden worden met welke app je kan gebruiken afhankelijk van je decoder en box.
Ik heb dezelfde vraag.
wat word er bedoeld met 30 60 dagen ik kan nog huidig opnames van jaren geleden bekijken op deze manier momenteel in yelotv? is dat enkel voor het inplannen voor toekomstige opnames?
Wil dat zeggen dat opnames binnen de 30 dagen moeten bekeken worden? Of dat je maar 30 dagen in de toekomst kan programmeren?
Telenet tv app = TvBox
Telenet Yelo app = Digicorder/Digibox
Telenet Flow = Streaming app voor op tv/phone
Heel goede beslissing,
Heeft iemand ervaring met deze telenet tv app op een van volgende boxen?
* apple tv
* nvidea shield tv
@igvfer schreef:Ik heb dezelfde vraag.
wat word er bedoeld met 30 60 dagen ik kan nog huidig opnames van jaren geleden bekijken op deze manier momenteel in yelotv? is dat enkel voor het inplannen voor toekomstige opnames?
Wil dat zeggen dat opnames binnen de 30 dagen moeten bekeken worden? Of dat je maar 30 dagen in de toekomst kan programmeren?
Hier nog zo ene: wat wordt er juist bedoeld? Ik vind de uitleg niet echt duidelijk ...
eens op een andere computer een van de andere logins gekozen en deze toont al mijn digiboxen en digicorders samen beschikbaar in de interface, alsook hun opnames en hun vrije schijfruimte. dat is dus opgelost ik weet nu welke login het is ( behalve dat het afmelden om te wisselen nergens zichtbaar is dit kan wel per cookies van browser wissen oid )
edit -- intussen de optie afmelden voor de computersite gevonden , onderaan de pagina bij profiel ( was bij mijn schermresolutie onvindbaar )
oudere opnames zijn niet meer bekijkbaar in tegenstelling tot met yelo tv dacht ik,
-> net via yelo gekeken om nogeens uit te testen ook deze geeft deze bij veel opnames (sinds vanavond?) blijkbaar de melding 'Dit kun je alleen bekijken op je Digibox' bij de oudere opnames
ze staan wel nog in de lijst.
dit vind ik wel een stapje achteruit ik dacht dat dit eerder wel kon, maar dan inderdaad misschien maar 2 maanden terug? is dit dan zeer recent aangepast of ongemoeid gelaten?
van digicorder naar andere digibox/corder binnenshuis wordt alles van oude opnames nog zoals normaal gedeeld maar niet (meer?) vanop de digicorder naar yelo.
als ik me goed herinner gebruikte dit vroeger binnenshuis van digicorder naar yelo delen ook geen data ? maar ben hier niet zeker van,
het ook werkte met wifree als internetverbinding voor yelo (dan wel? )
dus bij mijn verstaan haalde yelotv alles vroeger recht van de harde schijf van de corder bij het opvragen, als met reden dat hij moest aanstaan of het was niet beschikbaar , en is dit nu uit de telenet tv bibliotheek de corder thuis ongemoeid latend?
edit -- de corder moet alleszinds wel aanstaan om de opnames zichtbaar te maken als de video van bij telenet hun buffer komt is dit dan echt nodig?
per yelo tv (uitgesteld) on demand kijken gebruikt alleszinds wel data, ( als het vanop telenet netwerk en niet van de corder zijn schijf thuis afkomstig is ;. ) daarom bestel ik liefst alle 7 dagen gemiste programma's met de digicorder omdat ik maar een 150 gb abonnement heb
Ik gebruik de telenet tv app op mijn apple tv, het is niet perfect, maar ik kan het wel aanraden. enkel problemen met airplay die niet meer werkt sinds de update van juli. Homekit gebruiken tijdens tv kijken werkt ook niet.
De ontwikkelaars zijn blijkbaar niet bij machte om concrete oplossingen te brengen,
net even uitgetest met een bridge op mijn verbinding, de digicorder stuurt de opgenomen data onzichtbaar vanop de digicorder naar telenetserver, en deze komt dan via een andere telenetserver terug binnen naar mijn yelotv browser computer denkik
hoewel ik de data van de digicorder niet kan zien over de bridge? of ik interpreteer de grafiek waarschijnlijk verkeerd
als ik iets bestel op de digicorder is deze data ook niet zichtbaar in de bridge ook al hangt deze tussen de modem en alle computers +corder maar dat is dan omdat het over de kabel zelf binnenkomt denkik --
maar mocht het toch vanuit de digicorder zelf komen, zo langs telenet naar yelotv gestuurd worden waarom dan beperking 60/30 in yelo dagen ? nu als dit niet zo was, en telenet tv een kopie van bij telenet gebruikt, sorry dan voor mijn verkeerde theorie - in ander geval als ikzelf de schijf en electriciteit van opslag verzorg zie ik er geen andere uitleg voor dan , copyrightbeperking - is er iemand met meer inzicht hierover?
edit - het verklaart zichzelf de opnames komen al lokaal bij telenet veronderstel ik dit is een foto van de bridge tijdens het opvragen van een programma , geen upload alleen download ( tenzij de upload niet door de bridge gedetecteerd is? )
verder dan, kan telenet deze yelotv data niet vrijstellen vanop de telemeter als het naar het thuis ip gaat? zelfs als deze data van een van hun servers komt en niet van de corder zelf, het is tenslotte toch ook tv zoals op de corder zelf, dewelke hiervoor geen bandbreedte vereist? of is dit reeds zo
Goed nieuws voor iedereen
Natuurlijk zijn ze nog aan het werk dat zal nog aantal maanden duren
Voor de TV Flow verandert niets zijn ook minder zenders gewoon om duidelijk te zijn er is weer twijfel
De laatste maanden werkte yelo tv perfect geen klachten
Zal niet laatste zijn dat ze opruimen waar veel tijd in kruipt of te veel onderhoud in kruipt valt weg
De andere aanbieders moeten daar geen tijd en geld in stekken dus breng veel op