Beantwoorden
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Vanaf 1 juni 2021 stopt de Triiing app. Dat vind ik erg spijtig want ik gebruikte het vaak. Dat is opnieuw een verdoken prijsverhoging van Telenet.

68 reacties
danvos
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Volledig akkoord , ik wist niet dat Telenet in de leer gegaan is bij de regering. Hoe innen wij verdoken belastingen🤔🤔🤔

BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

@MartijnS  Vaste telefonie is zeker geen future-proof manier van bellen meer, maar de dag dat Telenet die vaste lijn uit hun pakketten haalt is nog lang daar niet denk ik.

Triiing is in feite gewoon een VoIP dienst die Telenet zelf heeft gekoppeld aan de vaste lijn.

Het graf van Triiing heeft Telenet ook daadwillig zelf gegraven, kijk maar eens naar de app in de stores. Ze hebben nog steeds dezelfde UI als bij release in 2013 en als je naar de reviews kijkt, kan je zien dat er fundamentele functies van een goede bel app ontbreken. Telenet maakt ook allang geen reclame meer voor Triiing. Er zijn veel klanten die aangenaam verrast zouden zijn, als ze zouden weten dat ze gratis naar het buitenland kunnen bellen op elk moment van de dag via hun gsm. 

RonnyZ
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Tien op tien! Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Dit zie ik toch een beetje anders, het is niet omdat jouw klanten een dienst minder gebruiken, waarvoor ze betalen via een abonnement, dat je die dienst gewoon afschaft zonder een alternatief aan te bieden😡. D.w.z. via WiFi bellen naar vaste nummers in het binnenland maar ook naar en vanuit het buitenland zonder extra kosten, want niet iedereen heeft een smartphone of beschikt over socialmedia. 

Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Het is NIET waar dat maar een klein deel van de klanten Triing gebruiken! Leugens

Heb ik van goede bron uit Telenet

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

het klopt het is geen kleine groep zoals ik al zegde v.b met kuisman hij belt elke dag naar Marokko en zijn vrienden deden dit ook,  ik denk dat de 3 euro extra voor telefoon te weinig is om uit de kosten te komen bij telenet  of ze moeten landen schrappen maar dan lopen ook veel klanten weg en opslaan gaat ook niet pakken

BartVDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Bij mij wisten ze het volgende te vertellen:

" Deze beslissing is echter weloverwogen genomen. We merken namelijk dat minder en minder klanten gebruikmaken van de app, terwijl de populariteit van bellen via het internet met andere smartphone-apps blijft groeien. We hebben dus besloten om niet meer te investeren in de Triiing-app, omdat ze nog te weinig gebruikt wordt om de hoge onderhoudskosten te verantwoorden. Natuurlijk is dit niet fijn voor de mensen die geen smartphone hebben, waarvoor onze excuses. "

 

Persoonlijk denk ik eerlijk gezegd dat dit komt omdat het gewoon te weinig gekend was want onbekend is onbemind. Ik weet van vrienden die het bestaan er niet van wisten tot ik het hen vertelde. Bovendien is er bijvoorbeeld op hun Facebook pagina hier niet meer over gesproken sinds meer dan 2 jaar geleden... Weinig marketing = weinig succes!

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Uiteraard wisten ze wat ze vertelden.

Dat betekent helemaal niet dat wat ze vertelden de waarheid is en evenmin dat het een leugen is.

Ik geloof niet dat hetgeen ze vertelden de echte reden is. De echte reden heeft allicht uitsluitend met geldgewin te maken. Zoals in elke commerciële onderneming: wat kost het en wat brengt het op.Mogelijk hebben ze destijds de onderhoudskost lelijk onderschat. Komt daarbij dat de versies van Android en IOS om het jaar veranderen en dat apps die vroeger werkten, plots door een eenzijdige beslissing van de app fabrikant, plots niet meer werkt. Zo is er bjvoorbeeld in Android de storende vereiste van Google dat locatiebepaling bij gebruik van diverse apps aan moet staan. In oudere Android versies was er dat niet.

RonnyZ
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Tien op tien! Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

De excuses van Telenet, daar heb ik weinig aan of wordt mijn abonnement misschien goedkoper? Het is en blijft een klantonvriendelijk beslissing van Telenet om de Triing-app te stoppen!

😡😡😡👎👎👎

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Het is gemakkelijk om zomaar zaken weg te halen onder het moto dat het weinig gebruikt wordt.
Wanneer je voor een abonnement kiest dan kies je voor één geheel en voor de ene persoon zal het éne onderdeel belangrijker zijn dan het andere, en omgekeerd. Uiteraard wordt er weinig gebruik van gemaakt als er al jaren bewust over gezwegen wordt. Ze hebben eerst de triing app proberen dood te zwijgen en éénmaal ze merkten dat er toch nog gebruik van gemaakt wordt nemen ze het op een andere manier aan.

 

Ik gebruik hem regelmatig om met mijn gsm te bellen naar vaste of mobiele nummers wanneer ik niet thuis ben maar wel een internetverbinding heb.

Waarschijnlijk zullen ze liever hebben dat ik een duurder abonnement neem zodat ik dat zonder triing ook kan doen.

Dat zal niet gebeuren.

 

Ik heb ook klacht ingediend.

Ex-Netweter
 

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

En.... zijn er mensen die een reactie hebben gekregen van Telenet nadat ze een klacht hebben ingediend?

 

RonnyZ
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Tien op tien! Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Van Telenet heb ik in elk geval op geen enkele wijze een reactie gehad op mijn klacht, blijkbaar is een tevreden klant helemaal niet belangrijk voor Telenet.😡

Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Bij mij hebben ze er "nota van genomen" en gezegd dat ik gelijk heb dat er inderdaad vele klanten Triing gebruikten. Maar ja de huidige CEO is meer een bespaarder dan een klantenvriendelijke CEO.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

Mijn antwoord was om te lachen,een meisje eerst was het dat kan niet dan

bestande abbo's blijven triiing ontvangen.

Toen ik haar vertelde over mijn ontvangen email stopzetting begreep

ze deze niet.

Er staat wat op till tegen het einde van het jaar maar ze kon mocht

er niets over zeggen,als laatste vroeg ze of ik nog klachten had betrefende

telenet om haar niet te kwetsen heb niet gezegd dat ze maar beter een werk ging zoeken.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021

De inspecteur op Radio2 heeft er een topic over gewijd, zie:

 

https://radio2.be/de-inspecteur/adieu-triiing-app-hoe-bel-je-voortaan-gratis-over-het-internet?deliv...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

De Triiing app stopt vanaf 1 juni 2021


@Master-Magic  schreef:

De inspecteur op Radio2 heeft er een topic over gewijd, zie:

 

https://radio2.be/de-inspecteur/adieu-triiing-app-hoe-bel-je-voortaan-gratis-over-het-internet?deliv...


En dan verklaren dat Triiing bijna niet (meer) gebruikt werd/wordt....

Ik ben altijd blij geweest met Telenet maar dit is nu de 2de keer dat ze mij liggen hebben.

Vorig jaar Wigo S 3GB de 2de SIM-kaart afgeschaft net als ik wou overstappen en nu dit...

Pfff... spijtig dat ik zou veel van de TV-box hou anders was ik lang naar Orange overgestapt...