Beantwoorden
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Vanaf 1 juni 2021 stopt de Triiing app. Dat vind ik erg spijtig want ik gebruikte het vaak. Dat is opnieuw een verdoken prijsverhoging van Telenet.

68 reacties
on1bes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Er staat in die infofiche nog altijd dat je met je VASTE telefoon OOK 2000 min kunt bellen naar andere vaste of mobiele telefoons. Alleen dan NIET in de piekuren en dan zonder de Triing app.

Wordt dus terug als vroeger, toen de Triing app er nog niet was.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021


@on1bes  schreef:

Er staat in die infofiche nog altijd dat je met je VASTE telefoon OOK 2000 min kunt bellen naar andere vaste of mobiele telefoons. Alleen dan NIET in de piekuren en dan zonder de Triing app.

Wordt dus terug als vroeger, ëtoen de Triing app er nog niet was.


Ja, maar daar gaat het niet om. Triiing wordt vooral gebruikt om vanuit België gratis naar buitenlandse vaste en mobiele nummers te bellen (EU en vele andere landen zoals VS, Canada, UK, Marokko). Dat was vroeger al mogelijk met Freephone Europe, standaard inbegrepen in de vaste lijn.

Maar Freephone Europe is uit de nieuwe formules (zoals Wigo) gehaald. Als gratis alternatief had je dan nog Triiing, en dit nemen ze nu af.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
RonnyZ
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Tien op tien! Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Mijn klacht is ingediend, als er genoeg klachten zijn veranderd Telenet misschien van mening? Zo zou Telenet kunnen laten zien dat ze tevreden klanten belangrijk vinden. 

Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Triing was wel gratis bellen OOK tijdens de piekuren!

ZELFS INTERNATIONAAL bellen was gratis tijdens de piekuren

Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Weet je wat ze me antwoorden: "We stellen vast dat er nog weinig klanten zijn die Triing gebruiken" daarom schaffen we het af. Haha haha

Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Vandaag heb ik ook een klacht ingediend

RonnyZ
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Tien op tien! Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Met zijn allen die klacht indienen, dan weten ze dat er veel gebruik van gemaakt wordt en dat klanten ontevreden zijn over het stopzetten van de Triing-app!

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

ik heb deze week eens op werk gevraagd wie de app Triiing gebruikte  bij de oudere aantal kende dit niet een paar wel ze belde naar elkaar je kan dit dellen door 5 personen. 

bij de jongere die verstonden niet wat de meerwaarde was aan extra thuis abo en de Triiing  ze gebruiken whatsapp of via VoIP-diensten je krijgt daar ook gratis bel min er bij om buitenland te bellen  de groep er tussen gebruikte een abo van skype  ik zelf neem dit ook af en toe is gemakkelijk en je betaald maar wat je nodig heb heb je niet nodig zet je stop

de kuisman was niet blij die wist van niets die belt dagelijks naar Marokko bij hun wordt dit veel gebruikt iedereen gebruikt dat om naar Marokko gratis te bellen  hij zij dat je via VoIP-diensten niet gratis naar Marokko kan bellen wel naar de  VS

dit zal een grote groep zijn dat niet blij is

mijn collega dat met mij werkte die zegde dat het maar 3 euro extra was een tel thuis abo en Triiing

er bij en dat hij dit deelde met zijn ouders en schoonouders volgens ik verstond

de jongere vond 36 euro extra nog te veel ze gebruiken deze liever voor netflix

0 Likes
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Ik heb net een klacht ingediend, want er zijn GEEN alternatieven. Met Triiing kan je immers 24 uur op 24 bellen naar een gewoon vast toestel. De persoon die je belt moet dus geen speciale app installeren. Ik blijf erbij dat dit een VERDOKEN PRIJSVERHOGING is.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Ook klacht (mail) gestuurd .

Zal,zou binnen de twee dagen antwoord mogen ontvangen.

Ben er zeker van voldoende klanten zijn ,die geen whatsapp

of wat dan ook hebben,en naar het buitenland toe familie,kennissen

bereiken via telefoon en nu beslist telenet zomaar om er mee te stoppen

en wat extra geld in het laatje te vullen.

Dat men zegt (posters) verandering op till ,kan men toch direct meedelen

bij het zeggen dat triiing stopt.Ben een beetje VEEL op mijn teen getrapt

van abbo veranderd naar wigo en freephone europe verdwijndt een tijd triiing

en nu stopt die FOEI stoute telenet.

 

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Puur juridisch kan dat allemaal, want het staat iedereen vrij om zijn/haar abonnement op te zeggen.

Maar echt proper is dit inderdaad niet. Dit is helaas eigen aan monopolisten met een machtspositie.
Klagen bij Telenet kan geen kwaad, maar ik zou eerder wat aandacht zoeken bij pers, Testaankoop, ... om zo wat negatieve persaandacht te veroorzaken. Daar is Telenet gevoelig aan. Niet aan een paar tientallen klanten die individueel een klacht indienen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021


@Evdb  schreef:

Ik heb net een klacht ingediend, want er zijn GEEN alternatieven. Met Triiing kan je immers 24 uur op 24 bellen naar een gewoon vast toestel. De persoon die je belt moet dus geen speciale app installeren. Ik blijf erbij dat dit een VERDOKEN PRIJSVERHOGING is.


Niemand ontkent dat dit een prijsverhoging is (zelfs geen "verdoken") 😊.

Reden dus om je abonnement op te zeggen (maar jammer geen reden voor een ontvankelijke klacht, gezien een provider altijd (prijs- of andere) wijzigingen mag invoeren (mits voldoende tijd verwittigen) 🤔

 

[advocaat van de duivel 👻]

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Ik ken drie punten waar Telenet zich  niet maatschappelijk verantwoord gedraagt:

1. Het systematisch door de strot duwen van een huur van een decoder die niet nodig is. Het meest flagrante geval is het eenzijdig omzetten van een los internetabonnement en een los tv abonnement naar een bundel met de volle prijs van het internet abonnement plus de volle prijs van het TV abonnement plus de volle prijs van de huur van een eerste decoder. Er is geen enkele bundel meer waar de huur van de eerste decoder niet inbegrepen is. Telenet is pas nu zo slim geworden om voor alle bundels geen detail meer te geven van alle componenten.

2. Het niet meer aanbieden van een kabelabonnement en enkel nog een digitale tv-abonnement aanbieden. Op zich is dat geen probleem. Het probleem is echter dat de klant hiervoor 50 euro moet afdokken als die nog geen internet of vaste telefoon heeft van Telenet. Ik kan er ook inkomen dat ze dat vragen voor de klanten die een interactieve decoder wensen, maar niet voor zij die geen internet nemen.

3. Bij vroegere aanpassing van tarief formules van de vaste telefoon werd aan de klanten gezegd ze in de plaats daarvan gratis kunnen bellen met Triiing. Op een ogenblik dat al geweten is dat ze Triiing gaan afschaffen nog altijd blijven vermelden als een 'voordeel'.

 

 

Ex-Netweter
 

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021


@Steven-E  schreef:

Puur juridisch kan dat allemaal, want het staat iedereen vrij om zijn/haar abonnement op te zeggen.

Maar echt proper is dit inderdaad niet. Dit is helaas eigen aan monopolisten met een machtspositie.
Klagen bij Telenet kan geen kwaad, maar ik zou eerder wat aandacht zoeken bij pers, Testaankoop, ... om zo wat negatieve persaandacht te veroorzaken. Daar is Telenet gevoelig aan. Niet aan een paar tientallen klanten die individueel een klacht indienen.


Hier kan je een klacht indienen bij Test Aankoop en de Ombudsman:

https://www.test-aankoop.be/klagen/bedrijven/telenet/100000100

 

https://www.ombudsman.be/nl/ombudsmannen/ombudsman-voor-telecommunicatie

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Ik kan er wel begrip voor opbrengen dat de kosten om het Triing platform omhoog te houden, samen met de kosten van onderhoud van de apps niet meer opweegt tegen het klein aantal gebruikers dat nog gebruikt maakt van deze dienst... Sowieso is vaste telefonie een eindig verhaal en verkleint deze markt jaar op jaar.

0 Likes