24773
netweters
|
152595
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
Ik moet vaak herhaaldelijk opnieuw inloggen op de tv flow app via m’n Apple tv.
Dit gebeurd wekelijks soms zelf meer dan 1 per week.
telkens QR code scannen en inloggen. Op zich geen probleem maar wel vervelend voor de kinderen die ‘s morgens tv willen kijken.
Kunnen mijn inloggegevens niet opgeslagen worden?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Tv flow Apple TV herhaaldelijk inloggen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat weet ik, maar casten in welke vorm dan ook is een totale no-go, is niet praktisch naar bediening met een echtgenoot die digibeet is en een 5-jarige zoon. Ook naar batterijverbruik niet. En je kan je smartphone niet meer gebruiken.
Begrijp me niet verkeerd, maar dat is zo een typische techneuten antwoord. Dat is hetzelfde zeggen als: weet dat je ook een fiets kan nemen naar je werk als je auto niet naar behoren werkt. Nee, die auto moet werken of ik wil een vervangwagen. Ik betaal daar (een verzekering) voor.
Edit: ik blijf nog Telenet-klant, maar enkel voor Internet. Ik zeg enkel Flow-TV op.
Begrijp je ook niet verkeerd en ja het is tegenwoordig casten en ik weet het is niet de beste manier om te doen. Persoonlijk zie ik dat ook niet zitten heb ook een Apple TV en dus een app is makkelijker en beter om te gebruiken. Thuis heb ik er ook eentje die niet zit te wachten op het casten het is de app gebruiken of niks. Dus ik geef je daar gelijk in wat je zegt. En ja ik verwacht ook dat iets werkt en zeker als ik er voor betaal maar terugkomend op je fiets het is wel een middenweg om voorlopig even te kunnen gebruiken ook al is het niet praktisch.
Je hebt helemaal gelijk @patrick37 😉
Voor de anderen, misschien de VRTnu enquête misschien nog eens invullen zodat de Apple TV vraag wat hoger komt op de prioriteitenlijst 🙂 https://vrt.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_0lfR6tjzoUSeoVD
Hier ook hetzelfde probleem, telkens opnieuw inloggen als ik vanuit een programma terugkeer naar de tv gids en een nieuw programma wil starten.
Enkele weken terug kon ik het inlogscherm nog bypassen door alle Apple TV apps af te sluiten inclusief Flow TV, daarna Flow TV terug opstarten zonder dat het inlogscherm terugkwam.
Nu lukt dit ook niet meer.
Maar je kan proberen om de Apple TV herstarten (cfr cache leegmaken) via Instellingen>Systeem>Herstart
Dit lijkt bij mij te werken, althans tot hiertoe.
Tot voor kort werkte de bypass inderdaad nog en dit maakte dit probleem redelijk draaglijk. Maar sinds 2 dagen nu komen de qr's gewoon na elkaar, meerdere keren. Zelfs terwijl we tv aan het kijken zijn. Nu wordt de flow app echt onbruikbaar :s (is dit na de laatste apple tv update?)
Heeft eindelijk al veel te lang geduurd maar toch blij dat jullie dit "meenemen".
Geen enkele andere app op Apple TV heeft er last van en werken allen redelijk stabiel.
TV Flow is een zorgenkindje en eigenlijk qua stabiliteit veel minder goed dan de eerdere Yugo app.
Goed om te zien dat het probleem na zoveel maanden eindelijk erkend wordt!
Maar wat ik erger vind is het antwoord van de Telenet helpdesk eerder gemeld in deze thread. Wat mij betreft is de geloofwaardigheid omtrent de Flow-app volledig weg.
Mensen met een kluitje in het riet sturen omdat je totaal niet begrijpt hoe je app werkt met daarbovenop de eerdere incidenten, heeft bij mij het vertrouwen weggenomen.
Voor mij is het te laat, het vat is af, maar voor de nieuwe mensen die Flow gaan gebruiken zou Telenet er goed aan doen hun werk onder controle te krijgen, beter te communiceren (ook al herhaaldelijk gevraagd, dat zorgt voor begrip) en te luisteren naar hun gebruikers.
Eergisteren was het erg. De app was toen zelfs niet bruikbaar. Bij elke navigatie in de app kwam het QR menu tevoorschijn. Zelfs de- en herinstalleren app hielp niet. Gisteren leek het verholpen.
Er zijn nog flow-tv ergernissen en verbeteringen gewenst. Kunnen we deze ergens combineren zodat deze voorgelegd worden aan de ontwikkelaar?
Hier al maanden dezelfde zever. Dagelijks opnieuw inloggen op 2 verschillende android tv's. Reeds herhaaldelijk contact met de helpdesk gehad en hun conclusie was (zoals steeds) dat het probleem niet bij hun ligt.
Hopelijk komt de oplossing er heel vlot. Heb hier problemen op al onze toestellen, zowel thuis als in de camper: 2 xiaomi mi-sticks, 2 xiaomi mi boxen, nvidea shield en android TV. Enkel op de apple TV2 had ik geen probleem maar deze is sinds gisteren vervangen door een stick. Bijna dagelijks moet er ergens opnieuw ingelogd worden.
Hier ook identieke problemen, zowel op 2 Apple TV 4K's (2021 modellen) als op Android TV (Philips TV). Een force stop + opnieuw opstarten van de Flow app werkt soms, niet altijd. Hopelijk wordt het snel gefixed want het is knap vervelend, vooral als mijn schoonmoeder op de hond komt letten 😂
Als opvolging en geen oplossing voor het probleem, maar gezien het een forum is, toch mijn ervaring delen.
Bij mijn zus hebben ze Tadaam genomen voor in de "schuur" TV te zien. Gezien je daar 3 schermen tegelijkertijd kunt zien (bij de Premium), heb ik als test de AppleTV-app bij mij geïnstalleerd. Gebruik het nu sinds vrijdagavond, ervaring tot hiertoe:
1) Streams starten veel sneller (waardoor zappen ook een fractie sneller is)
2) Gebruikersinterface is sneller (layout is subjectief, maar ik heb Flow TV altijd wel een goede layout gevonden)
3) Beeldkwaliteit "ziet" er gelijkwaardig uit. Telenet Flow streamt rond de 7 Mbps. Tadaam zie ik streamen rond de 5 Mbps 50fps. Ik heb geen 4k TV dus dat helpt natuurlijk wel, enkel HD SDR. Als extra info, via de app VTMgo is hetzelfde programma tussen 3 en 4 Mbps 25fps
4) 20 Nederlandstalige zenders: VTM, Eén, Play 4, Canvas, VTM 2, Play 5, VTM 3, VTM 4, Play Sports Open, Ketnet, Play 6, Play 7, VTM GOLD, VTM Kids (zelfde als flow) en met extra kanalen Nickelodeon NL, Nick Jr NL, Dobbit TV, Eurosport 1, Eurosport 2.
5) Geen profielen mogelijk (dus opnames is een no-go omdat het op de main-account is, gelukkig voor mij niet nodig)
6) Geen Picture-in-Picture zoals Flow-TV. Geen echt gemis, maar viel wel op.
Zoon van 5 was in zijn nopjes met Nick Jr 😉 Al met al een blijver tot VRTnu-app of TV-Vlaanderen-app op AppleTV uitkomt.
Flow TV opgezegd. ONEup gedowngrade naar All-Internet (300/15). Mobiel naar YouFone (Proximus). Kan zijn als de YouFone actie afgelopen is dat ik switch met internet (+ mobiel) naar Orange.
Voor de liefhebbers een tabel met de prijzen. En een screenshot van de internetsnelheid (zegt niet zoveel, maar altijd leuk om te zien ;-)).
@Sprouwt schreef:Er zijn nog flow-tv ergernissen en verbeteringen gewenst. Kunnen we deze ergens combineren zodat deze voorgelegd worden aan de ontwikkelaar?
Ik heb hier een topic voor gemaakt: Problemen TV Flow