Beantwoorden
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Vanaf 1 juni 2021 stopt de Triiing app. Dat vind ik erg spijtig want ik gebruikte het vaak. Dat is opnieuw een verdoken prijsverhoging van Telenet.

68 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021


@Evdb  schreef:

Dat is opnieuw een verdoken prijsverhoging van Telenet.


Ja, tenzij Telenet zijn Wigo klanten op een andere manier "2000 belminuten gratis zal laten bellen naar alle mobiele nummers in België, alle vaste en mobiele nummers in Europa, VS en Canada, en naar alle vaste nummers in Turkije en Maro...".

 

Daarvoor zullen ze moeten zorgen, anders mag Telenet Triiiing imho niet zomaar afschaffen.
Dat zou een eenzijdig wijzigen zijn van het product/contract en dat mag niet.
Triiiing was voor mij de manier om zonder bijkomende kosten vanuit België naar andere landen (zie hierboven) te bellen. Ik wil dit blijven kunnen doen.

 

@Evdb heb je een link naar het bericht?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

@Steven-E , dit is de email die ik deze morgen gekregen heb.

 

 

De populariteit van bellen via internet en smartphone-apps blijft groeien. Telenet evolueert mee met haar klanten en zet daarom de Triiing-app stop op/vanaf 31 mei.
 
Wat betekent dat voor jou?
 
Tot 31 mei kan je nog bellen met de Triiing-app zoals je gewoon bent.
Wil je nadien bellen met je smartphone zonder je belminuten te gebruiken?Dat kan onder andere met verschillende handige apps!
Zo gebruik je WhatsApp, Facebook Messenger of Signal niet alleen om te chatten, je kan er ook mee (video)bellen. Ook met apps als FaceTime, Skype of Zoom bel je via het internet.
 
Vaste telefonie in huis?
 
Geen fan van bellen over internet en heb je vaste telefonie van Telenet?
Neem dan zeker een kijkje naar onze telefonie-opties ! WIGO (S) of WIGO home (S)-klant? Dan bel je met de optie Internationaal bellen 2000 minuten naar vaste en mobiele nummers in het buitenland. Of voeg de Optie Piektijd toe aan je WIGO home (S) en bel onbeperkt naar vaste en mobiele nummers in België, wanneer je maar wil.

Wil je door de stopzetting van Triiing je diensten bij Telenet opzeggen?
Dan vinden we dat natuurlijk heel jammer. Opzeggen kan kosteloos via onze Klantendienst.
 
Vriendelijke groeten,
Telenet-klantendienst

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

@Steven-E  

Hier heb je de ook de link met de communicatie :

 

https://tweakers.net/nieuws/179428/telenet-stopt-met-voip-app-triiing.html

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Het zal wel juridisch ingedekt zijn.

Een verzekeraar kan bijv ook eenzijdig de premie van autoverzekering verhogen, als hij de klant de kans geeft om zonder kosten op te zeggen.

 

Het gaat dus effectief over een verdoken prijsverhoging, helaas ☹️


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Kan er ook iets mee te maken hebben dat er dingen gaan veranderen bij Telenet. Maar dat zal de tijd moeten uitwijzen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

https://tweakers.net/nieuws/179428/telenet-stopt-met-voip-app-triiing.html

@Suzy 

Dit is een ramp voor mij. Ik gebruik dit dagelijks om gratis te kunnen bellen in de daluren.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

@Ex-Netweter  

Ik heb je bericht hier naar toe verplaatst aangezien er al een topic over gestart is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Ze hebben zich zeker juridisch ingedekt. Er staat duidelijk bij dat indien je niet akkoord bent dat je kosteloos alles kan opzeggen. Meer moet dat niet zijn.

 

Case closed ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Je kunt (kon) er ook gratis mee bellen tijdens de piekuren. Het grote voordeel is dat de andere persoon geen speciale app moest installeren. Bellen naar een gewoon vast toestel was ook mogelijk. Ik gebruikte het ook heel vaak.

Ex-Netweter
 

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021


@patrick37  schreef:

@Ex-Netweter  

Ik heb je bericht hier naar toe verplaatst aangezien er al een topic over gestart is. 


Bedankt @patrick37 , ik had het in al mijn boosheid niet gezien. 😡😡😡

0 Likes
on4ckt
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Tien op tien! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Ik deel volledig jullie mening. Ik zal het ook heel hard missen. En er komt niets gelijkwaardigs voor in de plaats. Ik gebruikte dit als ik op reis was om te kunnen bellen vanuit mijn hotel, net zoals ik van thuis uit belde met mijn vaste lijn. Je kon via deze app als het ware je vaste lijn van thuis overal meenemen. Ik vind dit een achteruitgang van de diensten van Telenet, dit in tegenstelling met wat ze zelf zeggen "Telenet evolueert mee met haar klanten en zet daarom de Triiing-app stop"

Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Ik gebruikte triing om in het buitenland, buiten Europa, van uit het hotel naar vaste lijnen te bellen in dat land. Hoe doe ik dat zonder triing? Ooit 20 minuten aan de lijn gehangen in de usa met een autoverhuurbedrijf. Daarbij heb je enkel een vaste lijn aan de andere kant. Kost anders stukken van mensen. Foei, telenet!

BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Wat als we nu eens massaal, de volle 2000 minuten per maand, naar familie, vrienden en bedrijven in Amerika en Marokko zouden beginnen bellen, in de hoop dat Telenet zijn koers verandert.

on4ckt
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Tien op tien! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Heb net dezelfde mail gekregen. Heb hier juist een tevredenheids enquête ingevuld op hun vraah. Zie hieronder mijn melding:

Telenet beweert mee te gaan met de tijd, doch met het afschaffen van Triiing app doen ze dit juist niet. Ze beweren dat Whatsapp Facebook messenger enz... hetzelfde doet als hun Triiing app. Dit is dus niet zo. Hun triiing app was voor mij een verlengde van mijn vaste lijn die ik overal kon meenemen om te bellen via WIFI. Ik betaal in mijn abonnement voor mijn vaste lijn, en deze kon ik gebruiken via WIFI. Nu moet ik via WIFI bellen via mijn GSM een andere telecom operator en moet ik nog eens gaan betalen voor mijn gesprekken omdat ik dit niet meer kan via mijn vaste lijn als ik niet thuis ben. Dat noemen ze bij Telenet met hun tijd meegaan.....