24749
netweters
|
152308
antwoorden
|
20690
vragen
|
De nieuwe TN-tool 'Check&Smile' belooft oa te testen of je verbruik bij je abo past. Totaal niet dus! Ik deed net de test voor mijn schoonvader die al sinds geruime tijd in een ONE-abo 2 'unlimited' mobiele nummers heeft. Je zou dus al denken/hopen dat TN over de gebruikte volumes beschikt van beide nummer en op die basis al dan niet bevestigt dat alles prima is. En ja hoor: alles is prima zegt de tool, ondanks het feit dat verbruik van beide nummers RUIM en consistent onder de 10GB valt. Een eerlijke tool zou dus aangeven dat een downgrade van mobiele-abo's aangewezen is (-20€/maand!!), maar nee hoor, dat doen we bij TN niet. Wat een domper!
Ben benieuwd naar reactie van TN, die brave mensen (beide 85j) betalen dus al geruime tijd véél en véél te veel ...
TIP voor het forum: mss ook ff label Check&Smile aanmaken?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Check&Smile ... eerder een marketing truk vrees ik?
Geen sterretje dat is gevaarlijk foute info delen zal nu wel aangepast zijn
Dat juist is hopen dat de media hier niet op springt
De test op hoeveel maanden wordt dit nagezien
Er is te weinig info hoe deze test loopt
Zitten yoin op Proximus netwerk? Wij zijn nu met onze smartphones bij Proximus en hebben meer 4 G maar dat werkt super bij telenet op ons buitenverblijf altijd 5G maar werkte voor geen meter.
omdat we aan de caravan ook Proximus internet 🛜 hebben zitten we in een pack en zijn onze mobiele abonnement goedkoper plus hebben we nog epress erbij iets wat telenet niet kent en ook via het forum van ze kan je korting vragen jaarlijks,ik heb nu voor 1 jaar 3 euro korting op ons vast internet iets wat
telenet ook niet doet.
In functie van uw behoeften is de ene provider beter dan de andere. De fout die je niet mag maken is denken dat jouw beste keuze, ook de beste keuze van een anders is.
De ene provider heeft dit de andere heeft dat en Telenet heeft weer wat anders. Zo heeft iedere provider iets anders en doen ze andere dingen voor hun klanten. Als jij gelukkig bent met de manier van Proximus is dat jou keus. En zo zal ieder zijn eigen keus maken die voor hem of haar belangrijk is.
Dat klopt wat je zegt je zal met vast internet niet bij zelfde aanbieder zitten voor mobile de laatste jaren is er mobile veel verandert
Ons leven is ook anders dan 3 jaar geleden je moet overal je mobile toestel gebruiken
Dus afstellen op je behoefte keuze genoeg voor iedereen een prijs en een volume zal verschillend zijn bij iedereen
Hi @KPS,
We hebben meer informatie!
Omdat de optie om in een ONE-abonnement te kiezen voor een limited sim als eerste simkaart pas recent werd toegevoegd, kijkt Check & Smile dit nog niet na.
Het is wel de bedoeling dat dit in de toekomst mee wordt geïntegreerd, zodat de Check & Smile voor kan stellen om over te schakelen naar een limited sim wanneer een unlimited sim aan de hand van jouw verbruik niet nuttig blijkt.
@DeMMineem aub mijn reactie niet als persoonlijk, maar probeer het door te geven aan iemand die er iets aan heeft en beslissingsbevoegdheid heeft.
Ik verwacht van een nieuwe applicatie zoals de Check & Smile dat deze applicatie dynamisch kan omgaan met veranderingen. Dat alle nodige parameters extern staan en gemakkelijk aangepast en ingevoerd kunnen worden. Een abonnement bestaat uit één of meerdere diensten, deze diensten hebben elk een afzonderlijke prijs of een globale prijs voor meerdere (daarom nog niet voor alle diensten die de klant afneemt). Een dienst kan ook datum afhankelijk zijn (iemand met abonnement van een bepaald ogenblik kan bijvoorbeeld een andere snelheid hebben als iemand met een abonnement met dezelfde naam op een ander ogenblik. Kortom alle elementen die de berekening beïnvloeden moeten extern staan (dus niet vast gecodeerd in de applicatie). Simpel gezegd: voor de toevoeging van een One Limitted, alle parameters van de One overnemen met aanpassing van de parameters tarief en volume (2 keer, één keer voor One één keer voor One Plus). Als dat correct voorzien is, is dat vijf minuten werk. Als er echter geklungeld werd en alles hard coded staat, moeten er aanpassingen gebeuren aan de applicatie. Dus tijdrovend en groot gevaar dat het achteraf misloopt. Een foutje is vlug gemaakt. Als alles hard coded staat, dan zal de Check & Smile niet lang meegaan, want elke aanpassing wordt een redelijke kost en sleur, met het grote risico dat na enkele aanpassingen het een spaghetti wordt, waar een kat haar jongen niet kan in terugvinden.
De beste stuurlui staan duidelijk aan wal 🙂 Was IT maar zo simpel.
@MartijnS schreef:De beste stuurlui staan duidelijk aan wal 🙂 Was IT maar zo simpel.
Maar hij heeft wel gelijk. Elementen die aan wijziging onderhevig (kunnen) zijn (variabelen heet dat dan) dienen parameters te zijn zodat ze aangepast kunnen worden zonder aan de basiscode te raken. Wie die basisregel niet naleeft is geen goede programmeur of analist.
Dank voor je toelichting, en die klinkt aannemelijk. Echter als je rekening houdt met feit dat Telenet frequent wijzigingen aanbrengt in packs/aanbiedingen, beschrijf je wel een eerder 'bizarre' situatie, want dan loopt de tool steeds achter op de feiten, en verliest hij zijn toegevoegde waarde. Een klant kan dan ook niet/nooit weten waarmee de tool rekening houdt, en waarmee (nog) niet, maar er wordt wel heel fier en stoer gemeld dat 'alles optimaal' is ...
Het zou ook kunnen zijn dat die tool dan zo optimaal ontwikkeld word dat bij een wijziging ook de tool automatisch wijzigt. Dat kun je eventueel zo in het systeem inplannen dat dan de tool ook mee veranderd naar behoefte van de klant. Op die manier zal de tool niet achter de feiten aan lopen
Ik ben geen stuurman. Ik sta wel aan wal, zoals de meeste Netweters.
Men moet ervan uitgaan dat de tool rekening houd met het normale verbruikspatroon van de klant die gebruikt van de tool. Twee klanten met identiek hetzelfde abonnement kunnen een andere uitkomst krijgen. Het probleem stelt zich bij de permanente grensgevallen en de klanten die plots een ander verbruikspatroon hebben. Het is niet omdat je één maand meer verbruikt hebt, dat je direct het advies moet krijgen om te veranderen. Wel het advies dat als de klant het verbruikspatroon van die maand aanhoudt dan dit, en indien niet dan dat. Grensgevallen zijn klanten die voor een paar euro eens beter zijn zus en een andere maand zo. In zulke gevallen kan de klant rekening houden met comfort winst of verlies bij een overstap.