|
25.652
netweters
|
158.728
antwoorden
|
|
21.405
vragen
|
Hallo allemaal,
Jammer dat ik dit moet plaatsen, maar het word mij toch een beetje teveel.
Ik heb de indruk dat bij Telenet de optie vaste lijn stiefmoederlijk behandeld word.
Ik heb een vaste (top)lijn die ik niet meer gebruik om zelf te bellen, maar vooral ouderen proberen mij uit gewoonte te contacteren op de vaste lijn.
Sinds ik een nieuwe modem heb (dit is ook een onderwerp op zich waard) is de optie "doorschakelen vaste lijn" niet meer bruikbaar. Binnenkomende gesprekken komen nu toe op mijn vast toestel (ik heb er eentje geleend bij een vriend omdat ik er zelf geen meer heb)
Nu wil ik weer doorschakelen vaar 1 van onze GSM toestellen, maar dat werkt niet.
Normaal moet je de lijn openen, dan *21 normaal krijg je dan een kiestoon waarna je het nummer kan ingeven welke moet gebruikt worden voor doorschakeling.
Nu is het zo dat ik onmiddellijk na het ingeven van *21 meteen de bezettoon krijg. Ook de code voor het inactiveren (#21) geeft een bezettoon.
Er was vroeger een mogelijkheid om het doorschakelen in te geven via "mijn Telenet" (dit is op sommige helppagina's te zien geweest tot onlangs) maar die optie is in elk geval niet meer te gebruiken.
Ik word een beetje moedeloos om dergelijke zaken te moeten aankaarten, maar het is in elk geval vervelend.
De helpdesk is soms een probleem om antwoord te krijgen, en iemand aan de lijn krijgen die iets meer weet van vaste telefonie is al helemaal een probleem .
Wie kan mij helpen ?
Heb je de "vanop afstand" optie al eens geprobeerd?
Vanop afstand
- Bel de 1e keer met je eigen vaste telefoonlijn naar 015 33 33 33.
- Geef de standaardcode 1234 in.
- Stel je persoonlijke code in. De oproepdoorschakeling is nu actief.
- Vanaf nu kan je via alle toestellen bellen naar 015 33 33 33.
- Dat is handig om bijvoorbeeld de oproepdoorschakeling vanop afstand weer uit te zetten.
Bron: Oproepdoorschakeling - Opties van je vaste lijn | MyTelenet
Ben je zeker dat het een bezettoon is (Telenet noemt het "overbelastingstoon") en niet de "bevestigingstoon" (korte kiestonen na mekaar)? De bevestigingstoon wil immers zeggen dat het wel gelukt is.
Ik heb deze optie ook gezien, ik heb meerdere pogingen ondernomen om mijn probleem op te lossen.
Maar het heeft toch geen zin om deze optie te gebruiken: dan moeten mijn correspondenten weten dat ze dat specifieke nummer moeten bellen.
Ik alvast niet, heb al 2 jaar hetzelfde probleem.
@Poltje schreef:Ik heb deze optie ook gezien, ik heb meerdere pogingen ondernomen om mijn probleem op te lossen.
Maar het heeft toch geen zin om deze optie te gebruiken: dan moeten mijn correspondenten weten dat ze dat specifieke nummer moeten bellen.
Nee nee zo werkt het niet (denk ik)
Jij belt dat nummer (bijvoorbeeld met je smartphone) om de doorschakeling in te stellen, ipv via je vaste toestel
@Poltje schreef:Maar het heeft toch geen zin om deze optie te gebruiken: dan moeten mijn correspondenten weten dat ze dat specifieke nummer moeten bellen.
Neen, natuurlijk niet. Jouw correspondenten bellen jou op jouw gewone nummer (vaste lijn), en de oproepen komen dan op je GSM.
Het nummer 015 333333 heb jij alleen nodig om de oproepdoorshakeling te activeren
Indien dat niet lukt, kan je altjd proberen via de Helpdesk (015 666666), bel bij voorkeur met je vaste lijn, zodat ze jouw kunnen "identificeren". De klnatendienst kan de oproepdorschakeling naar jouw GSM dan ook activeren.
Ik heb inderdaad gezien dat je via "Mijn Telenet" de oproepdoorschakeling niet zelf meer kan instellen 🤔
Nochtans staat "oproepdoorschakeling" nog altijd vermeld als één van de (4) opties van de "TOP-lijn"
@Suzy @Moderator Kan je dit "probleem" eens intern escaleren?
Je bent best dat je door geeft aan Telenet dan kunnen ze na een tijd aanpassen
Of dit vlug zal gebeuren geen idee is ook een gratis dienst dat ze geven
Geef het toch door https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/technisch/chat-met-ons
Ik ga die optie 015 333333 eens uitproberen.
Van de helpdesk ben ik niet wijzer geworden: Ik heb de indruk dat er daar geen enkele medewerker is die kaas heeft gegeten van dit onderwerp. Telkens als ik de vraag stel is het precies alsof ze het ik Keulen horen donderen. Dan valt een plotse stilte, men vraagt dan om de vraag te herhalen, maar dan valt een stilte die minuten kan duren vooraleer men mij dan antwoord dat men een reset heeft uitgevoerd.
Men meld dan ook meteen dat het maar actief word na een halfuurtje of zoiets, zodanig dat je het niet onmiddellijk kunt testen. Het gesprek is dan afgelopen (ik denk dat de operator blij is dat er geen onmiddellijke test is, en hij niet geconfronteerd word met het feit dat het probleem niet is opgelost.
M Vr Gr Poltje
Het is zeker een overbelastingstoon, want onmiddellijk na het vormen van de code krijg ik die toon, ik heb de kans niet om iets in te voeren
@Poltje schreef:Ik ga die optie 015 333333 eens uitproberen.
Van de helpdesk ben ik niet wijzer geworden.
Ja, doet dat, en laat ons het resultaat weten.
In de tijd dat je al die berichten hier schreef, had je deze optie al lang kunnen testen ..
Indien deze test ook niet lukt, dan is de optie "oproep doorschakeling" ten onrechte (gezien TOP lijn) niet actief op jouw lijn...