@KPS schreef:
Bericht is idd van 10j geleden, maar nog steeds geldig, dus TN gaat hier zwaar in de fout door wettelijke verplichting niet na te komen, of zie ik iets over het hoofd?
Telenet is inderdaad wettelijk verplicht om klanten te informeren over het beste tarief. Dit wordt 1x per jaar gedaan via de aanrekening/factuur. Er wordt dan gekeken of er puur qua prijs en verbruik een beter abonnement voor de klant bestaat. Er wordt dus geen rekening gehouden met andere voordelen van onze abonnementen (bv. Safespot of specificaties). De parameters waar rekening mee wordt gehouden, worden bepaald door het BIPT.
@K-330 schreef:
Deze ochtend nog even een nieuwe test gedaan met een andere Telenet simkaart mobiel. Er was internet (dus dat zit goed) en de 'Check en smile' test gedaan. Wat bleek; We hebben geen verbinding en u heeft het beste product.
Ik heb een paar vragen waarmee ik gans de voormiddag loop:
1. Heeft men Check en smile op een klein publiek getest?
2. Moet de Telenet modem aanstaan om je internet mobiel te te testen? Of kan je ook appart je mobiel testen, zoals we hier gedaan hebben.
3. Waarom zegt Check en smile, dat je product goed is i.p.v. we kunnen geen beoordeling geven van je product, aangezien we geen verbinding kunnen maken?
We pikken ook graag even op deze vragen in:
- De Check & Smile werd in juni toegevoegd aan de MyTelenet-app zonder campagne. Zo konden we organisch al enkele aanpassingen en verbeteringen inwerken. Er werd dus zeker een testperiode voorzien.
- De Check & Smile voert geen test uit van je mobiele netwerk, de 'netwerk-check' die wordt uitgevoerd gaat over je thuisnetwerk (modem). Je kan de Check & Smile vanop eender welke locatie uitvoeren, maar je test dus wel degelijk je verbinding op je thuisadres.
- Je laatste vraag begrijpen we niet zo goed, wanneer heb je deze melding precies gekregen?
@m-jan20 schreef:
Naar mijn ervaring is die Check & Smile inderdaad zéér basic en vooral marketing, beetje zoals alles in de Telenet app helaas 😕. Ik geloof echter niet in de duurdere abonnementen aansmeren theorie, het zal wel de bedoeling hebben klanten het juiste abonnement te kiezen of ze aan te sporen functies van je abonnement (waarvan je misschien niet wist dat je ze had), te gebruiken.
@m-jan20 we zullen even opsommen wat de Check & Smile precies allemaal controleert.
- Netwerk
Heb je als klant een optimale verbinding? Werkt de modem zoals het hoort? Kan je best wifi-pods installeren? Het controleert ook of je als klant mogelijks een te oude modem nog geïnstalleerd hebt.
- Product
Zit je als klant nog op het juiste product? Of is er een abonnement dat beter aansluit bij je surf- en/of kijkgedrag? Gebruik je als klant alle inbegrepen opties of functionaliteiten? Zo niet, leggen we dit via de Check & Smile uit.
- WIGO > ONE(up)
- Prijs Volgens Verbruik > Telenet Mobile
- Entertainment abonnement dat je niet of nauwelijks gebruikt?
- een ongebruikte datasimkaart inbegrepen in ONE
- een eSIM voor smartwatches inbegrepen in ONE of KLIK
- hoe je jouw decoder omruilt voor een Telenet TV-box
- hoe je terugkijk-TV, stembediening of de Telenet TV-app gebruikt
- Veilig surfen
Safesurf is gratis inbegrepen in Easy Internet, All-Internet, Giga Internet, ONE, KLIK en Business Fibernet. Safespot+ is inbegrepen in ONEup of kan elke klant nemen tegen betaling. Heb je als klant Safesurf nog niet geactiveerd? Dan leggen we uit via Check & Smile hoe je dat kan doen. We delen ook extra tips rond phishing en wat je kan doen om je te beschermen tegen online gevaren.
- Klantvoordelen
De Klantenprijs wordt in de kijker gezet en voor SOHO-klanten ook de Digitale Versnelling.
Goed om te weten! Het voorstel dat je als klant krijgt is altijd gebaseerd op de gegevens die wij van jou als klant hebben (zoals kijk- en/of surfgedrag). Staat jouw privacy level ingesteld op 'Algemeen' dan kunnen we geen voorstel doen. Je kan jouw privacy level steeds aanpassen via MyTelenet.
Alles over de Check & Smile
Suzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.