Hallo allemaal,
Jammer dat ik dit moet plaatsen, maar het word mij toch een beetje teveel.
Ik heb de indruk dat bij Telenet de optie vaste lijn stiefmoederlijk behandeld word.
Ik heb een vaste (top)lijn die ik niet meer gebruik om zelf te bellen, maar vooral ouderen proberen mij uit gewoonte te contacteren op de vaste lijn.
Sinds ik een nieuwe modem heb (dit is ook een onderwerp op zich waard) is de optie "doorschakelen vaste lijn" niet meer bruikbaar. Binnenkomende gesprekken komen nu toe op mijn vast toestel (ik heb er eentje geleend bij een vriend omdat ik er zelf geen meer heb)
Nu wil ik weer doorschakelen vaar 1 van onze GSM toestellen, maar dat werkt niet.
Normaal moet je de lijn openen, dan *21 normaal krijg je dan een kiestoon waarna je het nummer kan ingeven welke moet gebruikt worden voor doorschakeling.
Nu is het zo dat ik onmiddellijk na het ingeven van *21 meteen de bezettoon krijg. Ook de code voor het inactiveren (#21) geeft een bezettoon.
Er was vroeger een mogelijkheid om het doorschakelen in te geven via "mijn Telenet" (dit is op sommige helppagina's te zien geweest tot onlangs) maar die optie is in elk geval niet meer te gebruiken.
Ik word een beetje moedeloos om dergelijke zaken te moeten aankaarten, maar het is in elk geval vervelend.
De helpdesk is soms een probleem om antwoord te krijgen, en iemand aan de lijn krijgen die iets meer weet van vaste telefonie is al helemaal een probleem .
Wie kan mij helpen ?